Hoe werkt het nu precies? Als ik een jaarabonnement afsluit bijvoorbeeld op 1 januari 2004, in de voorwaarden staat dat het jaarabonnement automatisch een jaar verlengd wordt en opzeggen
kan 3 maanden voor het eindigen van de lopende periode.
Het is dan toch zo dat het abonnement verlengd wordt
op 1 januari 2005 tot 31 december 2005 en anders moet ik hem voor 1 oktober opzeggen?
Waarom doet iedereen dan zo moeilijk als ze er vanaf willen?
Dit geldt voor de leesmappen, ANWB, puzzelboekjes, kranten noem maar op.
Ik lees er zovaak klachten over op het forum, maar volgens mij is recht, recht en krom, krom.
Als je gewoon zelf toegeeft dat je te laat bent leef je een
stuk prettiger in plaats van je zo op te winden.
Maar misschien zie ik het verkeerd.
Annie
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe zit het nu met abonnementen?
Re: Hoe zit het nu met abonnementen?
als ik nu een abonnement ergens op neem ben ik meteen lid.
als ik het wil opzeggen moet ik dat drie mnd. van tevoren doen. waarom????????
vind drie weken van tevoren ook mooi.
als ik het wil opzeggen moet ik dat drie mnd. van tevoren doen. waarom????????
vind drie weken van tevoren ook mooi.
Re: Hoe zit het nu met abonnementen?
Wat U mooi vindt staat waarschijnlijk ,,niet,, in de voorwaarden,,
Re: Hoe zit het nu met abonnementen?
Johnney bedankt voor je bijdrage,
maar ik zou graag van iemand willen weten hoe het nu zit.
Annie
maar ik zou graag van iemand willen weten hoe het nu zit.
Annie
Re: Hoe zit het nu met abonnementen?
Wanneer duidelijk in de voorwaarden iets staat over de manier van opzeggen, heb je als klant geen recht van spreken als je je niet houdt aan de opzegtermijn. Er wordt immers vanuit gegaan, dat je als klant de kleine lettertjes leest. Ook al doen veel mensen dat in de praktijk niet, wanneer de voorwaarden daarin genoemd worden, zijn ze rechtsgeldig.
Wanneer er in een contract niets staat over een opzegtermijn (ga er maar vanuit dat iedere aanbieder van een contract deze bepaling erin opneemt), hoef je je ook nergens aan te houden. Dan sta je als consument in je recht.
Wanneer een bedrijf je houdt aan een opzegtermijn, zonder dat zij je ervan op de hoogte hebben gesteld, hoef je je ook nergens van aan te trekken.
Wanneer er in een contract niets staat over een opzegtermijn (ga er maar vanuit dat iedere aanbieder van een contract deze bepaling erin opneemt), hoef je je ook nergens aan te houden. Dan sta je als consument in je recht.
Wanneer een bedrijf je houdt aan een opzegtermijn, zonder dat zij je ervan op de hoogte hebben gesteld, hoef je je ook nergens van aan te trekken.