| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoge stijging zorgverzekering Zilverenkruis
Hoge stijging zorgverzekering Zilverenkruis
Wij zijn al vanaf onze geboorte klant bij Zilveren kruis
nu was er een bericht op tv dat de premie 1.2% zou stijgen voor 2018
Ik kreeg een mailtje van zilverenkruis dat onze premie`s van 141.73 PM naar 154.40 PM gaat dat is ruim 9% ik voel me echt opgelicht het wordt op deze manier niet betaal baar meer van mijn pensioentje dat is per maand ruim 25 euro minder over het wordt echt te gek..
Ik kreeg een mailtje van zilverenkruis dat onze premie`s van 141.73 PM naar 154.40 PM gaat dat is ruim 9% ik voel me echt opgelicht het wordt op deze manier niet betaal baar meer van mijn pensioentje dat is per maand ruim 25 euro minder over het wordt echt te gek..
-
NeoDutchio
Re: Hoge stijging zorgverzekering Zilverenkruis
Er zit een heel groot verschil tussen opgelicht voelen en opgelicht worden. U bent niet verplicht om bij Zilveren Kruis te blijven, er zijn ook aanbieders die de premie niet verhoogd hebben. Het slimste is om elk jaar een vergelijk te maken en voor uzelf te bekijken welke zorg u denkt nodig te hebben.
Helaas is er al berekend dat de zorgkosten in de komende jaren blijven stijgen. Des te meer reden om kritisch te zijn en de juiste keuze's te maken. Alleen op die manier blijven aanbieders scherp.
Helaas is er al berekend dat de zorgkosten in de komende jaren blijven stijgen. Des te meer reden om kritisch te zijn en de juiste keuze's te maken. Alleen op die manier blijven aanbieders scherp.
-
NeoDutchio
Ik ben verzekerd bij CZ en ook daar ga ik volgende jaar meer betalen. Ik weet dat ik niet normaal ben (zal een aantal mensen voor zijn hier), maar het is wel confronterend om te lezen dat je niet normaal bent als je er niet op vooruit gaat.hänschen klein schreef:De 'normale nederlander' gaat er 2018 op vooruit ... maar misschien bent u niet normaal?
Dit betrof de basisverzekeringnu was er een bericht op tv dat de premie 1.2% zou stijgen voor 2018
Dit is niet alleen de basis, maar ook de aanvullende verzekering.kreeg een mailtje van zilverenkruis dat onze premie`s van 141.73 PM naar 154.40 PM
Het geld moet ergens vandaan komen en in dit geval wordt de beperkte stijging van de basisverzekering dus opgevangen door een hogere stijging van de aanvullende verzekering.
Ja de kosten stijgen, dat is vervelend, maar iets wat iedereen 25 jaar geleden al aan zag, of had kunnen aan zien komen. De vergrijzing komt spijtig genoeg niet per 01-01-2018 uit de lucht vallen. Wat betreft uw specifieke verhoging, dat is een combinatie van de basisverzekering, en één of meerdere aanvullende verzekeringen. De prijs van de basisverzekering stijgt inderdaad met een klein bedrag, dat past wel binnen die ~1,2%.adroma schreef:Wij zijn al vanaf onze geboorte klant bij Zilveren kruis
Wat een waardeloze opmerking dat wij niet normaal zouden zijn al 10 jaar met pensioen dus al 10 jaar niet geindexeert dat is een verlies inkomen van zo`n 25% alles is in 10 jaar minimaal 25% duurder geworden dus als dit zo doorgaat kunnen we straks naar de voedselbank heb ik daar dan 40 jaar aow en pensioenpremie voor betaald.
Ik zou bijna zeggen: wacht maar... de grote stijgingen moeten nog komen. Nu teren veel zorgverzekeraars in op de reserve, straks gaat het écht hard...adroma schreef:het wordt op deze manier niet betaal baar meer van mijn pensioentje dat is per maand ruim 25 euro minder over het wordt echt te gek..
Ik verwacht dat voor die 155,- ook aanvullende zaken verzekerd zijn. En dan wordt overstappen moeilijk, de nieuwe verzekeraar heeft voor wat betreft aanvullende verzekering namelijk geen acceptatieplicht, en gezien de leeftijd van TS zit de nieuwe verzekering niet op deze klanten te wachten.MichielFRL schreef:On-topic. €155 p/m voor een zorgverzekering is exorbitant veel. Zorgverzekeringen met standaard eigenrisico zijn er vanaf €93,25 p/m. Een beetje tijd investeren in marktonderzoek levert veel geld op.
-
wilhelmima1
Off topic:Leeftijd zegt niets.16again schreef:Ik verwacht dat voor die 155,- ook aanvullende zaken verzekerd zijn. En dan wordt overstappen moeilijk, de nieuwe verzekeraar heeft voor wat betreft aanvullende verzekering namelijk geen acceptatieplicht, en gezien de leeftijd van TS zit de nieuwe verzekering niet op deze klanten te wachten.MichielFRL schreef:On-topic. €155 p/m voor een zorgverzekering is exorbitant veel. Zorgverzekeringen met standaard eigenrisico zijn er vanaf €93,25 p/m. Een beetje tijd investeren in marktonderzoek levert veel geld op.
Als je kindje een prematuur is en drie maanden in het Sophia ligt zijn de rest van zijn/haar leven de premies eruit(vanaf 18 jaar).
Dan hebt u flinke aanvullende verzekeringen. Zijn die wel allemaal nodig? De meeste mensen zijn zwaar oververzekerd. En bij het ZK is de premie voor de aanvullende verzekering leeftijdsafhankelijk.
Ik zit ook bij zilveren kruis, van 161 naar 196 gegaan, voor basis en twee aanvullingen.
valt me eigenlijk niet tegen, en wisselen doe ik ook niet want bevalt goed.
ik weet het, mijn tandartsverz. gebruik ik niet ieder jaar gelukkig, maar om die verzekering nu op te zeggen en dat geld apart te zetten?
een paar jaar terug nog gemene kosten gehad aan mijn gebit, nu maar een beetje op safe dus.
valt me eigenlijk niet tegen, en wisselen doe ik ook niet want bevalt goed.
ik weet het, mijn tandartsverz. gebruik ik niet ieder jaar gelukkig, maar om die verzekering nu op te zeggen en dat geld apart te zetten?
een paar jaar terug nog gemene kosten gehad aan mijn gebit, nu maar een beetje op safe dus.
E 196,00 premie per maand, ik wil het niet geloven.
Tegen welk onheil ben je dan wel niet allemaal verzekerd.......
En Euro 35,00 per maand meer betalen vind je wel meevallen, je moet echt ruim in het geld zitten !
Tegen welk onheil ben je dan wel niet allemaal verzekerd.......
En Euro 35,00 per maand meer betalen vind je wel meevallen, je moet echt ruim in het geld zitten !
Dat zou je nog verbazen. Mijn schoonmoeder krijgt wekelijks fysiotherapie, en gaf dat aan bij overtappen ivm een aanvullende verzekering specifiek voor die kosten. Ze verwachtte te worden afgewezen, maar werd zonder boe of ba geaccepteerd.16again schreef:Ik verwacht dat voor die 155,- ook aanvullende zaken verzekerd zijn. En dan wordt overstappen moeilijk, de nieuwe verzekeraar heeft voor wat betreft aanvullende verzekering namelijk geen acceptatieplicht, en gezien de leeftijd van TS zit de nieuwe verzekering niet op deze klanten te wachten.MichielFRL schreef:On-topic. €155 p/m voor een zorgverzekering is exorbitant veel. Zorgverzekeringen met standaard eigenrisico zijn er vanaf €93,25 p/m. Een beetje tijd investeren in marktonderzoek levert veel geld op.
Mijn premie stijgt met ongeveer een euro naar 77 euro. Ben echter wel extra verzekerd tegen onverwacht hoge zorgkosten.
Dat is een “koopje”. Welke maatschappij is dat?Nijogeth schreef:Mijn premie stijgt met ongeveer een euro naar 77 euro. Ben echter wel extra verzekerd tegen onverwacht hoge zorgkosten.
-
renewouters
Reken eens een keer goed uit of al die aanvullende verzekeringen wel rendabel zijn. De echt dure dingen zitten in de basisverzekering, en de meeste zaken in een aanvullende verzekering zijn gelimiteerd tot vrij lage bedragen.
Dat is zilveren kruis. Eigen risico staat al jaren op 500 extra, als het me nu een keer geld gaat kosten, dan heb ik dat in de afgelopen jaren er al uitgehaald.Lady1234 schreef:Dat is een “koopje”. Welke maatschappij is dat?Nijogeth schreef:Mijn premie stijgt met ongeveer een euro naar 77 euro. Ben echter wel extra verzekerd tegen onverwacht hoge zorgkosten.
U bent dus niet “extra” verzekerd tegen hoge zorgkosten. U bent gewoon verzekerd tegen hoge zorgkosten.Nijogeth schreef:Dat is zilveren kruis. Eigen risico staat al jaren op 500 extra, als het me nu een keer geld gaat kosten, dan heb ik dat in de afgelopen jaren er al uitgehaald.Lady1234 schreef:Dat is een “koopje”. Welke maatschappij is dat?Nijogeth schreef:Mijn premie stijgt met ongeveer een euro naar 77 euro. Ben echter wel extra verzekerd tegen onverwacht hoge zorgkosten.
Ik heb overigens zelf ook gekozen voor dat hoge eigen risico. En geen aanvullende.
Ik heb de basisplusmodule als extra aanvulling.