LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Huursubsidiewet
Huursubsidiewet
Het is toch wel erg slecht gesteld voortaan hier in dit kleine landje met de huursubsidie. Iemand die ook al is het 'n volwassen kind in huis hebt wonen die naast haar studie bij verdiend heeft dat je als allenstaande ouder en ook nog onder het minama aan loon zit zo gekort word met je huursubsidie. Lijkt wel of ze graag mensen dakloos maken deze regering Het is toch wel slecht gesteld als iemand wil werken zo genaaid wordt en dat dan ook nog voor de feestdagen te horen krijgt
Re: Huursubsidiewet
Prima al die aanscherpingen met subsidie en uitkeringen!!! Je leeft onder de minima grens maar wel een internetaansluiting met bijbehorende computer?? Ook gesubsidieert? Wat mensen hier de ondergrens noemen is schandalig. Straks nog klagen omdat er geen auto meer gereden kan worden??
Aanscherping van subsidies en uitkeringen vind ik een prima plan. En zoals altijd moeten de goede dan weer onder de slechte lijden maar heb er deze keer geen moeite mee!! Kijk de slechte er maar eens op aan en deze keer niet de overheid. Ik verdien erg erg goed en betaal daarom ook een vermogen aan belasting. Heb daar geen moeite mee maar met mijn werk kom ik heel veel mensen en situaties tegen die het sociale systeem verkrachten!! Ben blij dat er nu eens flink gekort gaat worden. Wat mij betreft mag er nog veel harder aangepakt worden!!
Er is gewoon teveel misbruik en nu wil ik u daar niet van beschuldigen maar ik ben erg erg blij als belastingbetaler dat er nu eens flink gekort zal gaan worden op uitkeringen en subsidies. Ze zijn al jaren een doren in het ook van velen
SuFFeRD
Aanscherping van subsidies en uitkeringen vind ik een prima plan. En zoals altijd moeten de goede dan weer onder de slechte lijden maar heb er deze keer geen moeite mee!! Kijk de slechte er maar eens op aan en deze keer niet de overheid. Ik verdien erg erg goed en betaal daarom ook een vermogen aan belasting. Heb daar geen moeite mee maar met mijn werk kom ik heel veel mensen en situaties tegen die het sociale systeem verkrachten!! Ben blij dat er nu eens flink gekort gaat worden. Wat mij betreft mag er nog veel harder aangepakt worden!!
Er is gewoon teveel misbruik en nu wil ik u daar niet van beschuldigen maar ik ben erg erg blij als belastingbetaler dat er nu eens flink gekort zal gaan worden op uitkeringen en subsidies. Ze zijn al jaren een doren in het ook van velen
SuFFeRD
Tja dat we internet hebben is omdat mijn dochter die betaalt omdat ze die nodig heeft voor haar studie mag dit beetje luxe ook niet Maar als je rond moet komen van €750,- per maand en je hebt 'n huurhuisje van €350,- per maand je vaste lasten die er ook nog vanaf gaan dan leef je niet lux en dat hoeft ook niet als ik maar gewoon rond kan komen zonder dat ik schulden moet maken om te wonen is dat te veel gevraagt
Ik vind het ronduit belachelijk dat er tegenwoordig zo met de mensen om wordt gesprongen door OVERAL op te korten en te bezuinigen. De enige mensen die baat bij het huidige kabinet hebben, zijn de mensen met de hoge inkomens.
Ik ben toevallig de dochter van deze erg ontdane moeder en ik weet precies dus hoe de vork in de steel zit. Ik voel me erg op mn "pik" getrapt door de woorden die Sufferd even neertikt. Oke, hij heeft een hoog inkomen en moet behoorlijk wat belasting betalen. Maar hij heeft niets te makken.... Hij leeft niet onder het minimumloon!!! Hij kan gewoon nieuwe kleren gaan kopen. Als zijn wasmachine stuk is, kan hij een nieuwe kopen. Wij KUNNEN dit niet!!! Mijn moeder werkt bijna 7 dagen in de week, doet lichamelijk zwaar werk.... Maar verdient er amper wat mee. Ze wil geen uitkering, omdat ze zich goed genoeg voelt om te werken. Maar een aanvullig tot aan het sociale minimum krijgt ze niet, want ze heeft een paar spaarcenten op de bank staan en die moeten eerst maar op!! Belachelijk... mogen de wat armere mensen niet sparen om een appeltje voor de dort te hebben??
Ik betaal thuis het internet, ja, plus een deel van wat andere rekeningen. Ik moet wel, want mam kan het niet alleen betalen. Of tewel: ik subsidieer mijn moeder!! Ik ben ook hard gaan werken, naast mijn studie om wat extra's te kunnen doen en geven aan mam en mezelf. Maar ook hier wordt op gekort, want dan mag je als student zijnde het weer terug gaan betalen aan de belastingdienst!! En mijn moeder wordt daardoor gekort met haar huursubsidie... Want haar dochter verdient!! Ik vind het echt belachelijk!!!!!!!
En veel armoede en ellende heeft WEL DEGELIJK met de overheid te maken!! Zij maken de wetten en regels in Nederland en zij hebben die Euro doorgevoerd, terwijl het merendeel van de Nederlandse bevolking ertegen was. Nee, sprake van een democratie is er niet in dit land. Hier moet je voor jezelf vechten, lijkt het wel. Daarom gaan meer mensen stelen en de fout in. Valt wel op he... dat de criminaliteit steeds hoger wordt??? Maar goed, ik dwaal af.
Ik zie meer mensen op deze manier vechten tegen het steeds duurder wordend Nederland. Kabinet Balkenellende zorgt voor steeds meer daklozen en arme mensen. Oke, tuurlijk zijn er mensen die van de uitkeringen misbruik maken. Maar dan moeten ze die eens aanpakken!! Wij hebben geen dikke Mercedes voor de deur staan omdat we een uitkering trekken en daarnaast drugsdealen of wiet kweken of wat dan ook! Nee, wij werken hard om ons te eten te geven, wij wonen in een huis wat zo oud is als Methusalem en lekt en koud is, maar waar geen huursubsidie meer op gegeven mag worden, omdat ik (dochter) een bijbaantje naast mijn studie had om mijn studie te kunnen betalen!! Omdat ik geen schulden wil maken bij de IB-groep, ben ik gaan werken. Maarja, tegenwoordig moet men wel schulden maken, wil men een beetje kunnen leven.
En waarom ben ik gaan studeren? Omdat ik graag een baan wil, waarmee ik vooruit kan in het leven, waarmee ik kan groeien en voor mezelf an zorgen en om andere mensen te helpen. Daarom ben ik gaan studeren, zodat ik wat kan in het leven, want in Nederland kom je zonder diploma's en papieren nergens meer tegenwoordig! Controlfreaks.
En ik ben zeker wel van mening dat men mensen aan moet pakken die misbruik maken van... Maar hoe wil je dat doen? Tegenwoordig is er zoveel controle dat er bijna niets meer goed gecontroleerd kan worden. Ik vind het gewoon zo jammer dat alles steeds moeilijker gemaakt moet worden en dat je soms zo hard door het stof moet kruipen om wat te bereiken. Want geloof me: als je geen goede basis hebt in je leven, is het verdomd moeilijk om iets goeds te bereiken. Want money makes the world go round. Laten wij nu net de pech hebben dat we niet veel geld hebben, ondanks dat we beiden willen en kunnen werken en dit ook zeker doen, maar gewoon weinig verdienen en daarop nog gekort worden.
Hey, maar jij daar: met je goed betaalde baan!! Ben je gelukkig? Ben er maar blij mee dan... Jij hoeft je geen zorgen te maken, jij kunt elk jaar wel een keer op vakantie naar de zon, jij hoeft je niet druk te maken of je de huur kunt betalen, of je te eten hebt en dergelijke.
Nou, wij dus wel!!! En wij willen helemaal geen misbruik maken van subsidies en uitkeringen. Wij willen werken voor ons geld om te leven!! Maar wij willen niet op het randje moeten leven!! En daarnaast betalen wij ook nog eens FORSE belastingen!!!!!!!
Ik ben toevallig de dochter van deze erg ontdane moeder en ik weet precies dus hoe de vork in de steel zit. Ik voel me erg op mn "pik" getrapt door de woorden die Sufferd even neertikt. Oke, hij heeft een hoog inkomen en moet behoorlijk wat belasting betalen. Maar hij heeft niets te makken.... Hij leeft niet onder het minimumloon!!! Hij kan gewoon nieuwe kleren gaan kopen. Als zijn wasmachine stuk is, kan hij een nieuwe kopen. Wij KUNNEN dit niet!!! Mijn moeder werkt bijna 7 dagen in de week, doet lichamelijk zwaar werk.... Maar verdient er amper wat mee. Ze wil geen uitkering, omdat ze zich goed genoeg voelt om te werken. Maar een aanvullig tot aan het sociale minimum krijgt ze niet, want ze heeft een paar spaarcenten op de bank staan en die moeten eerst maar op!! Belachelijk... mogen de wat armere mensen niet sparen om een appeltje voor de dort te hebben??
Ik betaal thuis het internet, ja, plus een deel van wat andere rekeningen. Ik moet wel, want mam kan het niet alleen betalen. Of tewel: ik subsidieer mijn moeder!! Ik ben ook hard gaan werken, naast mijn studie om wat extra's te kunnen doen en geven aan mam en mezelf. Maar ook hier wordt op gekort, want dan mag je als student zijnde het weer terug gaan betalen aan de belastingdienst!! En mijn moeder wordt daardoor gekort met haar huursubsidie... Want haar dochter verdient!! Ik vind het echt belachelijk!!!!!!!
En veel armoede en ellende heeft WEL DEGELIJK met de overheid te maken!! Zij maken de wetten en regels in Nederland en zij hebben die Euro doorgevoerd, terwijl het merendeel van de Nederlandse bevolking ertegen was. Nee, sprake van een democratie is er niet in dit land. Hier moet je voor jezelf vechten, lijkt het wel. Daarom gaan meer mensen stelen en de fout in. Valt wel op he... dat de criminaliteit steeds hoger wordt??? Maar goed, ik dwaal af.
Ik zie meer mensen op deze manier vechten tegen het steeds duurder wordend Nederland. Kabinet Balkenellende zorgt voor steeds meer daklozen en arme mensen. Oke, tuurlijk zijn er mensen die van de uitkeringen misbruik maken. Maar dan moeten ze die eens aanpakken!! Wij hebben geen dikke Mercedes voor de deur staan omdat we een uitkering trekken en daarnaast drugsdealen of wiet kweken of wat dan ook! Nee, wij werken hard om ons te eten te geven, wij wonen in een huis wat zo oud is als Methusalem en lekt en koud is, maar waar geen huursubsidie meer op gegeven mag worden, omdat ik (dochter) een bijbaantje naast mijn studie had om mijn studie te kunnen betalen!! Omdat ik geen schulden wil maken bij de IB-groep, ben ik gaan werken. Maarja, tegenwoordig moet men wel schulden maken, wil men een beetje kunnen leven.
En waarom ben ik gaan studeren? Omdat ik graag een baan wil, waarmee ik vooruit kan in het leven, waarmee ik kan groeien en voor mezelf an zorgen en om andere mensen te helpen. Daarom ben ik gaan studeren, zodat ik wat kan in het leven, want in Nederland kom je zonder diploma's en papieren nergens meer tegenwoordig! Controlfreaks.
En ik ben zeker wel van mening dat men mensen aan moet pakken die misbruik maken van... Maar hoe wil je dat doen? Tegenwoordig is er zoveel controle dat er bijna niets meer goed gecontroleerd kan worden. Ik vind het gewoon zo jammer dat alles steeds moeilijker gemaakt moet worden en dat je soms zo hard door het stof moet kruipen om wat te bereiken. Want geloof me: als je geen goede basis hebt in je leven, is het verdomd moeilijk om iets goeds te bereiken. Want money makes the world go round. Laten wij nu net de pech hebben dat we niet veel geld hebben, ondanks dat we beiden willen en kunnen werken en dit ook zeker doen, maar gewoon weinig verdienen en daarop nog gekort worden.
Hey, maar jij daar: met je goed betaalde baan!! Ben je gelukkig? Ben er maar blij mee dan... Jij hoeft je geen zorgen te maken, jij kunt elk jaar wel een keer op vakantie naar de zon, jij hoeft je niet druk te maken of je de huur kunt betalen, of je te eten hebt en dergelijke.
Nou, wij dus wel!!! En wij willen helemaal geen misbruik maken van subsidies en uitkeringen. Wij willen werken voor ons geld om te leven!! Maar wij willen niet op het randje moeten leven!! En daarnaast betalen wij ook nog eens FORSE belastingen!!!!!!!
Ga er toch niet op in laat zo iemand maar in de hoek gaan staan.
Dit kabinet is een werkgevers kabinet, als links geeft zal rechts het weer terug pakken. CDA, crimineel door armoede. VVD,voor voordelig dumpen.
Als sufferd zelf ooit de klos is zal hij wel anders piepen hoe sociaal het systeem is, dan gaan vragen heb u een computer,auto,spaargeld nu eet het eerst maar op, hij heeft wel gelijk dat misbruik aangepakt moet worden, maar niet tenkosten van hen die het hard nodig hebben.
flepp
Als sufferd zelf ooit de klos is zal hij wel anders piepen hoe sociaal het systeem is, dan gaan vragen heb u een computer,auto,spaargeld nu eet het eerst maar op, hij heeft wel gelijk dat misbruik aangepakt moet worden, maar niet tenkosten van hen die het hard nodig hebben.
flepp
Tja het is tegenwoordig al een misdaad als je werkt of ergens anders wil werken en geen werk krijgt als je te oud bevonden bent want ze willen jongeren met ervaring die hoeven ze bijna niet te betalen inderdaad is het cda dan voor de werkgevers. de mensen die wel werk voor weinig betaald hebben worden overal de dupe van met deze bezuinigingen overal op. Het verschil tussen de rijke en de minder bedeelde wordt hiermee nog erger. We voeren de ARMOEDE maar weer in lijkt het wel als we de mensen daarmee kunnen onderdrukken we maken ze weer slaven van dit systeem hopelijk komt het weer voor ons de minderen 'n betere tijd als wij maar weer eens samen kunnen vechten tegen dit onrecht systeem van dit kabinet waar ik nooit op zal stemmen of gestemd heb ben niet zo materalistisch ingesteld maar wil wel dagelijks dak boven ons hoofd behoudenn en beetje warmte en liefde af dragen aan andere mensen die het nog met minder moeten doen
Wat is je volgende voorstel sufferd alle gehandicapten en ouderen naar een groot kamp waar ze "liefdevol verzorgd worden"Aanscherping van subsidies en uitkeringen vind ik een prima plan. En zoals altijd moeten de goede dan weer onder de slechte lijden maar heb er deze keer geen moeite mee!! Kijk de slechte er maar eens op aan en deze keer niet de overheid. Ik verdien erg erg goed en betaal daarom ook een vermogen aan belasting. Heb daar geen moeite mee maar met mijn werk kom ik heel veel mensen en situaties tegen die het sociale systeem verkrachten!! Ben blij dat er nu eens flink gekort gaat worden. Wat mij betreft mag er nog veel harder aangepakt worden!!
Dat goede salaris heb je waarschijnlijk te danken aan de menen die altijd hard gewerkt hebben en jou zielepootje de kans hebben gegeven op "staatskosten" te studeren
Laatst gewijzigd door puma73 op 30 dec 2003 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb dan geen goed betaalde baan dus moet er gekort worden op mijn bestaans leven is dat waar het dan op uit moet draaien op het gene waar je voor wil werken het beetje dat 'n mens nodig heeft te behouden en dat door alle bezuinigingen afgenomen wordt. En ik vind wel dat iedereen het recht moet hebben om te kunnen studeren en daar geen schuld voor hoeven te maken door te lenen en het mag ook wel door de studie financering beetje betaald worden. Juist als je alleenstaande ouder bent of mensen met minder betaalde banen moeten de kinderen het recht ook hebben. Het leven bestaat niet alleen maar uit rijke mensen.
De overheid krijgt er heus wel wat voor terug De studenten die ik ken hebben naast hun studie ook nog baantje om zelfstandig te kunnen leven en niet altijd afhankelijk te moeten zijn van ouders.
De overheid krijgt er heus wel wat voor terug De studenten die ik ken hebben naast hun studie ook nog baantje om zelfstandig te kunnen leven en niet altijd afhankelijk te moeten zijn van ouders.
Je studententijd is om geweldig van te genieten. Heerlijke tijd was dat. Feesten, lol hebben, en dan net genoeg tijd aan je studie besteden om af te studeren. En daar was echt geen 40 uur per week voor nodig. En dan had je nog tijd over voor bijbaantjes. Geweldig.
maar als studente kun je ook naast je studie werken in de weekenden. Dat deed mijn dochter dus om geen studieschuld op te bouwen want zij heeft 'n hekel aan schulden. Maar het is dus niet aantrekkelijk als je dat doet want daar is de ouder die het al niet breed heeft de dupe van met de huursubsidie wet Je mag tegenwoordig nog geen €7000,- verdienen als 23 jarige die graag zonder schuld het leven door wil
Ach natuurlijk, als de ouder inkomen heeft en kind verdient ook nog wat bij, dan moet de overheid natuurlijk ook nog heel hard met de subsidiebuidel rammelen .... triest hoor.
Mensen als Sufferd lopen nu het hardst te brallen dat de maatregelen allemaal prima zijn. Tot ze zelf werkloos, arbeidsongeschikt of 65+ worden en moet je ze dan eens horen!
nou als de ouder maar 'n inkomen van €750,- heeft mag het kind dan nog niet eens €7000,- per jaar bruto er bij verdienen om haar studie te betalen ziet er echt uit dat het kleine nederlandje alleen voor de rijke bedoeld gaat worden zo en de minima maar op straat moeten gaan leven. Schandalig tja die moesten eens zonder werk zitten dat wordt moeilijk voor ze als ze erst het eigen spaargeld moeten opleven en dan daarbij die minister mag blij zijn dat wij nog werken voor ons geld ook al is het maar minima betaald baantje in de zorg. En dan wordt je ook nog overal op gekort. Bha Bha Bha betalen ook overal net zoveel als de rijken aan en dan zeggen we pakken de armoede aan om die optelossen nee dat doen ze nu net andersom eerst doen ze de minima uitzuigen van het beetje wat ze hebben tja we krijgen dan wel 'n erg mak volkje gecrieerd zo dneken ze dat daar soms.
Wat heeft het voor zin om je zo erg op te winden, je doet er toch niets tegen. Wat dat betreft doen de fransen het beter, die gaan massaal staken of protesteren als ze het ergens niet mee eens zijn, wij Nederlanders gaan op een forum en in de kroeg klagen...we laten ons als makke schapen naar de slachtbank leiden zonder dat er ook maar iemand echt opstaat om dingen echt te veranderen (dat moet je ook niet doen anders wordt je neergeschoten door een milieu-activisit). De reactie van sufferd is wel erg cru. Ik wens de mensen die zo gekort worden toch een gelukkig nieuw jaar en ik hoop dat het allemaal goed komt voor jullie.
Groetjes, Richard
Groetjes, Richard
bedankt voor je goede ensen en tja konden we maar weer massaal de straat op om tegen al deze bezuinigingen te demonstreren en te staken maar je wordt echt monddood gemaakt met alles en die sufferd die zo cru is nou ja neem ik met korreltje zout die is zeker nooit geleerd om mensen te respecteren in hun waarde van het leven
Jawel hoor.. de waarden en normen van deze samenleving zitten er goed in bij mij! En wat volgens mij opvattingen dus niet hoort is misbruik maken van bepaalde voorzieningen. En zoals in eerdere berichten aangegeven stoor ik me dus erg aan de mensen die het verpesten voor de mensen die wel die sociale steun nodig hebben. Het komt dus mede door het hoge misbruik dat bepaalde potjes op zijn en er dus geen geld meer is! Kijk daar niet de overheid op aan maar eens de mede burger. Hoeveel mensen zitten er wel niet in de WAO. volgens mij was het een trend voor vrouwen om op het moment dat ze kinderen kregen niet gewoon kozen voor ouderschap maar massaal de WAO in gingen om en een uitkering te hebben en toch kunnen zorgen voor de opvoeding.
Stond er laatst ook geen artikel in de krant voor wat betreft mensen uit de bijstand ergens in groningen en het autobezit? Eindelijk werden bestanden gekoppelt en wat blijft... enorm veel fraude. Kijk eens naar de hele huursubsidie. Die is ook scheef. Mensen die het niet nodig hebben krijgen het aangeboden en maken er natuurlijk ook gebruik van maar mensen die het wel nodig hebben worden nu geconfronteerd met korting omdat het potje weer leegstaat.
Het hele mooie systeem van sociale zekerheid is gewoon doorgeslagen en staat bol van fraude en verkrachting voor het systeem. Op een gegeven moment is het potje leeg en dat betekend bezuiningen. Kijk er lekker je medemens op aan die stukje bij beetje helpt het syteem te verkrachten maar laat het niet doen voorkomen alsof de overheid in alles de schuldige is en maar weer met een zak met geld over de brug moet komen. Ik denk dat je dat toch min of meer te danken hebt aan je mede- landers!!
Ik heb gelukkig besef van waarden en normen maar grote groepen mensen die nu in het sociale systeem zitten en bewust frauderen missen bepaalde waarde en normen.
SuFFeRD
Stond er laatst ook geen artikel in de krant voor wat betreft mensen uit de bijstand ergens in groningen en het autobezit? Eindelijk werden bestanden gekoppelt en wat blijft... enorm veel fraude. Kijk eens naar de hele huursubsidie. Die is ook scheef. Mensen die het niet nodig hebben krijgen het aangeboden en maken er natuurlijk ook gebruik van maar mensen die het wel nodig hebben worden nu geconfronteerd met korting omdat het potje weer leegstaat.
Het hele mooie systeem van sociale zekerheid is gewoon doorgeslagen en staat bol van fraude en verkrachting voor het systeem. Op een gegeven moment is het potje leeg en dat betekend bezuiningen. Kijk er lekker je medemens op aan die stukje bij beetje helpt het syteem te verkrachten maar laat het niet doen voorkomen alsof de overheid in alles de schuldige is en maar weer met een zak met geld over de brug moet komen. Ik denk dat je dat toch min of meer te danken hebt aan je mede- landers!!
Ik heb gelukkig besef van waarden en normen maar grote groepen mensen die nu in het sociale systeem zitten en bewust frauderen missen bepaalde waarde en normen.
SuFFeRD
Toen ik nog tiener was probeerde ik ook overal geld te verdienen: blaadjes rondbrengen, vakantiewerk. En telkens als ik wat geld verdiende zeiden mijn ouders: mooi, dan kan je nu zelf betalen wat wij anders zouden moeten betalen.
De eerste keer vond ik dat niet leuk, maar al snel kreeg je het door: zelfs als je nog maar 15 jaar bent, ben je veel trotser op spullen waarvoor je het geld zelf verdiend hebt dan het 'zomaar' van je ouders te krijgen.
En zo werkt het in de maatschappij ook: zodra je je eigen geld verdient, moet je geld van de overheid weigeren. Daar wordt je sterk van, dan kun je trots zijn.
Alleen maar je hand ophouden, daar word je zielig van.
De eerste keer vond ik dat niet leuk, maar al snel kreeg je het door: zelfs als je nog maar 15 jaar bent, ben je veel trotser op spullen waarvoor je het geld zelf verdiend hebt dan het 'zomaar' van je ouders te krijgen.
En zo werkt het in de maatschappij ook: zodra je je eigen geld verdient, moet je geld van de overheid weigeren. Daar wordt je sterk van, dan kun je trots zijn.
Alleen maar je hand ophouden, daar word je zielig van.
Als je echt wilt werken als je jong bent is er werk zat. Zo niet denk dan eens aan emigreren.
Helaas ik werk al maar het is zo onregelmatige tijden dat ik daar geen bijbaan kan hebben. Maar dat is het niet alleen als je wat ouder bent is er niet zoveel werk meer want je bent vaak dan te duur noemen ze dat