LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurtoeslag

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
marianne.elbertse

Huurtoeslag

Ongelezen bericht door marianne.elbertse »

Beste Radar-mensen,
Misschien zit ik helemaal verkeerd hier met mijn vraag, maar ik moet toch ergens beginnen.
Gezien het enorme tekort aan sociale huurwoningen is mijn dochter, vanwege haar scheiding, gedwongen van een particulier te huren. Daarmee overstijgt ze de grens van € 738 per maand voor huurtoeslag. Ze heeft echter een WIA-uitkering van € 1379 bruto per maand plus een alimentatie van € 350 bruto per maand, dus gezien haar inkomen zou ze in aanmerking komen (Jaarinkomen 22070 bruto).
Het is voor haar bijna onmogelijk rond te komen. Hoe kunnen we de politiek er toe bewegen de huurtoeslag in dit soort gevallen toch toe te kennen? Volgens mij zijn veel mensen in een dergelijke situatie beland.
Graag uw advies.
Mvrgr, Marianne Elbertse

witte angora

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door witte angora »

marianne.elbertse schreef:
25 jan 2020 23:30
Hoe kunnen we de politiek er toe bewegen de huurtoeslag in dit soort gevallen toch toe te kennen?
Niet. Een tekort aan huurwoningen ga je op deze manier ook niet oplossen. Er moet gewoon als de wiedeweerga gebouwd worden, maar dat loopt niet zo lekker.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan maar met de huisbaas gaan praten over een huurverlaging naar de grens.

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Er zijn huisbazen die juist bewust boven die grens gaan zitten omdat ze geen huurder willen die huurtoeslag ontvangt.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Er zijn huisbazen die te veel huur in rekening brengen. Binnen zes maanden na tekenen huurcontract kun je daarom je huur laten toetsen.

Het komt voor dat mensen een vrije sector huur moeten betalen voor een woning die onvoldoende punten heeft en daardoor in de sociale huursector valt.

Je kan dit laten toetsen door de huurcommissie.

Interessante recente voorbeelden hiervan vind je aan de Naritaweg in Amsterdam. De huur werd door de huurcommissie op verzoek van vier huurders teruggeschroefd van 845 naar circa 600 euro per maand. Studentenflats. Met huurtoeslag kom je dan mogelijk op circa 500 euro per maand minder huur. Zo gaat het natuurlijk lang niet altijd. Het is maar een voorbeeld. En huurders die niet zelf in actie komen hebben het nakijken.

Cornelis7

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

ZeerPrivé schreef:
26 jan 2020 19:17
Dat gaat niet gebeuren en terecht, want half Nederland gaat zo'n beetje scheiden en waar trek je dan de grens? Een huur van € 1400,- en € 1000,- huurtoeslag? Nee toch zeker? De 'politiek' wil juist minder geld kwijt aan huurtoeslag.
Dat is het voorstel niet. Bij een huur van € 1400 zou de huurtoeslag evenveel moeten zijn als bij een huur van € 700. Gewoon het bedrag aan huurtoeslag maximeren, niet de huurgrens. Dat zou heel wat schrijnende gevallen schelen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Geef iedere Nederlander maximale huurtoeslag. Willem-Alexander woont toch ook gratis?

Kan iemand even een verse doos met discriminatiekaarten halen?

Gesloten