LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hypotheekrenteaftrek
Hypotheekrenteaftrek
Leuk hoor al dat gezwets over de renteaftrek van je eigen huis.
Maar ik hoor niemand spreken of schrijven over het HUURWAARDEFORFAIT wat door de eigen huiseigenaren in een pot wordt gestopt en waarvan niemand weet waarom?????? Er is weleens gezegd dat dit wordt gebruikt om sociale woningen te bouwen. Om mij heen worden juist deze woningen verkocht.
Ik neem aan dat wanneer de hypotheekrenteaftrek niet meer mogelijk is dat dit huurwaardeforfait ook niet meer betaald hoeft te worden evenals OZB voor de eigenaar.
Maar ik hoor niemand spreken of schrijven over het HUURWAARDEFORFAIT wat door de eigen huiseigenaren in een pot wordt gestopt en waarvan niemand weet waarom?????? Er is weleens gezegd dat dit wordt gebruikt om sociale woningen te bouwen. Om mij heen worden juist deze woningen verkocht.
Ik neem aan dat wanneer de hypotheekrenteaftrek niet meer mogelijk is dat dit huurwaardeforfait ook niet meer betaald hoeft te worden evenals OZB voor de eigenaar.
Re: Hypotheekrenteaftrek
afschaffen die onzin van hypotheekrente aftrek...... is alleen maar sponserren van de rijken
Beste Cora,
Vanaf 1 januari 2005 is het al zo dat als je geen hypotheekrente af te trekken hebt, je ook geen huurwaardeforfait betaalt.
Vanaf 1 januari 2005 is het al zo dat als je geen hypotheekrente af te trekken hebt, je ook geen huurwaardeforfait betaalt.
Wat een ouderwets gezwets dat een koopwoning alleen voor rijkelui zou zijn.
Vaak is het goedkoper (door de renteaftrek een huis te kopen dan te huren.)
Of zijn huurhuizen alleen voor de armen van deze maatschappij. Voor een huur van ongeveer 500 a 600 euro ben je volgens mij niet echt arm
Dus dat is jaren 50 pietpraat.
Maar weet dan echt niemand waarvoor het huurwaardeforfait betaald moet worden?
Op het 2e antwoord dat wist ik ook wel maar daar gaat het ook niet over.
Het gaat over de periode dat je niet de volledige rente af kan trekken want hier wordt de huurwaardeforfait nog vanaf getrokken.
Vaak is het goedkoper (door de renteaftrek een huis te kopen dan te huren.)
Of zijn huurhuizen alleen voor de armen van deze maatschappij. Voor een huur van ongeveer 500 a 600 euro ben je volgens mij niet echt arm
Dus dat is jaren 50 pietpraat.
Maar weet dan echt niemand waarvoor het huurwaardeforfait betaald moet worden?
Op het 2e antwoord dat wist ik ook wel maar daar gaat het ook niet over.
Het gaat over de periode dat je niet de volledige rente af kan trekken want hier wordt de huurwaardeforfait nog vanaf getrokken.
Huurwaardeforfait is een truc van de nederlanse belastingsdienst. Hierbij wordt de redenering gebruikt dat een huis een kapitaalgoed is warrmee je inkomsten zou KUNNEN genereren, door het bijvoorbeeld te verhuren.
bedrijven betalen over kapitaalgoederen ook navenante belasting.
Tegen deze redenatie bestaan 2 bezwaren:
1 - Een huis wat je zelf bewoont kan je helemaal niet verhuren.
2 - Je betaalt al onroerende zaak belasting aan de gemeente (is in dfeite ook al belasting op kapitaalgoed).
In de praktijk moet je huurwaardeforfait zien als compensatie maatregel voor de renteaftrek.
Maar nu komt het. De politiek wil wel de renteaftrek afschaffen maar niet het huurwaardeforfait omdat de rest van de EU deze regeling niet heeft.
Nou laat ik je vertellen dat de rest van de EU huurwaardeforfait ook niet kent. Als we het dus hebben over gelijktrekken van regelingen geldt
dat als de renteaftrek wordt gestopt hurwaardeforfait ook afgeschaft moet worden!!!!!
bedrijven betalen over kapitaalgoederen ook navenante belasting.
Tegen deze redenatie bestaan 2 bezwaren:
1 - Een huis wat je zelf bewoont kan je helemaal niet verhuren.
2 - Je betaalt al onroerende zaak belasting aan de gemeente (is in dfeite ook al belasting op kapitaalgoed).
In de praktijk moet je huurwaardeforfait zien als compensatie maatregel voor de renteaftrek.
Maar nu komt het. De politiek wil wel de renteaftrek afschaffen maar niet het huurwaardeforfait omdat de rest van de EU deze regeling niet heeft.
Nou laat ik je vertellen dat de rest van de EU huurwaardeforfait ook niet kent. Als we het dus hebben over gelijktrekken van regelingen geldt
dat als de renteaftrek wordt gestopt hurwaardeforfait ook afgeschaft moet worden!!!!!
En de overdrachtsbelasting dan? Als je een huis koopt betaal je 6% van de waarde direct aan de fiscus. Duurt dus jaaaren voordat je per saldo echt wat terugkrijgt.
Nou bedankt gasten,
Nu weet ik dat je EIGEN HUIS net als de EIGEN AUTO een leuk melkkoetje gaat worden in de toekomst. Want voor een huurhuis moet je in de Randstad ongeveer 6 jaar ingeschreven staan, dus je wordt gedwongen een koophuis te nemen.
En wanneer 65% van de Nederlanders dit hebben, worden we uitgemolken en uitgeknepen.
Ouders worden op die manier gedwongen om beide te werken en kinderen aan een ander over te laten uiteraard tegen betaling.
Wat een vrijheid in ons landje. We worden allemaal loonslaven om verzekeringen, belastingen en een dak boven ons hoofd te kunnen betalen. Wanneer geeft deze fijne regering ons zakgeld. De rest dragen we toch af.
Nu weet ik dat je EIGEN HUIS net als de EIGEN AUTO een leuk melkkoetje gaat worden in de toekomst. Want voor een huurhuis moet je in de Randstad ongeveer 6 jaar ingeschreven staan, dus je wordt gedwongen een koophuis te nemen.
En wanneer 65% van de Nederlanders dit hebben, worden we uitgemolken en uitgeknepen.
Ouders worden op die manier gedwongen om beide te werken en kinderen aan een ander over te laten uiteraard tegen betaling.
Wat een vrijheid in ons landje. We worden allemaal loonslaven om verzekeringen, belastingen en een dak boven ons hoofd te kunnen betalen. Wanneer geeft deze fijne regering ons zakgeld. De rest dragen we toch af.
Ik ben het volledig met Cora eens. Veel mensen zullen in de problemen komen door het afschaffen, wat inhoudt dat dit het rijk weer veel geldt gaat kosten. Dus nog meer bezuinigingen. Op deze manier gaan alle eigendom over naar de rijken of naar de staat (communisme).
Dit is typisch iets van het PVDA. Let dus goed op wat je straks gaat stemmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dit is typisch iets van het PVDA. Let dus goed op wat je straks gaat stemmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alleen de hypotheekrente beneden de € 300.000,00 blijft aftrekbaar het is toch belachelijk dat al die miljonairs in die dure villa's steeds rijker worden. Nederland moet betaalbaar blijven ik vind het een geweldig idee laat die rijke jongens maar betalen met hun vette boten, vakantiehuizen en dure auto's.