| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ieder een weet het beter dus kan op slot
ieder een weet het beter dus kan op slot
ieder een weet het beter
praat maar raak kom toch niet weer
kan op slot
kan op slot
Laatst gewijzigd door annfra op 01 mar 2013 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: ieder een weet het beter dus kan op slot
als ik het goed begrijp heb je geen geld, maar wel een motor gekocht? Waarom????
Ik snap de verkoper wel. Maar goed, in dit( veel te lange epistel) lees ik ook dat hij akkoord is gegaan en nu toch het geld wil teruggeven en de motor aan iemand verkopen die wel kan betalen.
Klaar toch? Waarom zo moeilijk doen? In mei is er vast weer een andere motor te koop! Zo goed gaat het niet in de botenhandel.
Als hij hem buiten neer wil leggen is dat zijn goed recht, het is nog steeds zijn motor. Hoogstens kan je hem in mei aan aan zijn leveringsverplichting willen houden maar waarom zou je die ellende op je hals willen halen?
Ik snap de verkoper wel. Maar goed, in dit( veel te lange epistel) lees ik ook dat hij akkoord is gegaan en nu toch het geld wil teruggeven en de motor aan iemand verkopen die wel kan betalen.
Klaar toch? Waarom zo moeilijk doen? In mei is er vast weer een andere motor te koop! Zo goed gaat het niet in de botenhandel.
Als hij hem buiten neer wil leggen is dat zijn goed recht, het is nog steeds zijn motor. Hoogstens kan je hem in mei aan aan zijn leveringsverplichting willen houden maar waarom zou je die ellende op je hals willen halen?
want dit word al de 4de motor in 4 jaar tijd
en ik heb het gevoel dat dit een hele goede motor is
Helemaal eens met Frantic! En bovendien ook nog je hebt geen poot om op te staan...hij heeft alle troeven in handen, sterker nog als hij echt kwaad zou willen zou ie de motor kunnen verkopen en de 250 ook nog houden, kan jij natuurlijk aangifte doen ofzo maar zie het dan maar eens terug te krijgen.
En idd eigenlijk geld afspraak is afspraak, maar het wordt natuurlijk voorjaar dus ineens zijn er (wel) meer kopers en tja of gelijk geld of maar kijken of je van iemand (die je niet kent) op tijd het geld krijgt.....
Oja en By The Way jouw verhaal is VEEL te lang, heel veel mensen die jou misschien een heel goed (juridisch) advies kunnen geven, zullen na twee regels afhaken omdat het gewoon te lang is om door te komen en er staat ook heel veel irrelevante info in!!
En idd eigenlijk geld afspraak is afspraak, maar het wordt natuurlijk voorjaar dus ineens zijn er (wel) meer kopers en tja of gelijk geld of maar kijken of je van iemand (die je niet kent) op tijd het geld krijgt.....
Oja en By The Way jouw verhaal is VEEL te lang, heel veel mensen die jou misschien een heel goed (juridisch) advies kunnen geven, zullen na twee regels afhaken omdat het gewoon te lang is om door te komen en er staat ook heel veel irrelevante info in!!
Je koopt een motor die je op dat moment niet kunt betalen, daar raak ik al de snap kwijt.
Ik persoonlijk zou het lef niet eens hebben om iets dergelijks voor te stellen.
Als ik iets wil kopen zorg ik eerst dat ik geld heb en dan pas ga ik op zoek naar wat ik wil, ik ga erheen en zorg dat als ik het "ding" wil dat ik gelijk kan betalen en het voorwerp mee kan nemen.
Zoals ik begrijp wil je afbetalen van je krantenwijk, dan mag het wel een hele grote wijk zijn, want kranten bezorgen levert niet veel op, al is het voor de jongeren wel een mooi zakcentje.
Bij mijn weten krijgen krantenbezorgers in mei geen vakantie geld, in andere maanden ook niet.
De verkoper heeft alle troeven in handen, want je schreef zelf, dat je geen copie van dat ondertekende papier kreeg omdat de verkoper dat niet nodig vond.
Ik vind dat ook dat je nogal hoog van de toren blaast om met stappen te dreigen, je hebt immers geen poot om op te staan.
Vat het niet verkeerd op, dit is puur mijn mening en mijn redenatie, ik wens je veel suc6 met de afwikkeling hiervan.
Ik persoonlijk zou het lef niet eens hebben om iets dergelijks voor te stellen.
Als ik iets wil kopen zorg ik eerst dat ik geld heb en dan pas ga ik op zoek naar wat ik wil, ik ga erheen en zorg dat als ik het "ding" wil dat ik gelijk kan betalen en het voorwerp mee kan nemen.
Zoals ik begrijp wil je afbetalen van je krantenwijk, dan mag het wel een hele grote wijk zijn, want kranten bezorgen levert niet veel op, al is het voor de jongeren wel een mooi zakcentje.
Bij mijn weten krijgen krantenbezorgers in mei geen vakantie geld, in andere maanden ook niet.
De verkoper heeft alle troeven in handen, want je schreef zelf, dat je geen copie van dat ondertekende papier kreeg omdat de verkoper dat niet nodig vond.
Ik vind dat ook dat je nogal hoog van de toren blaast om met stappen te dreigen, je hebt immers geen poot om op te staan.
Vat het niet verkeerd op, dit is puur mijn mening en mijn redenatie, ik wens je veel suc6 met de afwikkeling hiervan.
Ik ben het eens met bovenstaande reacties. Het verhaal is veel te lang en in zulk gebrekkig Nederlands dat het bijna niet te volgen is. Volgende keer even iemand vragen je verhaal samen te vatten.
Vraag je € 250 terug, zet het op een spaarrekening en als dan je vakantiegeld komt, ga je fijn rondkijken voor een motor.
Vraag je € 250 terug, zet het op een spaarrekening en als dan je vakantiegeld komt, ga je fijn rondkijken voor een motor.
-
Fleurtjuh666
Sluit me aan bij bovenstaande reacties, plus: wie heeft nu dit ondertekende papier? De verkoper of uzelf? Erg onduidelijk verhaal, maar ergens geef ik de verkoper toch gelijk.
hallo
niemand hier snapt het
ik heb een koop overeenkomst die hij getekent heeft
ik heb handgeld gegeven om dat die de motor dan niet aan een ander vekoopt
we hebben eerst gemaild daarna gebeld en daarna ben ik er heen geweest omdat die me eerst
even wou zien
hij zij hoe wou je het doen
ik zij €€250,00 nu en dan met vakantiegeld
en dat is niet van een krantenwijk want dat krijg je niet vrouw werkt ook hoor
we krijgen allebij vakantie geld net als ieder ander
hij zij dan is die 250,00 een soort aanbetaling was en zij de motor is voor jou
hij zij wil je een papier
ik zij doe maar, en daar staat op dat dat ik een aanbetaling heb gedaan
en het resterende bedrag wat ik nog moet betalen
hij heeft dit ondertekent
en waarom wil ik deze motor omdat ik het gevoel heb dat deze motor erg goed is
want ik blijf niet aan de gang
niemand hier snapt het
we hebben eerst gemaild daarna gebeld en daarna ben ik er heen geweest omdat die me eerst
even wou zien
-
Fleurtjuh666
Wat staat er precies op het papier als het gaat om de afbetaling? Staat daar een precieze datum bij genoemd?annfra schreef:hallo
niemand hier snapt het
even wou zien
-
witte angora
Dat gevoel had je ook bij die andere motoren? Die hebben het dus ook begeven.en waarom wil ik deze motor omdat ik het gevoel heb dat deze motor erg goed is
En ja, ik behoor tot degenen die het niet snappen, maar als zovelen het niet snappen, zou het dan kunnen dat er iets aan je eigen denkpatroon schort?
Verder zie ik in de laatste mail (heb me er pas naderhand doorgeworsteld) dat de motor gewoon eind mei wordt geleverd, als het geld is voldaan, dus wat zeur je nu? Het ding is elders opgeslagen, misschien stond hij op de oorspronkelijke plek in de weg. Maar nergens staat dat hij buiten staat.
Ik heb gewoon het idee dat je zelf de boel in de maling zit te nemen.
Laatst gewijzigd door witte angora op 01 mar 2013 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kan het wel willen en in je recht staan, maar hoever wil je gaan om je gelijk te krijgen?annfra schreef:hallo
niemand hier snapt het Houd je aan de belangrijkste feiten, aan dat waar het om gaat, dan is het veel beter te snappen
ik zij: " €€250,00 nu en dan met vakantiegeld "
hij zij: " dan is die 250,00 een soort aanbetaling was" en zij: " de motor is voor jou"
hij zij: " wil je een papier?"
ik zij: " doe maar,"
en daar staat op dat dat ik een aanbetaling heb gedaan
Wat gaat die vent (die zich misschien niet helemaal aan de eerste afspraak houdt? ) nog verder dwars liggen?
Volg het advies op om die €250 aan te nemen.
Laatst gewijzigd door Jolijn op 01 mar 2013 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
witte angora
Ik zie trouwens in het epistel staan dat de TS een aantal keren een reactie zou geven naar de verkoper, wat dus niet gebeurd is, dus ik kan me voorstellen dat die het ook eens een keertje zat is. Die wil gewoon weten waar die aan toe is.
Dat de motor elders is opgeslagen zou wel eens kunnen om een ander project door te kunnen laten gaan, dat de verkoper de ruimte nodig had.
Dat de motor elders is opgeslagen zou wel eens kunnen om een ander project door te kunnen laten gaan, dat de verkoper de ruimte nodig had.
-
F.van Holten
De 4e motor in 4 jaar, hoe komt dat, worden de motors niet eerst getest door, u heeft er een "goed gevoel" bij, pak die €250,= ga daarmee naar Drinkwaard in Sliedrecht, en koop een goede gerevideerde motor met garantie, en misschien kan u daar ook een betalings regeling treffen.
Ik vaar al 25 jaar, maar elk jaar een andere oude goed gevoel motor, hoor ik niet vaak.
Ik vaar al 25 jaar, maar elk jaar een andere oude goed gevoel motor, hoor ik niet vaak.
Jij zegt wat ik niet durfde, zo gebrekkig dat het niet te snappen is.Miepje1 schreef: Het verhaal is veel te lang en in zulk gebrekkig Nederlands dat het bijna niet te volgen is.
Er wordt over een krantenwijk gesproken en later zegt ie weer geen krantenwijk te hebben.
Nu hebben man en vrouw beiden een baan met recht op vakantiegeld.
In hetzelfde (eerste) verhaal maakt de verkoper een "contract" op waar hij naar een copie vroeg en de verkoper dat niet nodig vond.
Veel rare feiten, hoog van de toren blazen en dan ook nog boos zijn?
Ik zeg:
Neem je 250 euro terug, spaar tot je het benodigde bedrag bij elkaar hebt en ga dan op zoek naar een goede motor, want idd 4 motoren in 4 jaar tijd daar zet ik vraagtekens bij, zijn de motoren zo slecht of "mishandel" jezelf die dingen dat ze zo snel het loodje leggen.
-
witte angora
De mailwisseling was nogal éénzijdig: van de kant van de verkoper. De TS reageerde niet of nauwelijks, ondanks beloften van zijn kant.
Sja, wat verwacht je dan nog. Dan is het zeer netjes dat de verkoper het handgeld (minus stallingskosten) nog terug wil geven. Ik had beslist geen twee maanden op mijn geld willen wachten, en dat handgeld, dat kreeg de TS niet terug. Dat is nu eenmaal een soort onderpand om zeker te weten dat het ding ook opgehaald wordt tegen de afgesproken prijs, niet ophalen = handgeld kwijt.
Sja, wat verwacht je dan nog. Dan is het zeer netjes dat de verkoper het handgeld (minus stallingskosten) nog terug wil geven. Ik had beslist geen twee maanden op mijn geld willen wachten, en dat handgeld, dat kreeg de TS niet terug. Dat is nu eenmaal een soort onderpand om zeker te weten dat het ding ook opgehaald wordt tegen de afgesproken prijs, niet ophalen = handgeld kwijt.
-
witte angora
Ik denk dat die man van 76 net al even iets teveel heeft meegemaakt in zijn leven om zich nog in de maling te laten nemen door een snotjong.
Friezen en motoren lijkt geen gelukkige combinatie.maar ja ik woon niet in wolvega
Sorry Sjohie
-
witte angora
Jawel, de antwoorden waren weer eens niet naar de zin... 
-
Bob Schurkjens
Ja, en dan worden we boos hè.witte angora schreef:Jawel, de antwoorden waren weer eens niet naar de zin...
-
witte angora
En dan verwijderen we de openingspost toch gewoon...Bob Schurkjens schreef:Ja, en dan worden we boos hè.witte angora schreef:Jawel, de antwoorden waren weer eens niet naar de zin...
-
F.van Holten
annfra schreef:ieder een weet het beter
kan op slot
Toch wel jammer zo,n reactie, op naar de volgende goedgevoelzondergeld motor.