LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iets kapot laten vallen in de winkel

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
paultje 71

iets kapot laten vallen in de winkel

Ongelezen bericht door paultje 71 »

ik was in een tuincentrum en een van mijn kinderen hebben iets kapot laten vallen per ongeluk, maar nu moest ik bij de kassa het wel betalen.

mag een winkel zo iets doen, of zijn zij daarvoor verzekerd?.

want in wezen heb iets betaald waar ik niets aan hebt nl.

en de leidinggevende zij dat ik het maar bij mijn eigen verzekering maar moest clamen, maar bij mij weten kan dat niet, en moeten zij (volgens mij) via de verzekering clamen van de beide partijen en niet eerst betalen en dan zelf clamen bij je verzekering.

of heb ik het verkeerd?
laat het me weten.

Mo

Re: iets kapot laten vallen in de winkel

Ongelezen bericht door Mo »

Officeel hebben zij gelijk dat je dit via jouw WA verzekering behoort te claimen.
Maar een net bedrijf claimt dit in het grote geheel bij hun eigen verzekering of schrijft dit aan het einde van het jaar af bij kapotte spullen. Dit omdat er meer dingen kapot gaan dat hetgeen jij nu gebroken hebt.

Wettelijk staan zij in hun recht maar commercieel en klantvriendelijk gezien slaan ze dus de plank volkomen mis.

Echter bij breken zonder koop is het de vraag of zij de verkoopprijs mogen berekenen omdat de verzekering waarschijnlijk alleen de inkoopprijs vergoedt, omdat het voor de kassa, dus in de winkel is gebeurd.

Hier kan ik geen uitsluitsel over geven.

me-myself

Ongelezen bericht door me-myself »

en dat kan ik dus wel.

het is inderdaad door een bedrijf toegestaan om iets wat kapot is gevallen te laten vergoeden door de consument echter net zoals mo al aangaf van klantvriendelijk niveau is dit absoluut niet.

wat wel heel vaak gedaan wordt is als het kapot is gevallen door schuld. bijvoorbeeld het kind loopt door de winkel te rennen. het is van fatsoen van de ouders om het kind dan tot de orde te roepen een winkel is geen speeltuin. of als er iets is omgevallen omdat de klant te beroerd is om iemand er bij te roepen die kan helpen met iets pakken of als er wegens een andere eigen schuld gebeuren iets kapot valt. op dat moment is het niet meer dan normaal dat een bedrijf het laat betalen. zeg niet dat het hier is gebeurd op die manier maar zijn willekeurige voorbeelden.

het gebeurt ook dat het produkt simpelweg te duur is. ook dan moet je als klant het kunnen begrijpen.

wat betreft de prijs die dan betaald zou moeten worden. het bedrijf mag de totale prijs rekenen omdat er winst verloren gaat echter ook hier is het weer zo dat goodwill van het bedrijf meetelt en dus het bedrijf als ze toch willen incaseren de inkoopprijs aanhoudt.

hou er echter wel rekening mee dat als je betaald hebt voor iets wat is kapot gevallen jij de eigenaar ervan bent. neem het produkt ook mee want stel dat je een radio hebt laten vallen en je neemt hem niet mee dan kan de winkel de radio retour sturen als manco en krijgen ze hem of gerepareerd of vernieuwd terug. dus jij bent eigenaar van het produkt zodra het is betaald hoe kapot het is ook.

hoop dat je vraag is beantwoord
met vriendelijke groet

me-myself

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Uit mijn goed fatsoen vraag ik al aan een bedrijf wat het kost als ik iets kapot maak ook al gaat het per ongeluk.

Inge van leuven

Ongelezen bericht door Inge van leuven »

Paar jaar geleden werkte ik in een wijnzaak, waar in een aparte ruimte ook geproefd kon worden. Kinderen verveelde zich als ze mee gingen met de ouders en waren soms erg druk. Wel verbaasde het mij dat een aantal ouders hun kinderen niet terecht wees.

Wij vergoedden de schade in vele gevallen wel, maar baalden er wel van. Maar er was ook een keer dat een kind overal aan kwam en de hele tijd door de zaak rende, een fles wijn viel om. Wij hebben de schade wel laten betalen door de ouders. Het was de verantwoordelijkheid van de ouders om hun eigen kind onder controle te houden.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Inge van Leuven,

Ik ben het helemaal met je eens.

Groet, Adam

Inge van Leuven

Ongelezen bericht door Inge van Leuven »

Naast dat ik in de winkel werkte, heb ik ook kinderen. Als deze kinderen zo klierig waren kregen ze van mij en mijn man op hun kop. Na een paar keer leer je ze het wel af.

Gesloten