Voor onderstaande kwestie heb ik zsm hulp nodig.
Afgelopen november ging mijn webshop online.
In december werd ik benaderd door Ilocal een bedijf in online advertenties.
Voor 1250 per kwartaal kon ik 90 kopende klanten verwachten! Zij boden een garantie en wanneer ik dit niet zou halen, zou de actie kosteloos doorgezet worden (net zo lang totdat het resultaat werd behaald). Het contract zou ik over de post ontvangen.
Ik lees altijd eerst graag de kleine lettertjes, wel tekende ik voor de "offerte"...
Na een week of twee kreeg ik een telefoontje om de advertentietekst door te nemen. Ik had nog geen contract ontvangen en vroeg de dame waar deze bleef.
Er bleek geen contract meer te komen, wat ik had getekend was het contract! Hoe kon ik zo vreselijk stom zijn! Ik vroeg haar hoe zij de kopende klanten garandeerden, zij vertelde mij dat ze niks garanderen.
Ik heb haar toen verteld dat we de tekst niet meer door hoefden te nemen en er niks geplaatst mocht worden. De accountmanager zou contact met mij opnenemen en dat gebeurde netjes. Ik meldde haar dat ik het waarschijnlijk verkeerd begrepen had. Wel vertelde ze nogmaals dat met mijn producten die 90 kopende klanten geen probleem zou zijn.
Ik meldde er nog even over na te denken, haar collega zou mij weer bellen.
Op oudjaarsdag had ik een gemiste oproep, gezien dit een feestdag is en mijn vader tevens plotseling werd opgenomen heb ik niet terug gebeld.
Op 4 januari ontving ik een mail met het bericht dat ze niks meer vernomen hadden en over gingen tot plaatsting.
Op 5 januari mailde ik terug dat ik de opdracht defintief wilde annuleren, dat het in eerste instantie een mooie actie leek, maar bij nader inzien dit niet voor mij geschikt was.
Geen reactie meer vernomen...Op 14 januari ontving ik de factuur...En dezelfe dag ging mijn eerste brief uit ivm incorrecte factuur. Tot half mei hoorde ik niks en ging er vanuit dat het opgelost zou zijn.
Tot er een herrinnering kwam..gelijk voor 5000 (heel 2009)
Mijn tweede brief ging uit en weer bleef er een reactie uit.
23 juni kwam er wederom een aanmaning en schreef ik wederom een brief dit keer aangetekend. Imiddels had ik op google gezocht naar oplichting en helaas kwamen er een aantal zaken boven.
Dit heb ik tevens in mijn laaste brief vermeld en ze dringend verzocht om een creditnota.
Afgelopen vrijdag (17 juli) kreeg ik weer een aanmaning met nog slechts 2 dagen om te betalen.
Wat nu te doen? Zelf een zaak starten?
Uiteraard heb ik geen enkele bestelling kunnen terug vinden welke bij Ilocal vandaan kwam.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ilocal
Re: Ilocal
Je kan ook bij Juridisch loket je vraag stellen wat je kan doen. De vraag kan je ook stellen op hun site en dan krijg je per mail antwoord.
Als je vandaag de vraag steld heb je vaak dinsdag al een antwoord met advies.
Als je vandaag de vraag steld heb je vaak dinsdag al een antwoord met advies.