LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassodatum naar voren gehaald

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
vdheyden

Incassodatum naar voren gehaald

Ongelezen bericht door vdheyden »

Wij hebben al tientallen jaren een halfjaar abonnement op weekblad Privé met de incassodata eind maart en eind september.

Enige jaren geleden is Privé begonnen deze data stelselmatig met 1 week naar voren te halen.

De laatste kwam op 23 februari 2017 binnen, nota bene 5 weken naar voren ten opzichte van al de aren daarvoor.

Herhaaldelijk de incasso's gestorneerd en daarover geprotesteerd met als gevolg de volgende uitvluchten : andere levertijd, geen vaste incassodatum en willen ons geld 2 a 3 weken eerder binnenkrijgen.
Ik vraag me nu af of wij de enigen zijn of dat dit op grote schaal gebeurt en ook waar je nog verder met je klacht terecht kan omdat ze zelf geen geschillencommissie hebben.

WvdHeijden
Laatst gewijzigd door Radar op 04 apr 2017 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

NeoDutchio

Re: Incassodatum naar voren gehaald

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat maakt het uit dat er eerder is? U heeft een abonnement en u weet dat het betaald moet worden. U krijgt netjes van te voren bericht met de periode wanneer het afgeboekt gaat worden.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als je er door in financiële problemen komt moet je misschien overwegen je abonnement op te zeggen. Misschien moet je dat bij dit betreffende blad ook maar doen als je er niet door in financiële problemen komt... Je wilt toch niet het ranzige volk dat zo'n blaadje vol schrijft en fotografeert van een inkomen voorzien?

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

De termijn verschilt omdat je niet voor 6 maanden betaald maar voor 26 nummers (dus weken).

http://www.telegraaf.nl/prive/weekblad_ ... ice__.html

Gezien een jaar niet altijd 52 woensdagen telt verschilt de termijn over een langere periode. Ik snap ook eigenlijk het probleem niet?

vdheyden

Ongelezen bericht door vdheyden »

Het is eigenlijk heel simpel, een half jaar abonnenment beterft 26 weken en als je dus daar structueel . 1 week afhaalt wordt het automatisch slechts 25 weken en is dus eigenlijk geen halfjaar abonnement meer.
WvdHeijden

Student90

Ongelezen bericht door Student90 »

vdheyden schreef:Het is eigenlijk heel simpel, een half jaar abonnenment beterft 26 weken en als je dus daar structueel . 1 week afhaalt wordt het automatisch slechts 25 weken en is dus eigenlijk geen halfjaar abonnement meer.
WvdHeijden
U krijgt nog steeds 26 items en ik neem aan dat beide incassodata naar voren gehaald worden, i.e. er blijft 6 maanden tussen de 1e en 2e incasso zitten.

Het zou niet moeten uitmaken wanneer u in die 6 maanden betaald, als u maar krijgt waarvoor u betaald.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

vdheyden schreef:Ik vraag me nu af of wij de enigen zijn of dat dit op grote schaal gebeurt en ook waar je nog verder met je klacht terecht kan omdat ze zelf geen geschillencommissie hebben.WvdHeijden
Het lijkt wel of er soms gezocht wordt naar zaken om je druk over te kunnen maken terwijl er feitelijk niets aan de hand is. Ook de producent van de Prive moet op tijd zijn rekeningen betalen en dat kan alleen het geld op tijd binnen in. Wat maakt het uit of over de jaren heen een incassodatum iets verschoven wordt, betalen moet je toch. De tijd die je aan dit 'probleem' besteed is het gewoon niet waard. En het rente verhaal wat iedereen dan verteld gaat tegenwoordig met 0 % rente ook niet meer op.

Anduril.tr

Ongelezen bericht door Anduril.tr »

NeoDutchio schreef:Wat maakt het uit dat er eerder is? U heeft een abonnement en u weet dat het betaald moet worden. U krijgt netjes van te voren bericht met de periode wanneer het afgeboekt gaat worden.
En als ze de incasso een jaar naar voren halen, is dat dan ook acceptabel? Nee, één week voor aanvang van een abonnement is wel genoeg. Blijkbaar zit die uitgever slecht bij kas en heb je mogelijk kans op faillissement en zie je geen blaadjes meer en ook je geld niet terug.

beeperhorrie

Ongelezen bericht door beeperhorrie »

Kiemer zorg verzekering heeft dit ook gedaan. Altijd aan het eind van de maand betalen maar een paar jaar terug moest er ineens aan het begin van de maand betaald worden. Dat betekende dus ineens twee keer betalen. Met een inkomen op bijstand niveau niet op te brengen.
Inmiddels komen de rekeningen steeds iets vroeger zodat er nu een te laat betalen is ontstaan. En wat kan je er tegen doen?
Ik heb in ieder geval alle mailwisseling bewaard zodat ik bij een eventuele rechtszaak kan aantonen dat ik hier steeds vanwege de hoogte van de financiën tegen geprotesteerd heb. Het blijft natuurlijk gewoon schrapen van dergelijke instellingen en bedrijven.

Gesloten