LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ineens licentiebijdrage verschuldigd

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Chiet

Ineens licentiebijdrage verschuldigd

Ongelezen bericht door Chiet »

In 1993 ben ik begonnen als ZZP 'er in de administratieve dienstverlening. Om de kosten zo laag mogelijk te houden heb ik gekozen om met het boekhoudpakket van Davilex te gaan werken. Het pakket kocht ik en betaalde daar een eenmalige prijs voor. Er zat een eenmalige registratie code bij en verdere registratie was niet nodig. In november 2014 kreeg ik een aanbieding om het pakket aan te kunnen schaffen een prijs van € 499,- ex btw en kreeg hier een korting op van 25%. Op de factuur staat duidelijk dat ik een Davilex Account licentie had gekocht. Dit om het pakket nogmaals op mijn laptop te kunnen installeren zodat ik op meerdere plaatsen kan werken. Medio september ontvang ik ineens een mail van Davilex dat er vanaf 1 oktober 2017 een licentie bijdrage verschuldigd is van € 12,50 per jaar! Na 24 jaar gebruik! Vele mails heb ik nu naar Davilex gezonden en krijg de onderstaande reactie:

Sinds 1 oktober 2017 zijn er administratiekosten verbonden aan het vernieuwen van de licentie. Dit is een vergoeding voor het beheer en onderhoud van onze registratieservers en staat los van het gebruiksrecht op onze software dat bij aanschaf is verworven. Deze vergoeding is verwerkt in de prijs van een Support- & Onderhoudsovereenkomst. Bij gebruikers die geen Support- & Onderhoudsovereenkomst op de software hebben afgesloten, wordt deze vergoeding separaat in rekening gebracht bij het vernieuwen van de licentie.
De reactie na mijn tweede mail is:

In de oorspronkelijke voorwaarden die u als bijlage aan uw e-mail hebt toegevoegd, werd inderdaad aangegeven dat er een eenmalige vergoeding verschuldigd was. Dit was van toepassing op de toenmalig meest recente versie.
In 2014 schaft u de upgrade naar de nieuwste versie aan. Op de door u ondertekende orderbevestiging wordt aangegeven dat de Licentieovereenkomst Davilex van toepassing is. Hierbij wordt gerefereerd naar de op dat moment geldende voorwaarden. Deze voorwaarden stonden vermeld op onze website. Door de orderbevestiging te ondertekenen bent u met deze nieuwe voorwaarden akkoord gegaan. De oude voorwaarden zijn voor de nieuwe upgrade niet van toepassing. Destijds stond in de voorwaarden ook reeds aangegeven dat Gebruiker ter zake van het gebruiksrecht hetzij een eenmalige, hetzij een jaarlijkse vergoeding verschuldigd is als vermeld in de actuele Prijslijst of in een andere officiële prijspublicatie van Davilex. In artikel 9 van de voorwaarden is ook vermeld dat Davilex zich het recht voor behoudt om voorwaarden te wijzigen.

Uit coulance hebben ze mij eenmalig de licentie kosten gecrediteerd maar ik krijg inmiddels mijn laatste betalingsmogelijkheid binnen.
Wanneer ik dit wil aanpakken dan moet ik een recht zaak beginnen wat veel te ver gaat voor een bedrag van € 12,50.

mahadma

Re: Ineens licentiebijdrage verschuldigd

Ongelezen bericht door mahadma »

In 2014 heeft u een nieuwe versie en daarbij nieuwe voorwaarden aangeschaft. Dus voor die € 12,50 per jaar krijgt u ook updates, prettig denk ik. € 0,24 per week lijkt mij toch geen naderend failliet opleveren. Als u de vorige editie had behouden had u niets hoeven te betalen.

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

die 12,50 euro zijn dan toch ook nog op te voeren als bedrijfskosten? Waar hebben we het eigenlijk over????

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

We hebben het over 4 cent per dag, en deze zijn vanuit de voorwaarden gezien nog terecht ook. Aan verloren (arbeids-)tijd (aanmelden forum en schrijven berichten en alle correspondentie) kost het u nu al meer dan E 12,50, is mijn idee.

rialtho

Ongelezen bericht door rialtho »

Dit is een forum voor partikulieren, niet voor zakelijke gebruikers als ik mij niet vergis

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Chiet schreef:In november 2014 kreeg ik een aanbieding om het pakket aan te kunnen schaffen een prijs van € 499,- ex btw en kreeg hier een korting op van 25%.
Hoe luid de aanbieding exact? Dat is bepalend.
Chiet schreef:Wanneer ik dit wil aanpakken dan moet ik een recht zaak beginnen wat veel te ver gaat voor een bedrag van € 12,50.
Dan zijn je twee opties: de 12,50 betalen of accepteren dat je iets niet meer kan.

Gesloten