Goedendag,
4 jaar geleden is mijn beugel eruit gehaald nadat ik een overbeet had. Ze hadden slotjes erin gezet in combinatie met een zakje elastiekjes om mijn overbeet weg te laten gaan. Ik ben nu 19 jaar oud en het valt me opeens op dat mijn bovenste hoektand aan de rechterkant omhoog is geschoven en mijn onderste hoektand is omhoog gegaan. Dit stond eerst mooi recht maar nu is er opeens een soort zwart gat aan de rechterkant.
Als ik lach lijkt het ook of mijn hoektand naar voor staat het ziet er heel raar uit. Daarnaast voelt het ook of er soms spanning op deze hoektand staat en dat voelt zo vervelend dat het een soort hetzelfde gevoel geeft als wanneer je melktandjes eruit gaan en je ze eruit wilt trekken.
Mijn vraag: is dit de schuld van de orthodontist of tandarts (die zou mijn spalkjes verder onderhouden)?. En kan ik qua verzekering of iets dergelijks tot een oplossing komen bij de orthodontist of tandarts? Of gaat dit probleem, wat door hun in de gaten gehouden zou worden, allemaal op mijn kosten als ik het wil verhelpen? De tandarts zei dat die hoektand versleten was maar daar klopt geen snars van hij is gewoon helemaal naar boven verplaatst en hij steekt een beetje naar voren uit.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Irriterende scheve tanden na beugel
Re: Irriterende scheve tanden na beugel
Vraag uw zorgverzekering of u een second opinion mag laten doen.
-
Komkommertijd
Na de beugel kan je lichaam iets doen en na vele jaren nogmaals een beugel?
Ik vind dit er redelijk uit zien en na verwijderen weer scheef groeien komt vaker voor helaas.
Vele willen een perfecte en dan krijg je een Kunststof eethoek of iets dat hier op lijkt.
Zo ziet iedereen echte tanden en dit hoorde zo.
Ik vind dit er redelijk uit zien en na verwijderen weer scheef groeien komt vaker voor helaas.
Vele willen een perfecte en dan krijg je een Kunststof eethoek of iets dat hier op lijkt.
Zo ziet iedereen echte tanden en dit hoorde zo.
-
mh73
Dat komt vaker voor. Een aantal klasgenoten van mijn oudste dochter moesten op de middelbare school opnieuw aan de beugel omdat het gebit weer in de oude stand terugzakte. Hoe dat financieel geregeld werd, weet ik helaas niet.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Lowieze
Misschien heeft u hier iets aan https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aa ... eugel.html
Het belangrijkste is dat een orthodontist een inspanningsverplichting heeft, maar geen resultaatsverplichting.
Dat uw tanden toch weer scheef gaan staan, kan diverse oorzaken hebben.
Het belangrijkste is dat een orthodontist een inspanningsverplichting heeft, maar geen resultaatsverplichting.
Dat uw tanden toch weer scheef gaan staan, kan diverse oorzaken hebben.
-
moederslink
Maar het is wél 4 jaar geleden en toen was je 15!
In die 4 jaar niets opgemerkt?
In die 4 jaar niets opgemerkt?
een lichaam groeit, beweegt, niets blijft hetzelfde, daarbij, tandarts en dergelijke beroepen hebben een inspanningsverplichting en geen leveringsverplichting, als je wilt dat dit weer komt te staan zoals het eerst stond zul je weer naar de beugel man/vrouw toe moeten en ja, dit moet je zelf betalen....