LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jonge gezinnen voordeelpas

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Vincenti

Jonge gezinnen voordeelpas

Ongelezen bericht door Vincenti »

In 2007 is onze kleine geboren.
We kregen toen (ongevraagd) iemand op bezoek van de felicitatiedienst. Hoeft van mij niet zo, maar mijn vriendin vond dat wel leuk, dus vooruit maar dan.

Zo werd ons een "jonge gezinnen voordeelpas" aangeboden. Deze pas zou een jaar geldig zijn en na een jaar zou het lidmaatschap automatisch komen te vervallen. Dus geen automatische verlenging. Daar heb ik expliciet naar gevraagd want ik heb een GRUWELIJKE HEKEL aan automatische verlengingen.

Een jaar later, u raadt het al. Weer geld afgeschreven voor deze voordeelpas (die we nog nooit gebruikt hadden). Het lidmaatschap was automatisch met een jaar verlengd. Ergens (ik weet niet meer waar, het is al een tijdje geleden) algemene voorwaarden opgeduikeld en ja hoor: automatische verlenging. Dus maar weer een jaartje betaald voor een pas die we niet gebruiken en meteen via de site mij afgemeld voor deze pas. Daarvan geen bevestiging ontvangen, maar goed, ik heb nog meer dingen te doen in mijn leven dus verder geen aandacht meer aan besteed.

U raadt het al. Ook voor dit jaar weer vrolijk een nieuwe rekening ontvangen voor deze waardeloze pas. Wederom opgezegd via de site. Weer geen bevestiging ontvangen, via het contactformulier opgezegd, weer geen reactie/ bevestiging ontvangen. Toen ik een aanmaning kreeg, stond er een telefoonnummer bij (€ 0,10/min, dat valt nog wel mee) Dat maar eens gebeld. Er werd opgenomen door een automatische beantwoorder (geen keuzemenu), die je in de wacht zet (heeft verder geen functie, behalve dan dat je moet betalen voor het wachten). Na 10 minuten de hoorn er maar op gegooid. Klacht ingediend via de website, en, u raadt het waarschijnlijk al, geen reactie.

Conclusie is dus: de enige manier om van deze ellende af te komen is nog een keer betalen, en aangetekend opzeggen. Dat gaan we dus maar doen.
Wees hier dus op berekend.

(1) Ik kom op internet eigenlijk geen klachten tegen over deze pas/ organisatie. Is het dan stom toeval dat mij dit is overkomen of is er verder niemand die hierin is getrapt?

(2) Weet iemand nog een manier om onder betaling van het derde (nutteloze) jaar uit te komen? Het is maar een bedrag van 11 Euro maar ik word zo spuug- en spuugzat van organisaties die op deze manier hun geld proberen te verdienen.

tennis

Re: Jonge gezinnen voordeelpas

Ongelezen bericht door tennis »

Vincenti schreef:In 2007 is onze kleine geboren.
We kregen toen (ongevraagd) iemand op bezoek van de felicitatiedienst. Hoeft van mij niet zo, maar mijn vriendin vond dat wel leuk, dus vooruit maar dan.

Zo werd ons een "jonge gezinnen voordeelpas" aangeboden. Deze pas zou een jaar geldig zijn en na een jaar zou het lidmaatschap automatisch komen te vervallen. Dus geen automatische verlenging. Daar heb ik expliciet naar gevraagd want ik heb een GRUWELIJKE HEKEL aan automatische verlengingen.

Een jaar later, u raadt het al. Weer geld afgeschreven voor deze voordeelpas (die we nog nooit gebruikt hadden). Het lidmaatschap was automatisch met een jaar verlengd. Ergens (ik weet niet meer waar, het is al een tijdje geleden) algemene voorwaarden opgeduikeld en ja hoor: automatische verlenging. Dus maar weer een jaartje betaald voor een pas die we niet gebruiken en meteen via de site mij afgemeld voor deze pas. Daarvan geen bevestiging ontvangen, maar goed, ik heb nog meer dingen te doen in mijn leven dus verder geen aandacht meer aan besteed.

U raadt het al. Ook voor dit jaar weer vrolijk een nieuwe rekening ontvangen voor deze waardeloze pas. Wederom opgezegd via de site. Weer geen bevestiging ontvangen, via het contactformulier opgezegd, weer geen reactie/ bevestiging ontvangen. Toen ik een aanmaning kreeg, stond er een telefoonnummer bij (€ 0,10/min, dat valt nog wel mee) Dat maar eens gebeld. Er werd opgenomen door een automatische beantwoorder (geen keuzemenu), die je in de wacht zet (heeft verder geen functie, behalve dan dat je moet betalen voor het wachten). Na 10 minuten de hoorn er maar op gegooid. Klacht ingediend via de website, en, u raadt het waarschijnlijk al, geen reactie.

Conclusie is dus: de enige manier om van deze ellende af te komen is nog een keer betalen, en aangetekend opzeggen. Dat gaan we dus maar doen.
Wees hier dus op berekend.

(1) Ik kom op internet eigenlijk geen klachten tegen over deze pas/ organisatie. Is het dan stom toeval dat mij dit is overkomen of is er verder niemand die hierin is getrapt?

(2) Weet iemand nog een manier om onder betaling van het derde (nutteloze) jaar uit te komen? Het is maar een bedrag van 11 Euro maar ik word zo spuug- en spuugzat van organisaties die op deze manier hun geld proberen te verdienen.
Ik heb dit voor jou gevonden:

https://www.consumentenbond.nl/actueel/ ... verlenging

karinkramer

Ongelezen bericht door karinkramer »

Ik heb ook een vreselijke ervaring met jonge gezinnen. Ook ik heb een lidmaatschap genomen, heb er vervolgens maar liefst 7 jaar aan vast gezeten vanwege de automatische verlenging die ik niet wilde! Ik ben drie maanden bezig geweest met opzeggen. Eerst een mail gestuurd om op te zeggen, nooit een reactie gehad, nog maar een keer en nog maar een keer. Toen een klacht ingediend, nog twee keer. Pas bij de derde keer, via weer een ander mailadres, kreeg ik een reactie. Toen nog 3 keer mijn gegevens moeten doorgeven (ze konden me niet vinden) en pas daarna kreeg ik een bevestiging van de opzegging. Zonder excuses....

Daarbovenop komt nog dat ik al tig keer heb geprobeerd me af te melden van die ellendige e-mail nieuwsbrief die ik vrijwel elke week ontvang. Dat lukt dus gewoon niet. Ook daarvoor heb ik al tig keer een klacht ingediend en ook daarop krijg ik geen reactie.

Je komt gewoon niet meer van die organisatie af. En intussen blijven ze maar geld innen. Echt ongehoord!

frenkievee

Ongelezen bericht door frenkievee »

Op de pagina Over de Voordeelpas van hun website staat het volgende over opzeggen:
Ik wil de Jonge Gezinnen VoordeelPas graag opzeggen. Hoe gaat dit in zijn werk?
De betaling geschiedt per jaar. Zes weken voor het verstrijken van deze termijn dien je je opzegging per email, telefoon (088-5567109) of brief ter bevestiging aan onze Klantenservice. De bevestiging dient voorzien te zijn van jouw naam, adresgegevens, pasnummer en eventueel abonnementsnummer. Postadres: Sanoma Uitgevers t.a.v. Klant Contact Centrum Jonge Gezinnen o.v.v. Jonge Gezinnen VoordeelPas Postbus 1900 2130 JH Hoofddorp
Het slimste is dit altijd schriftelijk te doen, ruim voor de zes weken, en te vragen of zij de opzegging schriftelijk te bevestigen. Eventueel bij uitblijven hiervan even nabellen of nog een brief sturen.

troubleshooter

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Wanneer u de voorwaarden, waarvoor u getekend heeft, leest dan zult u zien dat u deze totaal niet gemachtigd hebt. Ik zelf heb daarmee van doen gehad en gedreigd met juridische stappen die ik ook daadwerkelijk genomen zou hebben als ze niet onmidellijk dezen wat van hun gevraagd werd namelijk het met terugwerkende kracht nietig verklaren van de nieuw uitgegeven pas.
Bijt gewoon van u af als u in uw recht staat.

Aceria

Ongelezen bericht door Aceria »

Ik wil hier ook even aan toevoegen dat ze ook bij mij simpelweg geld blijven innen.

Een jaar geleden werd mij verteld dat deze pas na een jaar zou eindigen. Een verlening zou niet gebeuren totdat ik daar toestemming voor gaf. Zoals je waarschijnlijk wel raad, is er vandaag nogmaals geld afgeschreven van mijn bank.
Ik heb meteen gebeld waarna een vriendelijke vrouw mij vertelde dat ik geen gelijk heb. Blijkbaar is het dus gewoon om dingen te vertellen en niet na te komen. Ik kon wel per direct (via email) mijn kaart opzeggen, wat dan wel weer handig is. Uiteindelijk komt het er nog op neer dat ze weglopen met mijn 60 euro.

Les geleerd, alle straatverkopers voortaan direct wegsturen.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Geld laten storneren want automatisch verlengen
lidm. mag niet meer.

matietie

Ongelezen bericht door matietie »

Wat ik mij dan afvraag is dat dit soort praktijken er steeds minder tot uitnodigen om zoiets te proberen voor een jaartje. Anders zou ik dat veel makkelijker doen. Dus wat is nu verstandig voor ze wat marketing betreft op de langere termijn?

Of blijven er genoeg die 'erin trappen' en bedrijven die de wetgeving aan hun laars lappen?

-----
http://www.kleurplaten-voor-kids.nl

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

hmm ik was toevallig net even aan het zoeken wat er te vinden was over jonge gezinnen voordeelpas.\

begin dit jaar ben ik gebeld of ik een abbonement wilde..
ik zei dat ze me eerst informatie moest sturen.
affijn niet gebeurd maar kreeg wel een acceptgiro, waar ik niet op ben ingegaan omdat ik nergens voor getekend had en ook geen ja had gezegt tegen een abbonement. ook geen enkele brief gehad dat ik lid was geworden.

affijn net een brief binnen 1e betalingsherinnering abbonement...

pardon?!

affijn dit is wat ik dus maar net even heb gemaild.
geachte heer/mevrouw
Begin dit jaar werd ik gebeld met de vraag of ik lid wilde worden van JG voordeelpas.
Ik heb toen via telefoon afgesproken dat er informatie gestuurd zou worden (ik gaf aan dat ik GEEN lid wilden worden voordat ik informatie zou krijgen).
Binnen een week kreeg ik een acceptgiro kaart maar geen informatie of een melding dat ik lid was geworden.

Ik heb ook niks getekend. Omdat ik geen informatie kreeg ben ik niet op die acceptgiro ingegaan.
Na hele lange tijd niks meer te hebben gehoord heb ik vandaag (zaterdag 19 november)
een 1e herinnering gekregen betreffende een abbonement voor de jg voordeelpas (ik heb overigens geen voordeelpas in mijn bezit).

U begrijpt dat ik zeer verbaasd was omdat ik 1 niks heb ondertekend 2 ook geen voordeelpas in mijn bezig heb of een brief dat ik een abbonement
had afgesloten met uw bedrijf.

Als mij de gevraagde informatie was opgestuurd had ik er nog over na willen denken om lid te worden, maar op deze manier snapt u hopelijk wel dat ik
daar nu niet echt behoefte meer voor zie.

Ik hoop dat dit als een fout in de administratie kan worden verholpen.
en ik hoop snel van u te horen.

Ook zal ik a.s maandag Uw bedrijf bellen met de zelfde melding als deze brief.

Met vriendelijke groet
Bianca*****
ik bel dus maandag, als dit niet wordt opgelost.. tja dan heb ik gelukkig nog een rechtsbijstand.

maar netjes is anders

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

update:

heb net gebeld uitgelegd wat er was gebeurd en toen is de mevrouw bij de klantenservice gaan kijken en kreeg een excusses omdat ik nooit een acceptgiro had moeten krijgen en het wordt opgelost.

als dat inderdaad zo is ben ik zeer tevreden :)

bozeconsument26

Ongelezen bericht door bozeconsument26 »

Jonge Gezinnen voordeelpas Sanoma en incassobrief GGN

Ook ik ben een gedupeerde van deze foute praktijken van Sanoma.
Ik heb de pas een half jaar in mijn bezit gehad en nooit gebruikt. Vervolgens krijg ik aan het einde van dit jaar een nieuwe pas toegezonden en wordt er een bedrag van € 12,50 van mijn rekening afgehaald in oktober 2011, zonder enige machtiging of toestemming. Belachelijk voor woorden! Ik heb het bedrag gewoon weer teruggeboekt op mijn rekening, want de afschrijving was onterecht.

Vervolgens kreeg ik begin januari 2012 een brief van het incassobureau GGN met een bedrag van € 62,- (Hoofdsom € 12,50/Incassokosten € 37,00/administratiekosten Sanoma € 12,50). Dit betreft een vordering wegens achterstallige abonnementstermijnen m.b.t. geleverde producten (oftewel de ongebruikte JG voordeelpas). In de brief werd vermeld dat het bedrag binnen 5 dagen moest worden overgemaakt. Indien ik in gebreke zou blijven, dan hebben zij de opdracht om verdere maatregelen te nemen en de kosten die hieruit voortvloeien zullen op mij worden verhaald. Dreigen, dreigen, dreigen! Daar zijn ze de beste in die incassobureaus.

Ik heb meteen gebeld met het incassobureau. Die vertelden mij meteen dat ze niks kunnen doen voor mij en dat ze wel een betalingsregeling kunnen treffen. Ik gaf duidelijk aan; Ik ga de rekening niet betalen, want ik heb nooit een aanmaning ontvangen”. Het incassobureau verwees mij door naar Sanoma, want zij zijn de opdrachtgever.
Meteen gebeld met Sanoma en die vertelden mij weer dat ik 4 maal een aanmaning heb gekregen op mijn adres. Ik gaf aan dat ik al mijn post altijd op tijd bekijk en dat ik geen enkele aanmaning heb gezien. Mevrouw bleef bij haar verhaal dat in HUN SYSTEEM staat dat er 4 keer een aanmaning verstuurd zou zijn. Ik wist niet meer wat ik moest zeggen of doen, want er viel niet te praten met die mevrouw. Vervolgens heb ik haar gevraagd of ik dan kopieën kon krijgen van alle 4 verstuurde aanmaningen. Ze zou dit regelen met de financiële administratie en mij hierover mailen. De volgende ochtend krijg ik een telefoontje van Sanoma met de volgende mededeling: “Door een fout in het systeem is dit probleem ontstaan. Er zijn geen aanmaningen verstuurd. Alle kosten worden kwijtgescholden en het abonnement wordt per direct opgezegd. Onze excuses hiervoor.”

Even samengevat:
- Ik heb een pas gekregen waar ik niet om gevraagd heb.
- Ik heb nergens voor getekend.
- Ik heb niemand gemachtigd om iets af te schrijven. Daarbij is het zo dat mijn bank medeschuldig is aan deze foute praktijken, want die heeft zonder enige machtiging Sanoma toegestaan om een bedrag van mijn rekening af te schrijven.
- Ik krijg een weer nieuwe pas waar ik ook niet om heb gevraagd.
- Ik krijg een incassobrief van GGN zonder überhaupt een rekening/aanmaning/herinnering van Sanoma te hebben ontvangen.
- Ik krijg ongevraagd en onterecht een dreigende toon van de medewerkers van Sanoma die beweren dat het mijn eigen fout is dat ik niet eerder op de 4 aanmaningen heb gereageerd.

Nou, trek je conclusie zelf maar. Het is daar één grote samenzwering tussen Sanoma en GGN. Mensen die niet van zich afbijten worden gewoon hardhandig van hun geld beroofd. Dit zou echt niet mogen! Wees gewaarschuwd!

Vriendelijke groeten,
:twisted: Boze consument :evil:

jan_vanderleij

Ongelezen bericht door jan_vanderleij »

Had ook al jaren een Jonge Gezinnen voordeelpas en volgens mij nog nooit gebruikt. Maar het is nu simpel om er van af te komen. Bellen met 088-5500185 en je gegevens doorgeven. Er wordt nog gevraagd of het bekende e-mailadres nog correct is om een bevestiging te kunnen sturen.

ronnico

Ongelezen bericht door ronnico »

ik zie dat ik niet de enige ben met klachten over dit "bedrijf".

Ik heb een aantal maanden geleden telefonisch contact gehad met jonge gezinnen om het abonnement en de voordeelpas op te zeggen. Ik gebruik hem niet en ik heb de pas niet eens gekregen ondanks dat ik voor heb betaald. De persoon die ik aan de lijn had zei dat alles geregeld zou worden.

En wat ligt er gisteren op de mat.... een acceptgiro voor de jonge gezinnen pas. Niks geregeld dus!!

Vandaag probeer ik iemand aan de lijn te krijgen op 088-5500185. Maar je wordt in de wacht gezet en dat is alles. Niemand die je te woord komt staan... Dus niks makkelijk!

Dat wordt toch maar een brief schrijven denk ik.

Gesloten