| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kan jeugdzorg niet wat menselijker met mij omgaan?
Re: Kan jeugdzorg niet wat menselijker met mij omgaan?
Onzin, je zoon gaat niet dood als hij je niet ziet. Als hij wil kan hij je gewoon bezoeken.en het gaat hier om mensenlevens
Beter had Brahms het zelf niet kunnen verwoorden.Nijogeth schreef:Volgens mij is Brahms vanaf het begin eerlijk geweest door te stellen dat een kind niet zomaar bij de moeder weggehaald wordt (ik neem aan dat we het hier toch allemaal over eens kunnen zijn?) en dat er dus zeker wat speelt. Daarom is ook gevraagd wat er precies speelt, maar daar komt geen antwoord op.
Wat dat betreft kan niemand hier dan ook maar iets betekenen voor TS, omdat men geen details weet.
Dat het niet gewaardeerd wordt dat dit gezegd wordt, kan ik daarentegen echter niet begrijpen. Je maakt een topic op een publiek forum, waar verschillende type mensen op kunnen reageren en dan moet je ook kunnen accepteren dat er niet altijd met je mee gepraat wordt, maar dat er ook mensen zijn die er helemaal anders instaan.
Het feit dat TS op een bepaald moment het privéleven en het IQ (dus niet Equ) van anderen aanhaalt, zegt wat dat betreft eigenlijk voldoende.
Ik heb me overigens kostelijk vermaakt bij het lezen. Bedankt!
Vanzelfsprekend heb ik het beste met moeder en kind voor.
Maar heb ook wat advies gegeven vanuit mijn levenservaring, bv over de blote billetjes van TS, pontificaal en onder eigen naam op het Internet.
Dat is in mijn ogen gewoon niet zo slim, zeker niet als je als serieuze opvoeder en volwassene wil overkomen.
-
Moiseule58
Qui s’excuse s’accuse!Brahms schreef:Beter had Brahms het zelf niet kunnen verwoorden.Nijogeth schreef:Volgens mij is Brahms vanaf het begin eerlijk geweest door te stellen dat een kind niet zomaar bij de moeder weggehaald wordt (ik neem aan dat we het hier toch allemaal over eens kunnen zijn?) en dat er dus zeker wat speelt. Daarom is ook gevraagd wat er precies speelt, maar daar komt geen antwoord op.
Wat dat betreft kan niemand hier dan ook maar iets betekenen voor TS, omdat men geen details weet.
Dat het niet gewaardeerd wordt dat dit gezegd wordt, kan ik daarentegen echter niet begrijpen. Je maakt een topic op een publiek forum, waar verschillende type mensen op kunnen reageren en dan moet je ook kunnen accepteren dat er niet altijd met je mee gepraat wordt, maar dat er ook mensen zijn die er helemaal anders instaan.
Het feit dat TS op een bepaald moment het privéleven en het IQ (dus niet Equ) van anderen aanhaalt, zegt wat dat betreft eigenlijk voldoende.
Ik heb me overigens kostelijk vermaakt bij het lezen. Bedankt!
Vanzelfsprekend heb ik het beste met moeder en kind voor.
Maar heb ook wat advies gegeven vanuit mijn levenservaring, bv over de blote billetjes van TS, pontificaal en onder eigen naam op het Internet.
Dat is in mijn ogen gewoon niet zo slim, zeker niet als je als serieuze opvoeder en volwassene wil overkomen.
-
Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Misschien is er juist wat méér voorstellingsvermogen voor nodig om te weten dat dit wél een legale manier van geld verdienen kan zijn. Weliswaar in een wat minder bekend en geaccepteerd vakgebied, maar ach...Mucha schreef:Juist. En aangezien TS dit onder haar eigen naam schrijft, is het een kwestie van tijd eer jeugdzorg dit ook onder ogen krijgt.newmikey schreef: TS lichtte een tipje van de sluier op toen zij aangaf maar vijf minuten te hoeven bellen om een maandsalaris binnen te halen - er is IMHO maar héél weinig voorstellingsvermogen voor nodig om te weten dat dit géén legale manier van geld verdienen kan zijn.
Niet te snel conclusie strekken op basis van je eigen invulling en perceptie scheelt een hoop voorbarige standpunten.
Logisch toch ? Ze vraagt om meer menselijkheid van Jeugdzorg.moederslink schreef:...Hetzelfde gebeurde met het topic van Christy Ramakers , ook zij werd " eventjes gegoogled." en daar direct ook mee om de oren geklapt door div forummers ....
Zoon blijkt al jaren uit huis te zijn geplaatst. Dan gaan forimlezers natuurlijk zich afvragen waarom deze uitzonderlijke situatie bestaat, immers de meeste kinderen groeien gewoon thuis op. Maar TS geeft geen info en hoopt dat de forumlezers masaal haar kant kiezen zonder enige achtergrond info.
Na even Googlen komt toch wel bijzondere info boven water, welke een bepaalde kijk geeft op de zaak.
Conclusie: Misschien is Jeugdzorg wel goed bezig en is zoon terecht uit huis geplaatst.
-
moederslink
Nee , niet logisch.
Dat is invullen, conclusies trekken en aannames maken en op grond van wat plaatjes of wat wel of niet per ongeluk gedane opmerkingen van Christy heeft een aantal forummers dan ook gelijk zn bekkie klaar en springt daar dan weer gelijk ook bovenop . Fout !
Met een dergelijk complex verhaal weet je nooit wat er exact is gebeurd, dus daarom heb ik me er verder ook niet mee bemoeid , behalve vragen nd leeftijd van haar zoontje en ik heb gezegd dat ie va zn 12e zelf ook gehoord gaat worden.
En wat iemand in het verleden heeft uitgespookt zegt niets over de situatie van vandaag.
En of Jeugdzorg goed of fout heeft gehandeld kan ik ook niet beoordelen .
En als ik er het fijne niet van weet of te weinig info heb of krijg dan houdt het in principe voor mij ook verder op en kan ik toch niks zinnigs toevoegen.
Dat is invullen, conclusies trekken en aannames maken en op grond van wat plaatjes of wat wel of niet per ongeluk gedane opmerkingen van Christy heeft een aantal forummers dan ook gelijk zn bekkie klaar en springt daar dan weer gelijk ook bovenop . Fout !
Met een dergelijk complex verhaal weet je nooit wat er exact is gebeurd, dus daarom heb ik me er verder ook niet mee bemoeid , behalve vragen nd leeftijd van haar zoontje en ik heb gezegd dat ie va zn 12e zelf ook gehoord gaat worden.
En wat iemand in het verleden heeft uitgespookt zegt niets over de situatie van vandaag.
En of Jeugdzorg goed of fout heeft gehandeld kan ik ook niet beoordelen .
En als ik er het fijne niet van weet of te weinig info heb of krijg dan houdt het in principe voor mij ook verder op en kan ik toch niks zinnigs toevoegen.
-
Lowieze
Brahms schreef:Logisch toch ? Ze vraagt om meer menselijkheid van Jeugdzorg.moederslink schreef:...Hetzelfde gebeurde met het topic van Christy Ramakers , ook zij werd " eventjes gegoogled." en daar direct ook mee om de oren geklapt door div forummers ....
Zoon blijkt al jaren uit huis te zijn geplaatst. Dan gaan forimlezers natuurlijk zich afvragen waarom deze uitzonderlijke situatie bestaat, immers de meeste kinderen groeien gewoon thuis op. Maar TS geeft geen info en hoopt dat de forumlezers masaal haar kant kiezen zonder enige achtergrond info.
Na even Googlen komt toch wel bijzondere info boven water, welke een bepaalde kijk geeft op de zaak.
Conclusie: Misschien is Jeugdzorg wel goed bezig en is zoon terecht uit huis geplaatst.
TS zit met een probleem en komt er zelf niet meer uit. Dat is heel wat anders dan hopen dat forummers massaal haar kant zullen kiezen.
De conclusie die u trekt is alleen maar uw conclusie, dat zegt niets over de situatie waarin TS zich bevindt.
Uw reactie berust heel veel op "'misschien", "waarschijnlijk" en "zal wel".
Zolang je je conclusie nog moet laten beginnen met "misschien ", moet je misschien gewoon helemaal geen conclusie trekken. Zeker niet in een casus als deze.Brahms schreef:Logisch toch ? Ze vraagt om meer menselijkheid van Jeugdzorg.moederslink schreef:...Hetzelfde gebeurde met het topic van Christy Ramakers , ook zij werd " eventjes gegoogled." en daar direct ook mee om de oren geklapt door div forummers ....
Met zo'n serieus en chronisch gebrek aan zelfreflectief vermogen begrijp ik jeugdzorg volledig. Wat een geruststelling dat ze een kind dan beschermen van de kwade invloed van degene die ze ter wereld heeft gebracht.Christy Ramakers schreef:Jazekers altijd blijven lachen wat er ook gebeurd en jullie hebben mij laten lachen geen ervaring en niks meegemaakt maar wel slim willen meepraten of ze er verstand van hebben
Het is gezien uw uitspraken op dit topic duidelijk dat u (nog?) niet helemaal "op het juiste pad" bent. Ik wens je het beste toe, maar zoek a.u.b. hulp bij maatschappelijk werk of geestelijke hulpverlening. Dat is de enige manier om verder te komen en te groeien.
En tja, acties hebben consequenties. Dat is misschien vervelend voor TS, maar tegelijkertijd heeft zij ook slachtoffers gemaakt welke misschien nog steeds het aangedane leed voelen. Ik zie vooral een vrouw die bezig is met zichzelf en haar wens om haar zoon terug te krijgen, maar nog niet in staat is haar eigen gebreken te zien en hierin te willen groeien. Het is duidelijk dat Christy nog veel te groeien heeft zodat ze haar zoon fatsoenlijk kan verzorgen en ook een goed voorbeeld kan zijn voor hem.
Wel legaal maar minder geaccepteerd inderdaad.Moneyman schreef:...nodig om te weten dat dit wél een legale manier van geld verdienen kan zijn. Weliswaar in een wat minder bekend en geaccepteerd vakgebied, maar ach.....
Ik kan me zeer goed voorstellen dat telefoons.x door de jeugdbescherming wordt gezien als een bedenkelijk punt bij de opvoeding van een kind van rond de 9 jaar, zeker in samenhang met andere redenen welke er al toe geleid hebben dat het kind uit huis is geplaatst.
Ook al ken ik TS niet persoonlijk een aantal zaken doen mijn wenkbrauwen toch fronsen, en die van Jeugdzorg dus ook.
Met kinderen kan je niet voorzichtig genoeg zijn.
-
Lowieze
U mag gewoon telefoonsex schrijven hoor. Is niks vies of provocerends.Brahms schreef:Wel legaal maar minder geaccepteerd inderdaad.Moneyman schreef:...nodig om te weten dat dit wél een legale manier van geld verdienen kan zijn. Weliswaar in een wat minder bekend en geaccepteerd vakgebied, maar ach.....
Ik kan me zeer goed voorstellen dat telefoons.x door de jeugdbescherming wordt gezien als een bedenkelijk punt bij de opvoeding van een kind van rond de 9 jaar, zeker in samenhang met andere redenen welke er al toe geleid hebben dat het kind uit huis is geplaatst.
Ook al ken ik TS niet persoonlijk een aantal zaken doen mijn wenkbrauwen toch fronsen, en die van Jeugdzorg dus ook.
Met kinderen kan je niet voorzichtig genoeg zijn.
-
Christy Ramakers
Hahaha ga mijn zoon bij mij thuis krijgen dus heb ik de juiste stappen ondernomen fijne dag allemaal
-
Christy Ramakers
Moneyman het is mij gelukt ga binnenkort mijn zoontje weer zien
-
Lowieze
Geniet er van Christy !Christy Ramakers schreef:Hahaha ga mijn zoon bij mij thuis krijgen dus heb ik de juiste stappen ondernomen fijne dag allemaal
-
Moiseule58
Gefeliciteerd!Christy Ramakers schreef:Hahaha ga mijn zoon bij mij thuis krijgen dus heb ik de juiste stappen ondernomen fijne dag allemaal
-
moederslink
Dan heb je zeker de juiste stappen gezet! Heb het goed met elkaar en zorg op de 1e plaats goed voor jezelf ook , Christy , en zoek en neem op tijd hulp als dat nodig is . Je hebt een grote verantwoording naar je kind en ook jezelf toe.Christy Ramakers schreef:Hahaha ga mijn zoon bij mij thuis krijgen dus heb ik de juiste stappen ondernomen fijne dag allemaal
Super. Geniet ervan! Doe de juiste dingen en blijf dat doen, dan komt het vanzelf goed! Heel veel geluk met je zoontje!Christy Ramakers schreef:Moneyman het is mij gelukt ga binnenkort mijn zoontje weer zien