LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kartelvorming uitzendbureau's???????????

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
marie

Kartelvorming uitzendbureau's???????????

Ongelezen bericht door marie »

Vanaf 2000 heb ik veel voor uitzendbureau's gewerkt. Op zich heb ik daar geen moeite mee gehad( veel verschillende bedrijven en werkzaamheden, aan de andere kant geen pensioenopbouw etc.
Wel kon ik mijn eigen salaris bepalen en daarvan heb ik dus zelf wat kunnen opsparen)
Mijn laatste contract is nu beeindigd en er werd me bij een ander uitzendbureau een baan aangeboden. Ik was wel geinteresseerd maar toen ik hoorde dat ik minder dan het minimumloon zou verdienen, heb ik toch maar bedankt. Dit gebeurt de laatste tijd wel meer en het valt me ook op dat in tegenstelling tot eerder, dezelfde banen bij verschillende uitzendburea's staan vermeld en ook dat je dezelfde standaard antwoorden krijgt als je naar het te verdienen salaris vraagt.
Als je echter aan kunt tonen dat iemand die daar werkt meer verdient en dus jij voor hetzelfde werk, hetzelfde loon wil verdienen, hoor je niets meer van uitzendbureau's.
Natuurlijk is het krap op de arbeidsmarkt(bedankt Balkenellende) maar dat betekent niet dat ik met 30 jaar werkervaring opeens aan het werk zou moeten voor het minimumloon.
graag zou ik in contact komen met mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en zich niet willen laten uitbuiten door commerciële uitzendbureau's.[/b]

Gast

Re: Kartelvorming uitzendbureau's???????????

Ongelezen bericht door Gast »

Neemt u eens voor een goed advies contact op met: [email protected]

UITZEND[VER]KRACHT

Re: Kartelvorming uitzendbureau's???????????

Ongelezen bericht door UITZEND[VER]KRACHT »

Heb dus meegemaakt dat we met verschillende mensen van verschillende buro's werkten.
Geen 1 verdiende hetzelfde of het zat hem in de reiskostenvergoeding.
Is dus flink gezeur overgeweest naar de verschillende uitzendburo's toe.Dat heeft dus geleid dat het slechts betaalde buro uit het bedrijf is verdwenen.Als uitzendkracht heb je ook zwijgplicht naar het bedrijf toe, als je problemen hebt met je buro mag je er alleen overspreken met je buro.
Heb nu trouwens een 3 maanden contract waar ik helemaal niet zo happy met ben.
Het bedrijf waar ik werkte had geen werk meer voor me en nu zit ik dus thuis.
Mijn contract loopt nog tot juni en tot die tijd heb ik telefonisch huisarrest.
Als ze me bellen moet ik binnen een uur op het buro zijn.
Ze hadden trouwens werk voor me, maar dan ging ik minder verdienen dan wat ik nu heb als ik thuis zit.
Ze vinden volgens mij dat ik dan maar moet inleveren, terwijl ze zakken met geld verdienen aan uitzendkrachten.
Als je bv 8,00 verdient, krijgen zij 8,00 x 2,38
En dan zou ik die centen moeten inleveren, nou mooi niet en dan die smoes maar je krijgt nu reiskostenvergoeding.
Hallo moet er ook een uur voor in de auto zitten,terwijl ik dat eerst niet hoefde.
Heb ik daar ook gezegd dat ik dat niet deed moest hetzelfde uurloon hebben.
Werd mij ook verteld dat ik zelf ook werk mocht gaan zoeken,dan weet je wel hoe de vork in de steel zit.
Dit terwijl ik al 1,5 jaar voor hun werk.
Stelletje oplichters !!!!

Gesloten