| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Keuken gekocht door te tekenen
Keuken gekocht door te tekenen
Graag zou ik advies over het volgende willen. Ik ben naar een keukenzaak geweest voor een nieuwe keuken. Hier is het een ander op papier gezet en aan het eind werd mij gevraagd dit te tekenen. Op de vraag waarom werd mij dat dit was zodat alles duidelijk was wat er was besproken. Dat was het voor mij en ik heb getekend. Er is mij niet verteld dat ik toen de keuken kocht! Er is bij mij gemeten en ik ben daarna terug gegaan naar de winkel. Daar heb ik aangegeven dat ik niet acc ging en dat ik het zou laten weten. Echter op een gegeven moment kreeg ik een mail van hun dat de keuken besteld was en dat deze in maart geleverd zou worden bij mij. IK heb hierop gereageerd dat ik geen keuken heb gekocht. Helaas denken zij daar anders over want ik heb getekend. Ik zeg dat mij nooit verteld is dat ik toen de keuken kocht. Wat moet ik nu doen om hier van af te komen zonder kosten?? Volgens hun moet ik 500 euro betalen voor het annuleren. Mvg Marian
Laatst gewijzigd door Radar op 10 mei 2017 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast.
Reden: Topictitel aangepast.
Re: Keuken gekocht door te tekenen
Wat stond er op het formulier wat u tekende?marianh schreef:Graag zou ik advies over het volgende willen. Ik ben naar een keukenzaak geweest voor een nieuwe keuken. Hier is het een ander op papier gezet en aan het eind werd mij gevraagd dit te tekenen. Op de vraag waarom werd mij dat dit was zodat alles duidelijk was wat er was besproken. Dat was het voor mij en ik heb getekend. Er is mij niet verteld dat ik toen de keuken kocht! Er is bij mij gemeten en ik ben daarna terug gegaan naar de winkel. Daar heb ik aangegeven dat ik niet acc ging en dat ik het zou laten weten. Echter op een gegeven moment kreeg ik een mail van hun dat de keuken besteld was en dat deze in maart geleverd zou worden bij mij. IK heb hierop gereageerd dat ik geen keuken heb gekocht. Helaas denken zij daar anders over want ik heb getekend. Ik zeg dat mij nooit verteld is dat ik toen de keuken kocht. Wat moet ik nu doen om hier van af te komen zonder kosten?? Volgens hun moet ik 500 euro betalen voor het annuleren. Mvg Marian
Ik moest op meerdere papieren mijn paraaf zetten. Hierop stond welke keuken het wad en de inbouwapp. En de prijzen
-
NeoDutchio
U kiest een keuken uit, deze wordt ingetekend en er komt iemand inmeten. Dat zijn signalen genoeg om een keuken gekocht te hebben. Als u enkel uw handtekening gezet had maar er nog niets uitgezocht of ingemeten was had u kans gehad.
Helaas is het niet mogelijk om kosteloos te annuleren.
Helaas is het niet mogelijk om kosteloos te annuleren.
Dus u tekent een koopcontract, en probeert nu te beweren dat u niks gekocht heeft?marianh schreef:Ik moest op meerdere papieren mijn paraaf zetten. Hierop stond welke keuken het wad en de inbouwapp. En de prijzen
Man man man, lekker niveau weer...
-
NeoDutchio
Dat is iets te kort door de bocht. Een handtekening of paraaf die onder valse voorwendselen is gezet heeft geen waarde. De bekende truc was altijd dat je even moest tekenen voor de korting of voor het opmaken van de offerte of welke smoes dan ook. Zo lang er geen exacte keuken was aangewezen en op papier is gezet is het koopcontract ongeldig.Snoodaard schreef:Dus u tekent een koopcontract, en probeert nu te beweren dat u niks gekocht heeft?marianh schreef:Ik moest op meerdere papieren mijn paraaf zetten. Hierop stond welke keuken het wad en de inbouwapp. En de prijzen
Man man man, lekker niveau weer...
Echter hier is wel een keuken uitgezocht en al ingemeten.
-
witte angora
We zitten nu op half mei. Hebben we het over afgelopen maart of over maart volgend jaar?marianh schreef:op een gegeven moment kreeg ik een mail van hun dat de keuken besteld was en dat deze in maart geleverd zou worden bij mij.
Het blijft toch een vreemd fenomeen: mensen die genoeg geld hebben om een keuken te kunnen kopen (waaruit je zou kunnen concluderen dat ze niet dom zijn; je krijgt niet zomaar geld, daar moet je wat voor kunnen) maar niet snappen wat ze ondertekenen....
Ik begreep wel wat ik ondertekende. Dit werd mij ook gevraagt of ik het begreep. Echter er is NIIET gezegd dat dit een koop overeenkomst was. Daar gaat het nu om. Ook heb ik aangegeven dat ik het er nog niet mee eens en ik niet acc was. Maar toen kteeg ik een mail dat de keuken was besteld onder mijn toestemmung!!! Dit betreft afgelopen maart.
-
NeoDutchio
Maar als u nog geen keuken wilde bestellen, waarom dan wel eentje uitgezocht en een inmeter laten komen?marianh schreef:Ik begreep wel wat ik ondertekende. Dit werd mij ook gevraagt of ik het begreep. Echter er is NIIET gezegd dat dit een koop overeenkomst was. Daar gaat het nu om. Ook heb ik aangegeven dat ik het er nog niet mee eens en ik niet acc was. Maar toen kteeg ik een mail dat de keuken was besteld onder mijn toestemmung!!! Dit betreft afgelopen maart.
-
witte angora
Dus als ik het goed begrijp zitten we nu in mei, heb je ergens begin van het jaar een keuken uitgezocht; deze is afgelopen maart geleverd, en nu, twee maanden na de verwachtte leveringsdatum ben je van mening dat je het ding niet gekocht hebt omdat je niet wist dat je een koopovereenkomst hebt getekend?marianh schreef:Echter op een gegeven moment kreeg ik een mail van hun dat de keuken besteld was en dat deze in maart geleverd zou worden bij mij.
Is er iets dat ik niet goed begrijp in je verhaal, of klopt het zo ongeveer?
Laatst gewijzigd door witte angora op 11 mei 2017 07:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Wat dacht u dan wat u ondertekende ? En heeft u wel gelezen wat u ondertekende ?marianh schreef:Ik begreep wel wat ik ondertekende. Dit werd mij ook gevraagt of ik het begreep. Echter er is NIIET gezegd dat dit een koop overeenkomst was. Daar gaat het nu om. Ook heb ik aangegeven dat ik het er nog niet mee eens en ik niet acc was. Maar toen kteeg ik een mail dat de keuken was besteld onder mijn toestemmung!!! Dit betreft afgelopen maart.
Kunt u bewijzen dat u werd medegedeeld dat dit
Als u dat kunt bewijzen heeft u kans. Sorry tekenen voor iets wat is besproken is wat naïef.dat dit was zodat alles duidelijk was wat er was besproken.
Een kans waarop? In principe is het schriftelijk vastleggen van de overeenkomst toch ook puur voor de duidelijkheid. Als TS mondeling aangeeft de keuken X af te nemen voor prijs X. etc. dan komt er ook gewoon een overeenkomst tot stand. Indien TS dacht dat het een oriënterend gesprek was, is het naïef te tekenen.john18 schreef:Kunt u bewijzen dat u werd medegedeeld dat ditAls u dat kunt bewijzen heeft u kans. Sorry tekenen voor iets wat is besproken is wat naïef.dat dit was zodat alles duidelijk was wat er was besproken.
Als je leest i.p.v. reageren dan las je dat ik zei als ze kan bewijzen dat het gewoon om de bespreking gaat en niet om een overeenkomst tot koop. Is het gewoon misleiding! En ik geeft ook aan dat het naïef is. Betekenis even opzoeken. Als ts word misleid tot tekenen is er geen wilsovereenkomst!Student90 schreef:Een kans waarop? In principe is het schriftelijk vastleggen van de overeenkomst toch ook puur voor de duidelijkheid. Als TS mondeling aangeeft de keuken X af te nemen voor prijs X. etc. dan komt er ook gewoon een overeenkomst tot stand. Indien TS dacht dat het een oriënterend gesprek was, is het naïef te tekenen.john18 schreef:Kunt u bewijzen dat u werd medegedeeld dat ditAls u dat kunt bewijzen heeft u kans. Sorry tekenen voor iets wat is besproken is wat naïef.dat dit was zodat alles duidelijk was wat er was besproken.
-
witte angora
Nog maar even herhalen, of ben ik nu de enige die dit niet snapt? De keuken zou al twee maanden geleden geleverd worden...
witte angora schreef:Dus als ik het goed begrijp zitten we nu in mei, heb je ergens begin van het jaar een keuken uitgezocht; deze is afgelopen maart geleverd, en nu, twee maanden na de verwachtte leveringsdatum ben je van mening dat je het ding niet gekocht hebt omdat je niet wist dat je een koopovereenkomst hebt getekend?marianh schreef:Echter op een gegeven moment kreeg ik een mail van hun dat de keuken besteld was en dat deze in maart geleverd zou worden bij mij.
Is er iets dat ik niet goed begrijp in je verhaal, of klopt het zo ongeveer?
-
hänschen klein
Het maakt niet uit wat men tekent, maar primair moet er voor de klant duidelijk op het schriftstuk te lezen staan wat de gevolgen voor u zijn.
Een offerte ondertekenen is echter hetzelfde als een bestelling ondertekenen. Daarom is het nader te onderzoeken, wat er op ùw kopie staat aangegeven, waardoor èn de bedoeling èn de gevolgen voor u duidelijk worden.
U heeft helemaal géén kopie meegekregen ... ? Dan bent u letterlijk uitgeleverd en kunt niets aantonen of bewijzen of tegenspreken.
De groep Mandemakers was onlangs negatief in het nieuws en heeft nieuwe regels opgesteld. Welke keukenboer het bij u betreft blijft onduidelijk. Serieuze keukenbedrijven geven duidelijk aan wat er voor verplichtingen aangegaan worden en men krijgt netjes een orderbevestiging toegestuurd.
Het kan in het slimste geval volgens veel voorwaarden, 30% van de totale ordersom gaan kosten wanneer u na een bestelling de keuken storneert. Pas nu op, dat wanneer u € 500,- overmaakt, dit niet als een aanbetaling geboekt wordt en u vooralsnog verplichtingen heeft.
Een offerte ondertekenen is echter hetzelfde als een bestelling ondertekenen. Daarom is het nader te onderzoeken, wat er op ùw kopie staat aangegeven, waardoor èn de bedoeling èn de gevolgen voor u duidelijk worden.
U heeft helemaal géén kopie meegekregen ... ? Dan bent u letterlijk uitgeleverd en kunt niets aantonen of bewijzen of tegenspreken.
De groep Mandemakers was onlangs negatief in het nieuws en heeft nieuwe regels opgesteld. Welke keukenboer het bij u betreft blijft onduidelijk. Serieuze keukenbedrijven geven duidelijk aan wat er voor verplichtingen aangegaan worden en men krijgt netjes een orderbevestiging toegestuurd.
Het kan in het slimste geval volgens veel voorwaarden, 30% van de totale ordersom gaan kosten wanneer u na een bestelling de keuken storneert. Pas nu op, dat wanneer u € 500,- overmaakt, dit niet als een aanbetaling geboekt wordt en u vooralsnog verplichtingen heeft.
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 11 mei 2017 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Helaas werken de verkopers op provisiebasis, en houden zij er eigen regeltjes op na om klanten handtekeningen te ontfutselen.hänschen klein schreef:Serieuze keukenbedrijven geven duidelijk aan wat er voor verplichtingen aangegaan worden en men krijgt netjes een orderbevestiging toegestuurd.
Als je een keukenzaak instapt, handjes achter je rug en daar houden! Of iemand meenemen die je tegenhoudt zodra je naar de pen grijpt.
Het gaat zó vaak fout en uiteraard maken verkopers hier lekker misbruik van.
Het gaat zó vaak fout en uiteraard maken verkopers hier lekker misbruik van.
-
stofzuigertje
Als je naast Paraaf, geen handtekening dus...... ook nog mail adres opgeeft .... vinden ze nooit waar je woonde.... bij Gmail of zo.
En adres, hoe meer je geeft, des te meer het een koop overeenkomst zal worden.
Als ze zonder precies inmeten al een keuken bestellen, past het dan wel?
Zij moeten nu bewijzen dat je geen offerte maar koop overeenkomst tekende en paraaf is bevestiging per pagina maar de handtekening is alleen geldig.
Stond daar een vast bedrag in of was het lijstje met losse apparaten en kasten zonder totaal?
Een geldige overeenkomst moet duidelijk totaal bedrag en levertijd bevatten en niet de indruk van offerte vrijblijvend wekken.
Verder mag je naast tekenen en alles gegevens als adres en zo geven ook gelijk Vrijblijvende Offerte schrijven!
Vinden zij niet leuk, maar ik had ooit hetzelfde. Was in onderhandeling makelaar, nog geen koop en adres waarvoor het was wist ik niet uit hoofd, thuis op makelaar brochure.... en maten en opmeten.... ja, ook dat moest later, ik had op ruwe meting gevraagd wat het ongeveer ging kosten!
Achteraf bleken beide niet door te gaan, Huis & Badkamer dus gelukkig schreef ik die regel... Vrijbijvende Offerte....
Toen wist ik niets van Mandemaker groep en de beloofde rechtszaak, dat is nu al verjaard ondanks alle dreigingen na ruim 20 jaren!
En adres, hoe meer je geeft, des te meer het een koop overeenkomst zal worden.
Als ze zonder precies inmeten al een keuken bestellen, past het dan wel?
Zij moeten nu bewijzen dat je geen offerte maar koop overeenkomst tekende en paraaf is bevestiging per pagina maar de handtekening is alleen geldig.
Stond daar een vast bedrag in of was het lijstje met losse apparaten en kasten zonder totaal?
Een geldige overeenkomst moet duidelijk totaal bedrag en levertijd bevatten en niet de indruk van offerte vrijblijvend wekken.
Verder mag je naast tekenen en alles gegevens als adres en zo geven ook gelijk Vrijblijvende Offerte schrijven!
Vinden zij niet leuk, maar ik had ooit hetzelfde. Was in onderhandeling makelaar, nog geen koop en adres waarvoor het was wist ik niet uit hoofd, thuis op makelaar brochure.... en maten en opmeten.... ja, ook dat moest later, ik had op ruwe meting gevraagd wat het ongeveer ging kosten!
Achteraf bleken beide niet door te gaan, Huis & Badkamer dus gelukkig schreef ik die regel... Vrijbijvende Offerte....
Toen wist ik niets van Mandemaker groep en de beloofde rechtszaak, dat is nu al verjaard ondanks alle dreigingen na ruim 20 jaren!