LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kind gekidnapt door jeugdzorg

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
kristaklok

Kind gekidnapt door jeugdzorg

Ongelezen bericht door kristaklok »

Gister kreeg ik nog een telefoontje dat morgen mijn kind naar een pleeggezin zou gaan, terwijl dit geheel onterecht is en de jeugdzorg niet bepaald aan de regels heeft gehouden.
Kwam ik gister op school van mijn kind wordt hij vlak voor mijn ogen meegenomen door de jeugdzorg, die mij savonds vrolijk opbeld dat mijn kind in een pleeggezin zit..
Ik ben woest! verdrietig en zou vechten!

Heeft iemand nog ideeen?? Dit mag toch niet??

Groeten krista

Captain Pervert

Re: Kind gekidnapt door jeugdzorg

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Het is voor ons als buitenstaanders onmogelijk om inhoudelijk hierop in te gaan. Zo'n situatie ligt vaak erg gecompliceerd, en je geeft zelfs nauwelijks informatie.

Mijn eerste reactie is "waar rook is, is vuur". Wanneer een gezin of ouder in aanraking komt met jeugdzorg is dat niet voor niets. Je zegt dat het "geheel onterecht" is, maar waarom ben je dan in eerst instantie bij hen bekend geraakt? Dat is toch zeker niet hun schuld? Dat je het met de uithuisplaatsing niet eens bent kan ik me voorstellen (het is en blijft toch jouw kind!) maar jeugdzorg zal daar een goede reden voor hebben.

Bedenk je ook dat bijna iedere ouder/voogd het oneens is met uithuisplaatsing van kinderen, ze denken allemaal dat het niet nodig is en onderschatten problemen en de impact daarvan op de kinderen. Bedenk je ook dat bureau jeugdzorg altijd handelt met het welzijn van het kind als uitgangspunt; dan is het soms nodig om tegen de wil van de ouders het kind weg te halen omdat de ouders niet (meer) in staat zijn om te bepalen wat goed voor het kind is en wat niet.

NAK

Re: Kind gekidnapt door jeugdzorg

Ongelezen bericht door NAK »

Dit bericht staat ook al bij oplichters.

Gesloten