Via een Facebook advertentie lederen schoenen besteld op een Nederlandse website, die achteraf in Hong Kong gevestigd bleek te zijn. Na 5 keer zo lang te moeten wachten dan de beloofde levertijd ontving ik iets van plastic en kapotte hakken (volgens mij gaan ze na het passen al kapot, nog nooit zo’n slechte kwaliteit gezien!), de webwinkel gelijk aangeschreven dat ik mijn geld terug wil als ze niet kunnen leveren datgeen wat er beloofd is, nu hebben ze mijn e-mail adres geblokkeerd en kan ik ze niet meer bereiken.
In hun voorwaarden wordt er een referentie gemaakt naar het Eu geschillencommissie, zij zeggen dat de onderneming buiten eu zich bevindt, ga naar het geschillencommissie in Hong Kong (letterlijk zo gezegd wat ook erg meedenkend is!). Hoor nu (oa via klachtenkompas en trustpiloot) dat er steeds meer mensen zijn die dezelfde ervaren en als het schepje bovenop ook nog eens invoerrechten op hun nek krijgen! Wat doe je eraan?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klacht over Bliksemaanbod / Vechetti
-
mascha.van-der-burgt-karataeva
Re: Klacht over Bliksemaanbod / Vechetti
Niet meer iets kopen als je een facebook advertentie ziet en jezelf vooraf informeren.
Aygulf
, JozJan
en Bram Bonnewel
vinden dit leuk
Vooraf bekijken met wie je zaken doet en welke voorwaarden er gelden.
Een kleine greep uit de voorwaarden waar u akkoord mee bent gegaan:
Levertijd kan dus tot 16 weken duren en het kan zijn dat er douanerechten geheven worden.De goederen worden binnen 2-12 dagen na ontvangst van de betaling verzonden.
De standaard levertijd is 20-30 werkdagen, in uitzonderlijke gevallen tot 16 weken, tenzij anders vermeld in de artikelomschrijving. De leverancier verzendt niet rechtstreeks. De bestelling wordt door de fabrikant verzonden zodra de volledige bestelling op voorraad is.
Naast de verzendkosten kunnen er af en toe douanerechten of omzetbelasting bij invoer worden geheven, omdat de goederen vanuit niet-EU-landen (China) worden verzonden. Of een product onderworpen is aan douanerechten, moet worden verduidelijkt met onze klantenondersteuning op [email protected] voordat u een bestelling plaatst. Douanerechten of omzetbelasting bij invoer zijn niet voor onze rekening en zijn voor rekening van de koper. Onze goederen worden altijd onbetaald en onbelast verzonden.
Tja, in principe heeft u er recht op, u moet alleen de spullen zelf terugsturen naar Azië. Kaching.3) Herroepingsrecht
3.1 De consument heeft in principe recht op een herroepingsrecht.
U weet schijnbaar dat ze in Hong Kong zitten, ik kan het niet vinden dat ze daar zitten, ze geven namelijk nergens op de site aan wie ze zijn, u heeft dus geen idee met wie u zaken doet. Het lastige is dan dus ook dat u niet weet wie u moet aanspreken. De kans dat dit gewoon vanuit Nederland gerund wordt, is namelijk ook aanwezig. Hoewel ze inderdaad ook gewoon in Hong Kong kunnen zitten. Dat laatste is redelijk aannemelijk, aangezien ze de homepagina "huis" noemen. Een veel voorkomende taalfout bij vertaalde websites. Vechetti is namelijk in Frankrijk wel een legitieme webwinkel, dus dat ze die naam gebruiken en er .nl in plaats van .fr achter zetten is dan makkelijk, voor veel Aziaten zijn Nederland en Frankrijk gewoon provincies van Europa.
Ze zijn overigens ook bekend onder de naam Benoza. Dat waren ze in hun herroepingsvoorwaarden vergeten aan te passen. Benoza.shop was ook een niet heel erg goed aangeschreven webshop.
Aygulf
vindt dit leuk
Naast bovengenoemde tips, zou ik je nog willen adviseren om wat minder vrijelijk met jouw privégegevens te strooien (ik ga er vanuit dat jouw gebruikersnaam jouw echte naam is en dat het LinkedIn profiel met dezelfde naam jouw LinkedIn profiel is?). Ik weet in ieder geval gelijk waar ik niet moet zijn als ik ooit belastingadvies nodig heb.
Aygulf
, Justmeagain
, berndv
, thecure
en kuklos
vinden dit leuk
En kijk in het vervolg ook eens naar de naam. Bliksemaanbod?
In de praktijk omgezet: ga naar de instellingen van je browser, wis alle opgeslagen informatie, vooral alle cookies, installeer een ad-blocker en stel dat ding zo in, dat je FB vrij van advertenties blijft.
Zo'n naam hoor je niet dagelijks dus kan niet missen. Je zou idd verwachten dat ze kritischer naar de site kijkt.D34M0N schreef: ↑29 sep 2020 15:39Naast bovengenoemde tips, zou ik je nog willen adviseren om wat minder vrijelijk met jouw privégegevens te strooien (ik ga er vanuit dat jouw gebruikersnaam jouw echte naam is en dat het LinkedIn profiel met dezelfde naam jouw LinkedIn profiel is?). Ik weet in ieder geval gelijk waar ik niet moet zijn als ik ooit belastingadvies nodig heb.
-Geen contactgeg.
-huis ipv home
- Gediplomeerd
Internetwinkel. Gediplomeerd door wie?