LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over Post.nl > zeer slechte service / klantenservice

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
janneke44

Klacht over Post.nl > zeer slechte service / klantenservice

Ongelezen bericht door janneke44 »

Helaas is het zo dat, sinds dat TNT/TPG post is overgenomen door POST.NL de postbezorger AUTOMATISCH bij de eerste keer niet thuis het pakket bij "buren " in dezelfde straat" afgeeft/
Zo gebeurde het mij dat mijn hele zware pakketten zomaar een halve straat verderop werd afgegeven .
Hoe moest k dit thuis krijgen??
De postbezorger gebruikte een steekwagen en ik moet een halve straat door met 2 zware pakketten terwijl ik niet mag tillen?

De klantenservice van post.nl die ik er zowel telefonisch als schriftelijk erover contacteerde ervaar ik als zeer onbehulpzaam en star .
Men geeft geen enkele helderheid over wat redelijkerwijs als "buren "mag worden verstaan. Zij wilden mijn klacht niet eens opnemen omdat ook een halve straat verderop nog steeds binnen dezelfde straat was, aldus de klantenservice. Dat mijn straat uit 400 adressen bestaat doet blijkbaar niet terzake, noch het feit dat de pakketten niet gewoon tilbaar zijn.
Het had gewoon een 2de keer aangeboden moeten worden op mijn adres,vind ik,zoals het gebruikelijk was.
Nu doet de postbezorger er alles voor om zijn vracht gewoon te droppen, al is het een halve straat verderop, al is het niet tilbaar .

Dit kan toch niet?!
In de voorwaarden staat nergens vermeldt wat redelijkerwijs als "buren"mag worden verwacht,noch wenst Post.nl hier helderheid op te geven als ik erom vraag.

Ik hoor veel klachten over post.nl sinds de overname van TNTpost.

Wordt het geen tijd dit, duidelijk enkel op winst gefocust bedrijf aan te spreken?
Zelfs de De SP maakt zich er zorgen over.

Het lijkt me een goed idee alle klachten te bundelen

Dit kan ook op:
http://www.sp.nl/vragenlijst/index.php?sid=76267

riddert

Re: Klacht over Post.nl > zeer slechte service / klantenservice

Ongelezen bericht door riddert »

Het lijkt me zinvoller om de betreffende bezorger er de volgende keer op aan te spreken. De SP heeft niet vaak oplossingen voor problemen, deze club kaart vaak problemen aan zonder oplossingen voor te dragen.

Wat je daarnaast nog zou kunnen doen is bij de verzender aangeven dat het pakket alleen op huisadres afgeleverd mag worden, of dat een handtekening bij aflevering verplicht is. Dan ben je er vanaf.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

riddert schreef:Het lijkt me zinvoller om de betreffende bezorger er de volgende keer op aan te spreken. De SP heeft niet vaak oplossingen voor problemen, deze club kaart vaak problemen aan zonder oplossingen voor te dragen.
+1

electomonteur

Ongelezen bericht door electomonteur »

riddert schreef:Het lijkt me zinvoller om de betreffende bezorger er de volgende keer op aan te spreken. De SP heeft niet vaak oplossingen voor problemen, deze club kaart vaak problemen aan zonder oplossingen voor te dragen.

Wat je daarnaast nog zou kunnen doen is bij de verzender aangeven dat het pakket alleen op huisadres afgeleverd mag worden, of dat een handtekening bij aflevering verplicht is. Dan ben je er vanaf.

en de bezorger tekent zelf en dumpt het ergens neer dan is er voor getekend en heeft hij er zijn centjes voor
de chauffeurs krijgen alleen bij een afgeleverd pakket betaald

niet ideaal voor de service van postnl
maar nog even geduld en dan word er geen enkel pakket meer bezorgd en mag je het zelf gaan halen

bosse bol

Ongelezen bericht door bosse bol »

electomonteur schreef:

en de bezorger tekent zelf en dumpt het ergens neer dan is er voor getekend en heeft hij er zijn centjes voor
de chauffeurs krijgen alleen bij een afgeleverd pakket betaald

niet ideaal voor de service van postnl
maar nog even geduld en dan word er geen enkel pakket meer bezorgd en mag je het zelf gaan halen
Blijft natuurlijk nog wel het feit dat de nodige pakketten verdwijnen.
Persoonlijk ben ik van mening dat er dan nog meer verdwijnen. :mrgreen:

electomonteur

Ongelezen bericht door electomonteur »

bosse bol schreef: Blijft natuurlijk nog wel het feit dat de nodige pakketten verdwijnen.
Persoonlijk ben ik van mening dat er dan nog meer verdwijnen. :mrgreen:
volgens postnl zou er dan geen pakket meer kunnen vrdwijnen
het pakket word van punt tot punt gebracht daar aan gekomen word de ontvanger via een sms of mail ingelicht en blijft daar 2 weken liggen en indien het niet word opgehaald terug gestuurd nar de afzender die daar dan weer bericht van krijgt
dus geen bij de buren geleverde pakjes meer of zonder bericht gedumpte pakjes

ook al hoorde ik pas nog dat de chauffeurs de briefjes al bezuiniging niet meer mee krijgen dus zijn ze op geen nieuwe meer
dus moet de ontvanger maar uitzoeken hoe dit zit
of de persoon waar het pakketje is gedumpt moet maar zien dat deze het pakje weer kwijtraakt

en helaas weet de verzender ook niet waar het pakketje is want dat word ook niet vermeld in het niet werkende track and trace systeem waar een pakketje eerst 4 dagen als aan geboden staat en daarna opeens als afgeleverd nou mooi we hebben het niet en weten niet waar het is gedumpt ondanks dat we die dag gewoon hier waren

PostNL Webcare

Ongelezen bericht door PostNL Webcare »

Beste janneke44,

Ik begrijp de frustratie dat deze zware pakketten bij de (verre) buren zijn afgeleverd. Echter:

Zendingen waar niet voor getekend hoeft te worden mogen bij afwezigheid van de geadresseerde afgeleverd worden bij de buren. Er kan na de eerste afleverpoging op uw adres al gekozen worden door de chauffeur om het bij een van uw buren in de straat af te leveren. U zal dan door middel van een kennisgeving ingelicht worden op welk huisnummer de zending is afgegeven.

Wanneer getekend moet worden voor een zending of er is op aangegeven "Alleen Huisadres", mag het NIET bij de buren worden afgeleverd.

Wilt u voorkomen dat zendingen bij buren worden afgeleverd zult u dit bij de afzender aan moeten geven, deze kan dit al bewerkstelligen door de tekst "Alleen Huisadres"op een zending te vermelden. Wanneer dergelijke zendingen toch bij buren worden afgeleverd vernemen wij dit graag!!

Met vriendelijke groet,

Francis
PostNL Webcare

janneke44

Ongelezen bericht door janneke44 »

Beste Post.nl pleiter.

Zoals gezegd : "buren" zijn mensen die of links of rechts van de geadresseerde wonen en niet meer dan TIEN HUIZEN verderop!

Bovendien stond er op de doos: niet bij buren afgeven.

Ik vind de policy en service binnen jullie bedrijf erbarmelijk slecht geworden ;ik was altijd een tevreden klant die veel besteld en levert via de Post maar sinds Post.nl is het een enorme ongeorganiseerde boel geworden zonder oog voor de kwaliteit en zonder betrouwbaarheid die er altijd was.

Ik vind dit een ZEER kwalijke zaak!

"buren" meer dan 200 meter verderop zijn toch geen buren meer?!!!
Kom nou toch op zeg!!

Janneke

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

janneke44

Ik adviseer je om een pittige maar zakelijke klacht in te dienen over de huidige "dienstverlening" van dit naar mijn mening zeer slechte bedrijf (POST.nl) bij Consuwijzer. Consuwijzer wordt momenteel overstelpt met ernstige klachten over Post.nl wegens het op grote schaal schenden van de persoonlijke privacy en andere onverkwikkelijke praktijken.

*Ben of word je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de (wettelijke) regels houdt?
Dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht (klik op: Hoe dien ik een klacht in):

http://www.consuwijzer.nl/

Sukses, Maxiem.

43meeuw26

Ongelezen bericht door 43meeuw26 »

Geen of slechte kennisgeving ontvangen
een zending van Kruidvat zou bezorgd worden vandaag vanaf 14.00uur-16.00uur was om 13.00uur thuis van mijn werk.was het al om 9.40uur aangeboden toen was begrijpelijk niemand thuis klachten afdeling gebeld 'zouden er werk van maken 'toen óók verteld dat er zaterdag [morgen] niemand thuis was zouden proberen of het vandaag nog bezorgd kon worden de code van het pakje is 3SYMHR000000!!! Het begint vervelend te worden dit is niet de eerste keer, heb eerder al klachten ingediend bij PostNL nooit wat van gehoord,ook de mensen bij de post agentschappen zijn hiervan op de hoogt en zijn zeer ontevreden hier over want het wordt op hun afgereageerd

eddybaby

Ongelezen bericht door eddybaby »

Op 28/11/2012 via E-bay een Winterjas besteld en betaald incl. verzendkosten. Verwachte levering 06/12 - 12/112/ 2012. Na 1,5 Maand zoeken in de US door USPS, pakket aangekomen op 21-01-2013 te Schiphol, maar op USPS met incomplete adres. Vanaf 21-01-2013 dagelijks met TNTpost middels 0900-0570 gebeld om te proberen dat de Jas alsnog bezorgd zou worden op het juiste adres. Antwoord 1e keer; kunnen we niets aan doen wacht u af. Antwoord 2e keer; verkeerd uitgevoerde scan, na 1min. opnieuw gescand, komt goed. Antwoord 3e keer; door TNTpost medewerker mailtje verstuurd naar betreffende afdeling met juiste adres. 23/01/2013. Antwoord 4e keer; wacht u af komt goed Antwoord 5e keer; onderzoek wordt gestart u krijgt bericht 25/01/2013 geen bericht ontvangen over welk onderzoek dan ook. Antwoord 6e keer; 28/01/2013 onderzoek verkeerd opgezet medewerker maakt het in orde komt goed. Antwoord 7e keer; 28/01/2013 onderzoek heeft 15 min. geduurd, pakket is op 25/01/2013 retour gestuurd. Verzoek aan mij is contact op te nemen met verzender, voor opnieuw te verzenden. De Jas was vanaf 21 Jan jl. op 15 min. rijden van mijn huis. Ondanks dagelijks telefonisch contact via veel te duur 0900 nummer, geen oplossing geboden door TNTpost. Ik voel mij als klant zwaar bedonderd.

Gesloten