LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klantenonvriendelijke service Leon damesmode hoofdkantoor ?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
lea de jong

Klantenonvriendelijke service Leon damesmode hoofdkantoor ?

Ongelezen bericht door lea de jong »

Een legging gekocht bij Leon,Uit de nieuwe voorjaars kollektie,€ 70.
Bij het dragen zakt hij steeds af.(maat 36)E-mail gestuurd naar Leon. (Mevr.Linterman, Hoofd verkoop)Overleg met de stijling ,het komt omdat de legging te kort is aan de achterkant.Antwoord, U kunt hem terug brengen en ruilen voor een ander artikel, geen te goedbon en al helemaal geen geld terug! Want U heeft hem gedragen.
Je hebt hem gekocht en dit vinden ze service!
Ik was al gewaarschuwd door een paar vriendinnen, dat ze niet zo leuk met hun klanten omgaan.(zelfs als je er veel koopt)
Dus IK koop nooit meer iets bij hun.

Miss Tascha
Contacteer:

Re: Klantenonvriendelijke service Leon damesmode hoofdkantoor ?

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Mag ik vragen wat voor legging het dan wel niet is, als je er € 70,- voor wilt betalen?

lea de jong

Het was een soort spijker legging, heel leuk.
Maar volgens Leon mode. is hij niet geschikt voor maat 36?
En je had het kunnen weten toen je hem paste?
Dus ging je akkoord met de koop?

:mrgreen:

EagleOne2002

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

rest de vraag als hij niet geschikt is voor maat 36, stond dat er wel in dan?
zo nee, waarom neem je hem dan?

groetjes

lea de jong

Als je iets koopt en je past het ,ga je ervan uit dat het goed is.
En dan zakt hij steeds af, Leon geeft zelf toe dat dat aan de achterkant zit, te kort.Wie moet het dan passen, maat 48?

Robard

Ongelezen bericht door Robard »

Kledingzaken maken zich al jaren schuldig aan discriminatie. Ik ben 1m 73 en heb een lengtemaatje 31. Soms 32. 32 is soms te vinden. 31 vrijwel nooit. Een broek moet voor mij dus vermaakt worden en wie betaalt dat? Juist. Ik ben iedere keer gemiddeld een 10tje duurder uit. Stel je koopt 3 broeken per jaar dat is dan al 30 euri en over 5 jaar gerekend 150 euri. Daar had ik 3 broeken van kunnen kopen.
Tegenwoordig ben ik helemaal het haasje. In de meeste kledingzaken voorziet de collectie nog maar in 1 lengtemaat. Wijdtematen zijn er voor elke bierbuik. Ik kan dus wel een broek kopen waarin ik me kan omdraaien zonder de broek uit te trekken, maar 1 die gewoon past, ho maar. Een verkoper meldde desgevraagd dat 1 en ander te maken had met de instelling van machines. Waarom vind ik in de damessectie dan wel broeken in mijn maat?? Daarvoor moet die machine toch ook ingesteld worden? Het wrange was nog dat de verkoper(en eigenaar) zelf een halve kop kleiner was dan ik en tonnetje rond. Ik bedoel maar. Je bent niet de enige met trubbels. Je klacht is/was wel terecht, maar of je er veel aan doet ....??

lea de jong

Eigenlijk is het belachelijk dat je vermaak kosten moet betalen.
Er zit een enorme winst op kleding, op schoenen zelfs 200%.
Alleen al de arrogantie van dit soort zaken.Je moet het personeel maar eens horen,ook bij Leon,over wat voor een bazen ze hebben.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Robard schreef:Kledingzaken maken zich al jaren schuldig aan discriminatie. Ik ben 1m 73 en heb een lengtemaatje 31. Soms 32. 32 is soms te vinden. 31 vrijwel nooit. Een broek moet voor mij dus vermaakt worden en wie betaalt dat? Juist. Ik ben iedere keer gemiddeld een 10tje duurder uit. Stel je koopt 3 broeken per jaar dat is dan al 30 euri en over 5 jaar gerekend 150 euri. Daar had ik 3 broeken van kunnen kopen.
Tegenwoordig ben ik helemaal het haasje. In de meeste kledingzaken voorziet de collectie nog maar in 1 lengtemaat. Wijdtematen zijn er voor elke bierbuik. Ik kan dus wel een broek kopen waarin ik me kan omdraaien zonder de broek uit te trekken, maar 1 die gewoon past, ho maar. Een verkoper meldde desgevraagd dat 1 en ander te maken had met de instelling van machines. Waarom vind ik in de damessectie dan wel broeken in mijn maat?? Daarvoor moet die machine toch ook ingesteld worden? Het wrange was nog dat de verkoper(en eigenaar) zelf een halve kop kleiner was dan ik en tonnetje rond. Ik bedoel maar. Je bent niet de enige met trubbels. Je klacht is/was wel terecht, maar of je er veel aan doet ....??
Wat allemaal heel vervelend is, maar zoek jij maar eens een winkel met leuke, hippe, betaalbare kleding in damesmaat 48.
Zal je ook niet snel lukken, maar zo is het nu eenmaal.
Dat ís geen eens te vermaken, want een maat 44 zal nooit fatsoenlijk een maat 48 worden.
Ik heb er al verschillende winkels over aangesproken, maar volgens de hoofdkantoren (van bijv. Hema en C&A) is er geen vraag naar hippe kleding in maat 48.
Ik denk dat de mensen die op het hoofdkantoor werken niet vaak het hoofdkantoor verlaten.

honnepon73

Ongelezen bericht door honnepon73 »

hallo,

ik ben werkzaam als manager bij leon mode.
ik zou hier graag even een toevoeging willen geven.

niet alleen bij leon...maar bij meerdere kledingketens zijn er bepaalde voorwaarden.
klachten bv....zullen altijd serieus worden genomen...mits in het bezit van aankoopbon. daarnaast wordt een klacht altijd geregistreerd.
in het geval van 'een bekende klacht'...dwz; dat er meerdere gevallen van deze klacht bekend zijn...en er daarnaast een aankoopbon te overhandigen valt...dan zal de klant er of iets anders voor uit kunnen zoeken...of er kan in bepaalde gevallen tot geldteruggave worden overgegaan.
ze hebben idd geen tegoedbonnen bij leon...net zoals ze dat bij sommige andere concerns ook niet hebben.

zelf ben ik niet bekend met het geval van de legging...dus wat dit betreft kan ik zelf dan ook geen enkele uitspraak doen hierover...behalve dat ik de kant van de klant wel kan begrijpen in het feit...dat 70 euro natuurlijk veel geld is voor een legging. geen geld terug...kan in zo'n geval dan ook best heel vervelend zijn.
aan de andere kant denk ik wel te weten over welke legging het gaat...maar daar heb ik zelf verder nog geen enkele klacht van mogen ontvangen.
ik denk dan ook dat dit er waarschijnlijk mee te maken kan hebben...dat de klant er in dit geval iets anders voor uit zal mogen zoeken.
meestal levert dit bij een vaste klant geen problemen op...omdat ze het wel weer zullen weten te besteden.

ik denk ook dat je het niet iedereen ten alle tijden naar haar of zijn zin zal kunnen maken...maar soms moet je als bedrijf ook oppassen dat je niet al te makkelijk zal gaan handelen.
vaak genoeg komt het voor...dat er mensen zijn wie misbruik zullen kunnen maken van een bepaalde service...en dan zijn het soms de goede wie onder de slechte hebben te lijden.

wel is het bij leon weer zo...dat wanneer je in het bezit bent van een klantenkaart...dat het vermaak van broeken (inkorten)...gratis is. (behalve in de uitverkoop).
zelf ken ik weinig winkels waar ze deze service bieden.

het is natuurlijk altijd spijtig om te lezen...dat niet iedereen even blij zal zijn met bepaalde gang van zaken...en we zullen er ergens ook van alles aan willen doen om dit soort dingen te voorkomen...maar het kan helaas niet altijd.

lea de jong

Wat een flauwe reactie van de ``manager``eerst weet je niet welke, maar dan op eens denk je het te weten.Zeker als men toegeeft dat hij niet geschikt is.(geen klachten gehad?)Nu weten we dus wel ,dat Leon zijn klanten niet vertrouwt!Wat een klant vriendelijk bedrijf!
Trouwens late reactie,al was ik al gewaarschuwd door een aantal mensen.
Hebben ze je voor het karretje gespannen?

honnepon73

beste mevr. de Jong

met het niet bekend te zijn van het voorval met de legging...bedoelde ik dus enkel...dat ik niet bekend was met uw persoonlijke klacht.
wel heb ik dus een idee over welke legging het gaat...omdat we dus maar 1 soort spijkerlegging in de winkel hebben...waar ik persoonlijk nog geen klachten over heb ontvangen.

mijn opmerking plaatste ik voor u misschien wat aan de late kant...echter...eerder dan vandaag had ik nog niks van uw klacht vernomen. ik stuitte vandaag alleen op dit bericht tijdens het googelen...en hoopte u hiermee wat meer duidelijkheid te kunnen verstrekken.

dat we het niet iedereen naar zijn of haar zin zullen kunnen maken...blijkt hiermee volgens mij ten sterkste...want ik plaatste mijn bericht vrij 'neutraal'...en dus niet onder invloed of zoals u het noemen wilt;
"voor een karretje gespannen".

meer dan mijn best en begrip voor uw kant van het verhaal...kan ik hier dan ook niet betekenen.

mvg
Laatst gewijzigd door honnepon73 op 15 feb 2010 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.

honnepon73

over het vertrouwen van klanten, heb ik nog wel een kleine toevoeging.

laatst meldde zich iemand bij mij...wie een klacht had met een rok...maar waar zij geen aankoop bewijs meer van had.
ze meldde mij...dat ze er 119,90 voor had betaald...en dat ze ook voor dat bedrag een vergoeding of iets dergelijks wilde hebben.

op het moment dat ik haar dit enkel toe zou kunnen zeggen...indien ze mij bv een bankafschrift zou kunnen overleggen...waar het bedrag van aankoop op terug zou zijn te vinden...bleek het dat de mevr. in kwestie een paar tientjes minder voor de rok had betaald dan dat ze in de eerste instantie had gezegd.

ik bedoel maar.........
helaas kun je niet altijd op woorden vertrouwen....
Laatst gewijzigd door honnepon73 op 15 feb 2010 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.

honnepon73

en dan nog even...voordat we daar weer verder op kunnen gaan door borduren;
problemen met collectie items...kunnen overal voorkomen...en dat zullen ze dan ook hier en daar overal doen.

je kunt soms dan nog zo je best doen...en dingen toezeggen wat op dat moment in je vermogen ligt...maar ontevreden klanten kunnen ergens altijd nog voorbij blijven komen.

ik vind het dan ook jammer...dat u mij op deze manier benaderde...terwijl ik persoonlijk niet eens iets aan de situatie kan doen.

als u mijn reactie niet kan waarderen...dan kan ik dat alleen maar respecteren....en laat ik het hierbij

WarZir

Ongelezen bericht door WarZir »

lea de jong schreef:Overleg met de stijling ,het komt omdat de legging te kort is aan de achterkant.Antwoord, U kunt hem terug brengen en ruilen voor een ander artikel
Als dit hun reactie was, dan geven ze dus eigenlijk toe dat de legging niet goed ontworpen is en dat ie alleen past bij dames met een heel vreemd (zeg maar gerust: niet veel voorkomend) figuur :) . Met die wetenschap zou Leon én het bedrag aan klant horen terug te geven én die legging uit de schappen moeten halen.

@honnepon73: het is aardig dat u hier reageert, maar ik kan me toch ook heel goed de reactie van lea op uw 'hulp' voorstellen, het is namelijk geen hulp. Aan de ene kant toont u begrip voor de klant, in dit geval: Lea, aan de andere kant echter probeert u min of meer de houding van uw winkel (in het algemeen) goed te praten, of: te verzachten. Dit is natuurlijk niet juist en ik kan de felle reactie van Lea hierop dan ook best begrijpen.
Anderzijds had u, honnepon73, best kunnen aanbieden om zelf even een telefoontje te doen naar het hoofdkantoor, ter bemiddeling. Zelfs als hieruit geen resultaat was gekomen, had u hier tenminste oprecht overgekomen. Hoe goed u het misschien ook bedoeld, maar uw reacties komen gewoon niet echt oprecht over. Het zou u -is mijn mening- dan ook sieren als u alsnog wil bemiddelen, of op z'n minst een poging hiertoe wil doen.

lea de jong

Het verhaal van de klant met geen bon, heeft niets met dit verhaal te maken.
Ik had nl. wel een bon,dus dat verhaal slaat nergens op.
Wil, je soms promotie maken in het bedrijf?
Gelukkig weten mijn vrienden nu wel beter, goed nadenken als je iets koopt ,of beter nog, niets meer kopen bij Leon.
Je weet net zo goed als ik dat er een enorme winst op kleding zit, dus niet zeuren.

honnepon73

het verhaal over de bon...heeft te maken met het feit dat u zegt dat leon haar klanten niet vertrouwd...en ik leg u hiermee alleen maar uit wat ik eerder met mijn uitspraak daarover bedoelde.
Laatst gewijzigd door honnepon73 op 16 feb 2010 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.

honnepon73

ik lees nu net pas het bericht van warzir....en ik moet hier dus nog even zeggen....
dat ik dus ergens heus wel kan begrijpen waarom mevr. de jong zo boos is.
ik was op het moment van mijn reactie verder niet op de hoogte over de klacht.
wij hebben hem zelf meerdere malen verkocht...en er dus geen enkele klacht over ontvangen.
meestal als een pasvorm echt radicaal verkeerd is...of in dit geval zo af gaat zakken...dan is zoiets meestal wel algemeen bekend.

voordat ik de gelegenheid zou hebben om dit na te kunnen gaan...heb ik er dan ook nog geen enkele uitspraak over willen doen.

het is alleen wel zo...dat op het moment dat ik persoonlijk zo fel word benaderd door mevr. de jong....ontneemt het mij op zo'n moment wel mijn motivatie...om mij persoonlijk nog verder in te gaan willen zetten voor deze kwestie.
ik denk ook niet dat dit geheel onbegrijpelijk is.

als 'zaak' wordt er geacht...ten alle tijden klantvriendelijk te blijven...maar wanneer ik in mijn vrije tijd, tijd in een klant wil gaan steken...dan vind ik het op mijn beurt ook wel prettig...om 'vriendelijk' te worden benaderd.

ik wil hier best nog wel iets proberen te betekenen...want warzir heeft misschien een punt in het feit dat ik dit toch ergens eerder aan had kunnen geven.
als mevr. de jong hier nog prijs op zou stellen....dan kan zij mij een email sturen naar [email protected].

lea de jong

Het is zonde van mijn tijd en energie.
Het is een goede les geweest,hopelijk ook voor Leon.]

Verder,bedankt voor het aanbod. Ik heb mijn les geleerd en mijn vriendinnen ook.

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Nu willen ze het herstellen en dan "hoeft" het niet meer?
Waarom zet je dit dan in hemelsnaam hier op het Forum?

WarZir

Ongelezen bericht door WarZir »

Vind ik eigenlijk ook onbegrijpelijk :? .
Bewijst ook ergens wel dat lea hier kennelijk alleen haar gram wilde halen, beetje asociaal, vind ik.

Bedankt voor je aanbod honnepon73, ik ben dan wel niet lea (thank god...), maar ik vind het toch sportief dat je, ondanks de botte reacties aan jouw adres, toch nog iets wilde betekenen voor lea. Uiteindelijk blijkt helaas dat het haar hier niet om te doen was... (wat dan wél haar bedoeling was, is inmiddels glashelder :evil: )

Gesloten