Heb een antiek klokje naar deze klokkenmaker gebracht voor een kapotte veer van het slagwerk. Uurwerkje liep verder uitstekend.
Hij belde dat het veel duurder werd want er was veel meer stuk. Klokje teruggehaald en naar een officiële klokkenmaker gebracht. Deze melde dat de veer van het slagwerk los was maar dat er in het uurwerk allemaal kapotte onderdelen zaten waardoor het uurwerk nooit gelopen kon hebben.
De klokkenmaker in de Kistenstraat heeft dus allerlei onderdelen eruit gehaald en vervangen voor andere kapotte onderdelen. Weet niet wat ik er aan kan doen helaas.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] klokkenmaker Scheveningen
-
witte angora
Re: klokkenmaker Scheveningen
Ho ho, ik ken die klokkenmaker niet, en die officiële klokkenmaker ook niet. Maar ik heb wel een cursus klokken reparatie gevolgd, en ik kan je vertellen dat, als je een uurwerk uit elkaar haalt, er heel wat rottigheid ineens naar boven kan komen drijven.
Je komt met een flinke beschuldiging, maar waarom zal de Kistenstrater goede onderdelen vervangen door kapotte? Zo veel zal hij er niet aan hebben. Bij het repareren van een klok zit het meeste geld in het werk, niet in de onderdelen. Feitelijk, wat hij zegt, is exact wat de officiële klokkenmaker zegt: er is veel meer stuk dan een 'kapotte' veer van het slagwerk. Ze zitten beiden op één lijn volgens mij.
Je komt met een flinke beschuldiging, maar waarom zal de Kistenstrater goede onderdelen vervangen door kapotte? Zo veel zal hij er niet aan hebben. Bij het repareren van een klok zit het meeste geld in het werk, niet in de onderdelen. Feitelijk, wat hij zegt, is exact wat de officiële klokkenmaker zegt: er is veel meer stuk dan een 'kapotte' veer van het slagwerk. Ze zitten beiden op één lijn volgens mij.
-
F.van Holten
Re: klokkenmaker Scheveningen
Bent u wel zeker van deze zware beschuldiging, dat de 1e, klokkenmaker onderdelen heeft verwisseld, en dus u bewust bestolen heeft, van u eigendommen.
Dan moet u natuurlijk aangiften doen van diefstal, want u bent bestolen, kan u digitaal doen, hoeft u niet in het beeld te komen, alleen met naam.
Maar ik zou graag van de stelende klokkenmaker in de Jan Kistenstraat, zijn verhaal willen horen, hoe was de naam/adres ook al weer ??
Dan moet u natuurlijk aangiften doen van diefstal, want u bent bestolen, kan u digitaal doen, hoeft u niet in het beeld te komen, alleen met naam.
Maar ik zou graag van de stelende klokkenmaker in de Jan Kistenstraat, zijn verhaal willen horen, hoe was de naam/adres ook al weer ??