Hallo mensen,
wie kan mij advies geven?
ik heb een overeenkomst getekend met mijn werkgever, daarin staan een aantal artikelen vermeld mbt het gebruik. Nu is mijn laptop gestolen en in de overeenkomst stond dat er een verzekering aanwezig was. Helaas blijkt dit nu niet zo te zijn en willen ze waarschijnlijk mij een eigen bijdrage laten betalen, voordat ik een nieuwe krijg.
Kunnen ze zomaar extra regeltjes toepassen die NIET vermeld staan in de getekende overeenkomst? Oftewel moet ik straks die eigen bijdrage betalen....
Ik ben het er namelijk niet mee eens, omdat:
- de overeenkomst geeft kennis dat er een verzekering is
- er staat niets vermeld over diefstal oid
- ik het niet logisch vind als een overeenkomst eenzijdig aangepast wordt
heb al een beetje gezocht maar weinig nuttige info gevonden.
Dus ik gooi hier even een lijntje uit.
Alvast bedankt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] laptop overeenkomst werkgever
Re: laptop overeenkomst werkgever
Als er in een ondertekende overeenkomst staat dat er een verzekering is dan mag je er van uit gaan dat die er ook is. Dat is niet jou zaak om dat uit te zoeken.
Verder is het niet toegestaan om een contract of overeenkomst na ondertekening nog te wijzigen zonder de andere partij daar van in kennis te stellen en gelegenheid te geven om te reageren.
Anders zouden ze bijvoorbeeld ook de huurprijs van je huis kunnen verhogen nadat jij getekend hebt.
Kortom, ik zou hier zeker niet mee instemmen als ik jou was.
Verder is het niet toegestaan om een contract of overeenkomst na ondertekening nog te wijzigen zonder de andere partij daar van in kennis te stellen en gelegenheid te geven om te reageren.
Anders zouden ze bijvoorbeeld ook de huurprijs van je huis kunnen verhogen nadat jij getekend hebt.
Kortom, ik zou hier zeker niet mee instemmen als ik jou was.