LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Let op: gereedschappenvoordeeel Zwartsluis !!!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
renemrad

Let op: gereedschappenvoordeeel Zwartsluis !!!

Ongelezen bericht door renemrad »

Bij de firma gereedschappenvoordeeel Zwartsluis Overijssel 6 weken geleden een compressor besteld.

Ik kreeg uiteindelijk een boorhamer geleverd. Telefonisch contact gehad. Boorhamer geretourneerd. Na een week geen compressor. Compressor blijkt zoek en kan dus niet geleverd worden. Voorgesteld om geld terug te storten, maar ze blijven er bij dat de compressor wel verstuurd is. (niet naar mij dus)

Probleem lijkt niet opgelost te worden.

Het is heel simpel: De levancier is verantwoordelijk voor de levering.........maar ik sta me lege handen. Lijkt me belangrijk voor mede consumenten dit te melden.

Mvrg R.

Guardian72

Re: Let op: gereedschappenvoordeeel Zwartsluis !!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ renemrad -

stel ze formeel in gebreke.
Zij hebben niets geleverd - en zelfs als al wat verzonden zou zijn, is het aan hen dit aan te tonen. (track & trace, handtekening etc.)

Geef ze nog een redelijke termijn (10 dagen o.i.d.) en geef aan dat indien in die periode niets is geleverd, of is terugbetaald, je ze in gebreke stelt, en dat je via de juridische weg tot terugvordering zal overgaan - en aangifte zal doen wegens oplichting.

Voor jou geld - jij hebt niets ontvangen, dus kan je niet anders dan er van uit gaan dat er niet verzonden is. Het is aan de verzender om te onderzoeken waar het is.

Ik vraag me af of de besteller van de boor nu je compressor heeft.. en zich boos maakt over het feit dat zijn boor er niet komt...

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

renemrad

Hellup!!! Waar blijft mijn pakje?

In de rubriek Vraag&Beantwoord wordt vrij vaak de vraag gesteld wie er verantwoordelijk is voor de verzending van een produkt bij een koop op afstand?

TIP
Volgens de wet is de verzender/verkoper verantwoordelijk tot het moment van de feitelijke overdracht van het goed. Als een pakket dus niet aankomt, is dat niet het probleem van de ontvanger/de koper, maar het probleem van de verkoper/verzender. In feite dient dus de verkoper het produkt dan nogmaals te versturen óf als hij dat niet wil of kan, de aankoopsom binnen 30 kalenderdagen terug te storten op de rekening van de koper.
De afzender (de verkoper dus) blijft verantwoordelijk tot het moment van de feitelijke overdracht van het produkt. Dit heeft helemaal niets te maken met de postwet, maar wèl met de consumentenwet BW7/9. Er is immers een koopovereenkomst afgesloten tussen een consument en een professionele verkoper en dan dient de verkoper het produkt te leveren en de koper het produkt tegen de afgesproken prijs te betalen. Ook maakt het niet uit of het via de gewone post verstuurd is door de verkoper of aangetekend. Het risico van de aflevering blijft liggen bij de afzender/verkoper en NIET bij de koper. Daarom is het verstandig om NIET/NOOIT van te voren te betalen!!!

(BRON: BW7/9; BW7/11)

Maxiem/Read

renemrad

Ongelezen bericht door renemrad »

Dank dank voor de reacties.

Ben ook van plan stappen te ondernemen maar moet wel even een balans vinden tussen geluk of gelijk.

Een zaak aanspannen zal wellicht altijd kosten met zich mee brengen daarover moet ik nog overleggen met het juridisch loket.

Ik heb een sterke zaak maar er zijn grenzen. Iets in mij zegt: Ik wil mijn gelijk!

Ik zal eerst een brief sturen met de feiten en de rechten maar ik verwacht daar niets van, maar niet geschoten....

Mvrg R.

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

renemrad schreef:Dank dank voor de reacties.

Ben ook van plan stappen te ondernemen maar moet wel even een balans vinden tussen geluk of gelijk.

Een zaak aanspannen zal wellicht altijd kosten met zich mee brengen daarover moet ik nog overleggen met het juridisch loket.

Ik heb een sterke zaak maar er zijn grenzen. Iets in mij zegt: Ik wil mijn gelijk!

Ik zal eerst een brief sturen met de feiten en de rechten maar ik verwacht daar niets van, maar niet geschoten....

Mvrg R.
Je moet juist wel een zaak aanspannen, je staat volkomen in je recht.
Guardian heeft het juiste antwoord hoe te handelen.

Succes! :D

Gesloten