LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Levering van niet bestelde goederen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ScuBart

Levering van niet bestelde goederen

Ongelezen bericht door ScuBart »

Ik heb onlangs een bestelling gedaan via internet en daarvoor betaald. Toen de leverancier mij vertelde hoe lang de levering op zich zou laten wachten heb ik de bestelling geannuleerd en heeft de leverancier mij het betaalde teruggestort.
Nu een week of 6 later krijg ik alsnog de goederen die ik in eerste instantie besteld had.

Wat moet ik nu doen? Kan ik het zien als een kadootje of ben ik wettelijk verplicht de goederen terug te sturen? Dan toch zeker wel op kosten van de leverancier heh?
:roll:

bodejosm43

Re: Levering van niet bestelde goederen

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

In dit geval is het niet zo, dat je de spullen zomaar mag behouden. In eerste instantie heb je ze namelijk zelf besteld. De leverancier was zo netjes je het betaalde geld terug te sturen.

In dit geval zou ik (als ik jou was) ook zo netjes zijn, die spullen, weliswaar op hun eigen kosten, terug te zenden. Je kunt ze daarbij verwijzen naar de eerder ondernomen acties.

Geoffrey

Re: Levering van niet bestelde goederen

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Ik zou dit gewoon even overleggen met het bedrijf in kwestie. Een misverstand kan altijd gebeuren en het lijkt me dat zij al eerder aangetoond hebben dat ze best wel mee willen werken om een probleem snel op te lossen.

Er is namelijk niks irritanters voor een bedrijf dan je dag beginnen met 20 euro strafport omdat een pakket ongefrankeerd is teruggezonden. In dat geval zullen ze waarschijnlijk liever aan jou vragen om de verzendkosten even voor te schieten, om het daarna met jou te verrekenen.

Gesloten