| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] loonheffing?
-
Gast
loonheffing?
Wie weet vanaf welk bedrag er loonheffing wordt ingehouden??
Ik kan het nergens vinden op internet tot welk bedrag er geen loonheffing ingehouden wordt.
Ik hoop snel op reacties.
Ik kan het nergens vinden op internet tot welk bedrag er geen loonheffing ingehouden wordt.
Ik hoop snel op reacties.
-
Gast
Re: loonheffing?
In de praktijk zal dat meestal zijn tot ongeveer € 500 in de maand (ervan uitgaande dat je de loonheffingskorting laat toepassen).
-
Gast
Ja, maar tot welk bedrag wordt er GEEN loonheffing afgehaald. Toen ik fulltime werkte was het ook 240 euro maar nu werk ik veel minder. Sinds kort en was benieuwd.
-
Gast
De belastingvrije voet is € 5.806,-- per jaar, in de witte maandtabel wordt vanaf € 490,50 loonheffing ingehouden (uitgaande van jonger dan 65 en dat de heffingskorting toegepast mag worden). Let op die
€ 490,50 is het loon voor de loonheffing en dus niet je brutoloon.
Je kunt je loonheffing voor 2005 berekenen dan moet je naar http://www.belastingdienst.nl/9229250/menu/index.htm gaan,
kiezen voor loonbelasting dan zie je links op het scherm een menubalk en de 6de optie van onder is dan loonheffing 2005 berekenen.
Hier moet je wat gegevens invullen en dan kun je zien wat je moet betalen aan loonheffing.
Hoop dat het allemaal duidelijk is en succes ermee!!
€ 490,50 is het loon voor de loonheffing en dus niet je brutoloon.
Je kunt je loonheffing voor 2005 berekenen dan moet je naar http://www.belastingdienst.nl/9229250/menu/index.htm gaan,
kiezen voor loonbelasting dan zie je links op het scherm een menubalk en de 6de optie van onder is dan loonheffing 2005 berekenen.
Hier moet je wat gegevens invullen en dan kun je zien wat je moet betalen aan loonheffing.
Hoop dat het allemaal duidelijk is en succes ermee!!
-
Gast
Daarnaast heb je ook nog de afwijkende regeling voor studenten, die vallen in de kwartaaltabel. Dan ligt je belastingvrije voet weer anders, maar die informatie kan je ook terugvinden op www.belastingdienst.nl
-
Gast
Ik snap je ff niet met die 490,50 is het loon voor de loonheffing en dus niet je brutoloon.
Ik ben niet zo goed in die dingen hoor sorry.
Brutoloon onder die 490 euro is dan toch netto loon? Als je snapt wat ik bedoel. Dus als je ondier die 490 euro uitblijft dan hoef je niks in te leveren.
Maar bedankt voor de informatie alvast!!

Ik ben niet zo goed in die dingen hoor sorry.
Brutoloon onder die 490 euro is dan toch netto loon? Als je snapt wat ik bedoel. Dus als je ondier die 490 euro uitblijft dan hoef je niks in te leveren.
Maar bedankt voor de informatie alvast!!
-
Gast
onder die 490 lever je ook in.
Het is niet zo dat brutoloon onder 490 opeens nettoloon wordt.
Het is niet zo dat brutoloon onder 490 opeens nettoloon wordt.
-
NAK
Ga naar www.freebeans.nl/vraagbaak/tabellen en je krijgt antwoorde op de vraag over de loonheffing
Het kan geen kwaad om zelf eerst eens via Google te proberen achter een antwoord te komen.
Het kan geen kwaad om zelf eerst eens via Google te proberen achter een antwoord te komen.
-
Gast
Heb ik allang gedaan hoor maar ik kreeg het niet gevonden. De een is nu eenmaal beter in die dingen zoeken als de ander.[quote][/quote]