| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] mail over Bitcoin
mail over Bitcoin
Vanmiddag ontving ik deze mail die ik niet vertrouw (zie afb)
Zou het een nepmail kunnen zijn?
- Bijlagen
-
- Nepmail vraagteken.JPG (51.03 KiB) 1502 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Re: mail over Bitcoin
wat denk je zelf? Heb je Bitcoins in je bezit?MarijFr schreef:Vanmiddag ontving ik deze mail die ik niet vertrouw (zie afb)
Ja en dan wordt je hebberig en nieuwsgierig en klik je op de link. En dan hebben ze je.
En net als Holy53 al vraagt, heb je iets met Bitcoins ? Ongelezen verwijderen.
En net als Holy53 al vraagt, heb je iets met Bitcoins ? Ongelezen verwijderen.
Heeft u zelf ooit bij het bedrijf dat het bericht stuurde bitcoins gekocht? Nee? Dan is dit dus een nepmail. Verwijderen dus!
Ongelezen verwijderen gaat niet meer. De QR-code is in het bericht geplaatst als plaatje. Doordat het plaatje zichtbaar is gemaakt, weet de afzender dat het e-mailadres actief is. Houd er rekening mee dat u vaker spam- of phishingmail zult krijgen.
Stel uw mailprogramma zo in dat afbeeldingen niet direct worden weergegeven, dat is veiliger.
Ongelezen verwijderen gaat niet meer. De QR-code is in het bericht geplaatst als plaatje. Doordat het plaatje zichtbaar is gemaakt, weet de afzender dat het e-mailadres actief is. Houd er rekening mee dat u vaker spam- of phishingmail zult krijgen.
Stel uw mailprogramma zo in dat afbeeldingen niet direct worden weergegeven, dat is veiliger.
-
MrMancunian
Dit is onzin. Ten eerste weet je niet of de afbeelding als embedded picture of als linked picture is toegevoegd. Als het al een linked picture zou zijn, dan is het zichtbaar maken van de afbeelding geen trigger voor het sturen van meer e-mails. Je zou hooguit kunnen beargumenteren dat het ip-adres zichtbaar is in de logbestanden op de server waar de afbeelding staat, maar het ip-adres is niet gelinkt aan je e-mailadres.Erthanax schreef:De QR-code is in het bericht geplaatst als plaatje. Doordat het plaatje zichtbaar is gemaakt, weet de afzender dat het e-mailadres actief is. Houd er rekening mee dat u vaker spam- of phishingmail zult krijgen.
Dank voor jullie antwoorden en waarschuwingen!
Toen Bitcoin op de markt kwam heb ik een app geinstalleerd dat Wallet heette. Ik herinner me vaag dat je daarbij een bitcoin cadeau kreeg. Maar weet dat niet meer zeker. Kortgeleden heb ik geprobeerd dat account terug te zoeken. Maar dat lukte niet. Mijn emailadres was onbekend.
Toen Bitcoin op de markt kwam heb ik een app geinstalleerd dat Wallet heette. Ik herinner me vaag dat je daarbij een bitcoin cadeau kreeg. Maar weet dat niet meer zeker. Kortgeleden heb ik geprobeerd dat account terug te zoeken. Maar dat lukte niet. Mijn emailadres was onbekend.
Wegklikken en doorgaan met het leven, is mijn advies.
Als dit onzin is, vraag ik me af waarom providers en antispamdeskundigen dit advies geven.MrMancunian schreef:Dit is onzin.
-
MrMancunian
Ja, dat vraag ik me ook af. Ik zeg dat het laden van een afbeelding zorgt voor meer spam onzin is. Met de rest van je betoog ben ik het eens. En wat is een antispamdeskundige precies? Heb je daar voorbeelden van?Erthanax schreef:Als dit onzin is, vraag ik me af waarom providers en antispamdeskundigen dit advies geven.MrMancunian schreef:Dit is onzin.
Mooi dat we het grotendeels eens zijn.
Het komt mij voor dat TS niets opschiet met een semantische discussie, dus die laat ik aan mij voorbijgaan.
Het komt mij voor dat TS niets opschiet met een semantische discussie, dus die laat ik aan mij voorbijgaan.
Niet met je eens, op de server waar de afbeelding gehost is kunnen ze zien wie hem "ophaalt" dus dat het om een actief account gaat.Ik zeg dat het laden van een afbeelding zorgt voor meer spam onzin is.
-
stofzuigertje
Sinds de kosten van Bitcoins te hoog zijn geworden ben ik naar andere overgestapt.
Tegen lagere kosten en sneller over te boeken.
Nu ik weg ben een een Saldo van 0,0 Bitcoins meer heb krijg ik ze ook van diverse personen in de Spambox....
Sinds voorjaar 2010 toen je voor een dubbeltje kon instappen.... nooit een mail gehad en waarom zouden ze nu 8 jaren later dat wel gaan doen?
Dit is dus.... broodje aap.
Tegen lagere kosten en sneller over te boeken.
Nu ik weg ben een een Saldo van 0,0 Bitcoins meer heb krijg ik ze ook van diverse personen in de Spambox....
Sinds voorjaar 2010 toen je voor een dubbeltje kon instappen.... nooit een mail gehad en waarom zouden ze nu 8 jaren later dat wel gaan doen?
Dit is dus.... broodje aap.
-
MrMancunian
Het klopt dat ze kunnen zien dat de afbeelding opgehaald wordt en ze zien vanaf welk ip-adres dat gebeurt. Dat ip-adres is echter niet gekoppeld aan je e-mailadres, dus daar kunnen ze helemaal niets mee. Voorzichtig zijn is goed, maar je kunt ook doorslaan...bprosman schreef:Niet met je eens, op de server waar de afbeelding gehost is kunnen ze zien wie hem "ophaalt" dus dat het om een actief account gaat.Ik zeg dat het laden van een afbeelding zorgt voor meer spam onzin is.
De naam van het plaatje en de het email-adres zijn gekoppeld. De spammer gebruikt in iedere spam-mail een unieke bestandsnaam voor het op te halen plaatje, en bij het verzenden van de spam onthoudt hij naar welk email-adres hij welke bestandsnaam stuurt.MrMancunian schreef:Het klopt dat ze kunnen zien dat de afbeelding opgehaald wordt en ze zien vanaf welk ip-adres dat gebeurt. Dat ip-adres is echter niet gekoppeld aan je e-mailadres
Wanneer de ontvanger het bericht leest haalt hij het plaatje via die unieke bestandsnaam op, en omdat de spammer nog weet aan welk mailadres hij die bestandsnaam heeft gestuurd weet hij dat dat mailadres bereikt is.
Al vele jaren worden er mails verstuurd die zaken beloven die te mooi zijn om waar te zijn. Al vele jaren wordt er op diverse media gewaarschuwd dat er nepmails zijn en hoe je ze kan herkennen. Zo heb ik inmiddels al vele loterijen mogen winnen en kan ik aanspraak maken op de erfenissen van al mijn overleden Afrikaanse familie leden. En tegenwoordig schijn ik ook al heel veel geld binnen te halen met BitCoins.MarijFr schreef:Vanmiddag ontving ik deze mail die ik niet vertrouw (zie afb)
En vervolgens wordt er hier wederom gevraagd of het een nepmail zou kunnen zijn. Waarom? Omdat er gouden bergen beloofd worden en mensen nu eenmaal graag geloven in sprookjes.
Dus als U na die jaren van waarschuwingen nog in sprookjes geloofd dan moet U vooral klikken op de links in dit soort mails.
Dirkie, Blijkbaar vindt u het leuk om grappig over te komen ten koste van anderen. Dat siert u niet!
Laatst gewijzigd door MarijFr op 15 mar 2018 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
stofzuigertje
In 2010 in het voorjaar hadden ze een Bitcoin gratis kunnen geven... nu niet meer.
Wel zijn er Wallets die niet goed bewaard/opgeslagen zijn spoorloos en dat geld ben je kwijt.
Maar gratis, ik moet vanaf 2010 tot 2018 dan er ook iets van gemerkt hebben...
De Wallet is gratis, de rest niet.
Wel zijn er Wallets die niet goed bewaard/opgeslagen zijn spoorloos en dat geld ben je kwijt.
Maar gratis, ik moet vanaf 2010 tot 2018 dan er ook iets van gemerkt hebben...
De Wallet is gratis, de rest niet.