in mei 2003 kocht ik een draadloos telefoontoestel van Philips bij de makro voor €119. Juni 2004 ging het ding stuk.Dus terug naar de Makro waar zij hem zouden opsturen voor reparatie.Wel moest ik meteen €15 betalen.
Na 2 weken kreeg ik een brief waarin stond dat de telefoon gerepareerd kon worden tegen de prijs van € 110 + €26 ondezoekskosten.
Ik kan me aan het gevoel niet onttrekken dat mij een ondeugdelijk toestel verkocht is.De garantie is welliswaar verlopen maar 13 maanden voor een toestel van zoveel geld vind ik toch een zeer korte levensduur. ook de prijs van de reparatie vind ik niet in verhouding staan met de aanschafprijs. Wie helpt mij? Wat kan ik doen?
Jenny Wijler
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] makro
Re: makro
Jenny,
Niet laten maken.
Alleen zal je dan wel de onderzoekskosten moeten betalen en gewoon ergens anders een goedkopere telefoon aanschaffen.
Je zit buiten de garantie periode, dus in principe staan zij in hun recht, maar dat betekend nog niet dat jij toestemming tot reparatie hoeft te geven.
Niet laten maken.
Alleen zal je dan wel de onderzoekskosten moeten betalen en gewoon ergens anders een goedkopere telefoon aanschaffen.
Je zit buiten de garantie periode, dus in principe staan zij in hun recht, maar dat betekend nog niet dat jij toestemming tot reparatie hoeft te geven.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 04 jul 2004 13:03
Re: makro
blijft het toch een feit dat toestel ondeugdelijk was en de levensduur van het toestel wel heeeeeeeeel erg kort is. als ik elk jaar een nieuw toestel zou moeten aanschaffen is het een dure aangelegenheid
Re: makro
Electronica kan elke dag stuk gaan. Als je toevallig de pech hebt dat het apparaat buiten de garantietermijn stuk gaat, dan kan er niet veel aan gedaan worden. Voor hetzelfde geld was het ding 10 jaar meegegaan. Was je dan ook terug gegaan met de mededeling dat je het eigenlijk in 3 jaar had afgeschreven en graag nog even voor 2 telefoons wil betalen?