| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mama media group na faillisement geld abbo 2018 afgeschreven
Mama media group na faillisement geld abbo 2018 afgeschreven
Op 16-11-2017 is Mama media group failliet verklaard. Zij gaven oa het tijdschrift Fabulous mama uit, waarop ik een abonnement had tot februari 2018. In mei 2017 waren ze ook al failliet verklaard waardoor ik een aantal maanden geen tijdschrift had ontvangen. In november kreeg ik echter weer het tijdschrift met de belofte dat de maanden die ik nog tegoed had alsnog zouden worden verstuurd, mijn abbo zou daardoor niet tot februari lopen maar tm juli 2018. Nu het blad echter weer failliet is verklaard verwacht ik dat ik de resterende nummers nooit meer zal krijgen. Jammer, maar daar had ik me bij neer gelegd. Echter zie ik nu tot mijn grote schrik dat er op 21-11-2017 een nieuw half jaar abonnement (van 2-2018/7-2018) van mijn rekening is geschreven. Dit bedrag is afgeschreven 5 dagen nadat het blad failliet is verklaard! Dit kan toch niet zomaar? Bovendien was de belofte dat ik eerst de eerder niet ontvangen nummers nog zou krijgen, dus van de belofte dat mijn abonnement verlengd zou worden klopt ook al niets. Ik wil echter dat ik het abonnementgeld wat op 21-11-2017 is afgeschreven terug krijg. Ik kan het via de bank helaas niet storneren.. Maar bij wie moet ik dan zijn, hoe regel ik dit? En ik zal vast niet de enige zijn bij wie dit gebeurd is, dit kan toch niet zomaar?
-
Lowieze
Re: Mama media group na faillisement geld abbo 2018 afgeschreven
U ziet nu pas dat er op 21 november geld voor een nieuw abonnement is afgeschreven?
Als de hele media group failliet is, denk ik dat u kunt fluiten naar uw geld.
Als de hele media group failliet is, denk ik dat u kunt fluiten naar uw geld.
En u ziet nu pas dat er 2 maanden geleden iets is afgeschreven?
Waarom kan het niet worden gestorneerd, de afschrijving is onterecht en kan dus worden gestorneerd door uw bank.
Zij hadden deze immers niet mogen uitvoeren.
Waarom kan het niet worden gestorneerd, de afschrijving is onterecht en kan dus worden gestorneerd door uw bank.
Zij hadden deze immers niet mogen uitvoeren.
-
sylvesterb
Die eerdere nummer(s) kunt u waarschijnlijk vergeten.Bollebol schreef:Op 16-11-2017 is Mama media group failliet verklaard. Zij gaven oa het tijdschrift Fabulous mama uit, waarop ik een abonnement had tot februari 2018. In mei 2017 waren ze ook al failliet verklaard waardoor ik een aantal maanden geen tijdschrift had ontvangen. In november kreeg ik echter weer het tijdschrift met de belofte dat de maanden die ik nog tegoed had alsnog zouden worden verstuurd, mijn abbo zou daardoor niet tot februari lopen maar tm juli 2018. Nu het blad echter weer failliet is verklaard verwacht ik dat ik de resterende nummers nooit meer zal krijgen. Jammer, maar daar had ik me bij neer gelegd. Echter zie ik nu tot mijn grote schrik dat er op 21-11-2017 een nieuw half jaar abonnement (van 2-2018/7-2018) van mijn rekening is geschreven. Dit bedrag is afgeschreven 5 dagen nadat het blad failliet is verklaard! Dit kan toch niet zomaar? Bovendien was de belofte dat ik eerst de eerder niet ontvangen nummers nog zou krijgen, dus van de belofte dat mijn abonnement verlengd zou worden klopt ook al niets. Ik wil echter dat ik het abonnementgeld wat op 21-11-2017 is afgeschreven terug krijg. Ik kan het via de bank helaas niet storneren.. Maar bij wie moet ik dan zijn, hoe regel ik dit? En ik zal vast niet de enige zijn bij wie dit gebeurd is, dit kan toch niet zomaar?
U kunt de curator benaderen over het bedrag wat 21 november is afgeschreven, u kunt ook proberen of dit nog te storneren is bij de bank.
Waarschijnlijk was de batch voor de betaling al voor het faillissement verstuurd naar de bank en als iemand niets van zich laat horen dan gaan ze ook niet actief terug storten.
Volgens mij valt betalingen ontvangen na het faillissement onder de verantwoordelijkheid van de curator en kunt u hem dus aanspreken over het onterechte afgeschreven bedrag. Los dat u natuurlijk erg laat bent met het controleren van de afschrijvingen want dan had u het gewoon kunnen storneren.
@yan De werkzaamheden van het bedrijf zijn echter pas sinds 12 december beëindigd omdat er geen overname partij gevonden is, er is dus niets fout gedaan door de bank.
-
Lowieze
Voor storneren zal het wel te laat zijn, in de regel moet dit binnen 56 dagen na afschrijving gebeuren.
-
arvandongen
Bij de ING kan inderdaad online en zonder opgaaf van redenen binnen 56 dagen gestorneerd worden.Lowieze schreef:Voor storneren zal het wel te laat zijn, in de regel moet dit binnen 56 dagen na afschrijving gebeuren.
Maar ook ná 56 dagen kan er gestorneerd worden. Nu met opgaaf van een steekhoudende reden en via een standaard formulier. De stornering is dan ter beoordeling van de bank.
Bedankt voor de antwoorden. Ik had wel gezien dat er geld was afgeschreven, maar ik wilde gewoon abbonnee blijven, dus er verder niet bij stil gestaan. Totdat ik bedacht dat ik begin januari geen tijdschrift had ontvangen en zo kwam ik er dus vandaag achter dat ze failliet zijn gegaan op 16 november. En dan blijkt ook nog eens dat er daarna pas abbo geld is afgeschreven. Via de ING kan ik het inderdaad niet terugstorten in mijn ING. Ik zal nog eens bellen, maar ik denk eigenlijk niet dat ze me kunnen helpen. De hele gang van zaken vind ik al gewoon raar. Ik verwacht gewoon dat er meer op deze manier de dupe zijn.