LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mastervolt /victron elektronische laders en omvormers(combi)

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
spelt

mastervolt /victron elektronische laders en omvormers(combi)

Ongelezen bericht door spelt »

ik installeer al zeker 20 jaar mastervolt en victron.
dan problemen met service, dan weer reparatie, enz, enz.
apparaten ouder dan 6 jaar worden niet meer gereparreerd.
dan kan je kiezen uit een nieuwe met bijbetaling of een gerepareerd nieuw model.
zij zijn de duurste markt leiders op het gebied van accu lader's en omvormer's, en schrijven dat ze be beste zijn op heel de wereld op dat gebied.
zij maken zeewaardige apparatuur, alleen zonder extra coating op de electronica ivm. zout op de beroeps vaart op schepen.
mijn accu set was overladen door een defect in de lader.
overladen accu hadden ze nog nooit van gehoord, dus geen garantie, maar omdat het type 6 jaar oud is, is reparatie niet meer mogelijk.
zover ik weet moet een fabrikant zoals een miele, siemens, enz. onderdelen maximaal 10 jaar kunnen leveren.
o.a. mastervolt is dat maar 6 jaar.
ik krijg ruzie met de schipper, ik heb hem dat verkocht, mastervolt weet van niets na 2 jaar, of verzinnen iets dat ze van de verantwoording af zijn.
victron hetzelfde liedje.
je denkt iets goeds te inkopen voor de klant met advies uit de brochure's, en na een paar jaar niet thuis.
daarom verkoop ik als omvormer tegenwoordig studer, alleen jammer dat ze nog geen goede lader hebben.
van de 10 mastervolt of victron zijn er elk jaar 7 van de 10 apparaten terug gestuurd voor reparatie en sevice.
van studer 1 in de 5 jaar van de 100.

bot321

Re: mastervolt /victron elektronische laders en omvormers(combi)

Ongelezen bericht door bot321 »

Ik instaleer ze dus niet.
Maar wat wil je nu eigenlijk zeggen met het bericht. :roll:

Gesloten