LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] menzis

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
arnold78

menzis

Ongelezen bericht door arnold78 »

Ik heb een operatie gehad dat medisch noodzakelijk was en er was door de behandelend arts een brief verstuurd naar menzis zorgverzekeraar dat het medische noodzaak was.
Nu moet ik zelf deze operatie betalen en krijg de reactie van dat ik zelf kon bepalen of ik mij liet helpen of niet.(een gezwel wat evt kanker kon zijn)
Na tig malen contact met menzis weigeren ze nog steeds mij te helpen en komen ze met de raarste antwoorden om hier onderuit te komen.

sylvesterb

Re: menzis

Ongelezen bericht door sylvesterb »

arnold78 schreef:Ik heb een operatie gehad dat medisch noodzakelijk was en er was door de behandelend arts een brief verstuurd naar menzis zorgverzekeraar dat het medische noodzaak was.
Nu moet ik zelf deze operatie betalen en krijg de reactie van dat ik zelf kon bepalen of ik mij liet helpen of niet.(een gezwel wat evt kanker kon zijn)
Na tig malen contact met menzis weigeren ze nog steeds mij te helpen en komen ze met de raarste antwoorden om hier onderuit te komen.
Welke antwoorden geven ze dan? Was de behandeling bij een niet gecontracteerde zorgverlener?

Op basis van "raarste antwoorden" kunnen wij je natuurlijk geen tips/advies geven.

marnix

Ongelezen bericht door marnix »

U zegt dat de operatie noodzakelijk was, even later heeft u het over "(een gezwel wat evt kanker kon zijn)", kon het ziekenhuis niet van tevoren bepalen of het kanker was?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Normaal gesproken gaat een arts al niet eerst naar de verzekeraar een brief sturen met de inhoud dat een operatie medisch noodzakelijk is.

Als het medisch noodzakelijk is gaat hij gewoon opereren en het ziekenhuis stuurt de nota naar de zorgverzekeraar. En dan wordt er ook gewoon betaald.

Dus er moet iets bijzonders aan de hand zijn, wat u ook even moet toelichten.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

arnold78 schreef:Ik heb een operatie gehad dat medisch noodzakelijk was en er was door de behandelend arts een brief verstuurd naar menzis zorgverzekeraar dat het medische noodzaak was.
Die zullen (alleen) betalen op verwijzing van de eigen huisarts??

grun

Ongelezen bericht door grun »

arnold78 schreef:Ik heb een operatie gehad dat medisch noodzakelijk was en er was door de behandelend arts een brief verstuurd naar menzis zorgverzekeraar dat het medische noodzaak was. Nu moet ik zelf deze operatie betalen en krijg de reactie van dat ik zelf kon bepalen of ik mij liet helpen of niet.(een gezwel wat evt kanker kon zijn).
Dat van die brief naar menzis snap ik niet. Was de operatie in een gecontracteerd ziekenhuis of in een prive-kliniek of iets dergelijks? In een ziekenhuis gaat een chirurg niet meteen snijden bij ieder gezwel maar wordt er eerst onderzocht wat het zou kunnen zijn. Bij voorbeeld door een punctie, mri- of petscan uit te voeren.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

ik vermoed dat het iets is waarvoor een machtiging aangevraagd moest worden, maar dat niet is afgewacht tot die daadwerkelijk ook afgegeven is.
Wanneer u denkt verkeerd behandeld/geïnformeerd te zijn door menzis kunt u wellicht met hulp van SKGZ dit recht trekken. Daar kunt u uw gelijk halen, mits u ook daadwerkelijk gelijk heeft..Wat u verteld is allemaal veel te vaag om conclusies te kunnen trekken.

Gesloten