Afgelopen zaterdag 4 augustus 2018 kreeg ik via mijn mobiel op mijn Hotmailaccount de volgende melding van Microsoft, inclusief het welbekende Microsoftlogo:
Het lijkt erop dat iemand
anders je account gebruikt
Om jou – en alleen jou – weer toegang tot
[e-mailadres verwijderd door moderatie] te kunnen bieden,
moeten we controleren of het jouw e-mailadres is.
Acht herstelpogingen via herstelverzoeken van Microsoft hebben in de afgelopen week tot dusver niet geholpen. Je wordt door Microsoft van het kastje naar de muur gestuurd, of het nu via je pc, iPad of je mobiel is. Ik kom na een kleine tiental pogingen niet verder en ik beland steeds in dezelfde programma's.
Telefonisch contact met Microsoft haalt niets uit: je wordt ook dan weer via allerlei menu’s naar de ondersteuningspagina’s op internet gestuurd en belandt dan weer in dezelfde programma’s. Je krijgt hier niemand te spreken.
Dus ik kom er niet doorheen en krijg bovendien zelfs geen reactie meer op mijn pogingen.
Ik heb hierdoor een groot probleem want in Hotmail bewaar ik vele belangrijke documenten en mailwisselingen.
Wie kan mij advies geven.
Alvast dank.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mijn Hotmail-account is geblokkeerd, wat kan ik doen?
-
jmavangrinsven
Mijn Hotmail-account is geblokkeerd, wat kan ik doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 12 aug 2018 17:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: E-mailadres verwijderd
Reden: E-mailadres verwijderd
Re: Mijn Hotmail-account is geblokkeerd, wat kan ik doen?
Ga naar account.microsoft.com en probeer daar in te loggen met jouw gegevens. Als je niet in kunt loggen is er de optie om een nieuw wachtwoord aan te vragen en deze wordt dan naar het geregistreerde telefoonnummer of alternatieve e-mailadres gestuurd. Als deze er niet zijn, dan is er geloof ik nog de mogelijkheid om het antwoord op jouw vraag (bij het aanmaken van het account heb je deze moeten kiezen) te geven.
Als echter blijkt dat de reden van de blokkade niet is dat het account gehackt is, maar dat er bijvoorbeeld een Xbox-live account gekoppeld is waar illegale games op zijn gespeeld of enkele andere redenen, dan heeft het ook geen nut, want dan heeft Microsoft de blokkade toch niet op.
Als echter blijkt dat de reden van de blokkade niet is dat het account gehackt is, maar dat er bijvoorbeeld een Xbox-live account gekoppeld is waar illegale games op zijn gespeeld of enkele andere redenen, dan heeft het ook geen nut, want dan heeft Microsoft de blokkade toch niet op.
-
jmavangrinsven
Hallo Nijogeth,
Bedankt voor je reactie.
Het laatste is niet het geval: ik heb geen Xbox.
Een nieuw wachtwoord aanvragen lukt nu juist niet. Je moet een programma doorlopen, krijgt een beveiligingscode, een antwoordmail dat men je herstelverzoek heeft ontvangen en het bericht dat men de zaak in onderzoek neemt (o.a. moet je dan 5 e-mailaccounts aanleveren waarmee je hebt gemaild met het precieze onderwerp van de mails), er wordt beloofd dat er binnen 24 uur gereageerd wordt, en tot op heden heb ik van de 9 verzoeken in de afgelopen week 2 keer een afwijzing gekregen (en dus 7 keer niets gehoord!). Wat moet je dan nog meer doen dan exacte e-mailaccounts aanleveren om aan te kunnen tonen dat jij de rechtmatige eigenaar/gebruiker van je account bent.
Bijkomend probleem is dat als je een nieuw herstelverzoek indient, het vorige onderzoek wordt afgesloten. Mijn laatste verzoek is van vrijdagmiddag en ik heb nog steeds niet gehoord. Wat is dan wijsheid: weer een nieuwe poging wagen maar het risico dat je hiermee wel een - eventueel- lopend onderzoek afbreekt, of maar blijven wachten, tot ???
En dit alles door ???
Op het account van mijn vrouw krijg ik een mail met een beveiligingscode. Hierin staat dat als je deze niet hebt aangevraagd, wellicht iemand anders 'per ongeluk' jouw account heeft gebruikt. Daar wordt de zaak dan mee afgedaan, terwijl mijn account wordt geblokkeerd om dezelfde reden. Hoe inconsequent kan men zijn?
met vriendelijke groet
Jan
Bedankt voor je reactie.
Het laatste is niet het geval: ik heb geen Xbox.
Een nieuw wachtwoord aanvragen lukt nu juist niet. Je moet een programma doorlopen, krijgt een beveiligingscode, een antwoordmail dat men je herstelverzoek heeft ontvangen en het bericht dat men de zaak in onderzoek neemt (o.a. moet je dan 5 e-mailaccounts aanleveren waarmee je hebt gemaild met het precieze onderwerp van de mails), er wordt beloofd dat er binnen 24 uur gereageerd wordt, en tot op heden heb ik van de 9 verzoeken in de afgelopen week 2 keer een afwijzing gekregen (en dus 7 keer niets gehoord!). Wat moet je dan nog meer doen dan exacte e-mailaccounts aanleveren om aan te kunnen tonen dat jij de rechtmatige eigenaar/gebruiker van je account bent.
Bijkomend probleem is dat als je een nieuw herstelverzoek indient, het vorige onderzoek wordt afgesloten. Mijn laatste verzoek is van vrijdagmiddag en ik heb nog steeds niet gehoord. Wat is dan wijsheid: weer een nieuwe poging wagen maar het risico dat je hiermee wel een - eventueel- lopend onderzoek afbreekt, of maar blijven wachten, tot ???
En dit alles door ???
Op het account van mijn vrouw krijg ik een mail met een beveiligingscode. Hierin staat dat als je deze niet hebt aangevraagd, wellicht iemand anders 'per ongeluk' jouw account heeft gebruikt. Daar wordt de zaak dan mee afgedaan, terwijl mijn account wordt geblokkeerd om dezelfde reden. Hoe inconsequent kan men zijn?
met vriendelijke groet
Jan
Mijn tip is zeker te laat, maar stal belangrijke gegevens of mails nooit on-line bij een ander.
Neem in elk geval meerdere mailadressen, en zet berichten door. Gaat er dan wat fout, zoals nu, dan heb je nog toegang tot alles via een ander account.
Neem in elk geval meerdere mailadressen, en zet berichten door. Gaat er dan wat fout, zoals nu, dan heb je nog toegang tot alles via een ander account.
-
witte angora
Hoe je dit met je hotmail op kunt lossen weet ik verder niet, heb het zelf niet eerder bij de hand gehad. Heb je het al eens geprobeerd bij een computerclub of zo? Daar is vaak veel gedegen en diepgaande kennis aanwezig.
Andere tip wat niet het antwoord op je vraag is, maar voor een toekomstige situatie kan voorkomen dat je weer niet bij je bestanden kunt:
Documenten kun je op een externe harde schijf of een Usb-stick bewaren. Van mailwisselingen kun je pdf's maken, en dan ook op die externe harde schijf of een USB-stick zetten. Bij de Action hebben ze usb-sticks van Sandisk (of zoiets), voor iets van 9 euro heb je 16 GB geheugen, voor 16/17 zelfs 32 GB.
Andere tip wat niet het antwoord op je vraag is, maar voor een toekomstige situatie kan voorkomen dat je weer niet bij je bestanden kunt:
Documenten kun je op een externe harde schijf of een Usb-stick bewaren. Van mailwisselingen kun je pdf's maken, en dan ook op die externe harde schijf of een USB-stick zetten. Bij de Action hebben ze usb-sticks van Sandisk (of zoiets), voor iets van 9 euro heb je 16 GB geheugen, voor 16/17 zelfs 32 GB.
-
sylvesterb
Je doet verzoek 1, 2, 3, 4 dan krijg je de afwijziging, die geld dan voor alle verzoeken. Het is geen raad spelletje, als het is afgewezen heb je niet de noodzakelijke informatie om het account te herstellen. Op een bepaald moment zullen ze helemaal niet meer reageren.jmavangrinsven schreef: Een nieuw wachtwoord aanvragen lukt nu juist niet. Je moet een programma doorlopen, krijgt een beveiligingscode, een antwoordmail dat men je herstelverzoek heeft ontvangen en het bericht dat men de zaak in onderzoek neemt (o.a. moet je dan 5 e-mailaccounts aanleveren waarmee je hebt gemaild met het precieze onderwerp van de mails), er wordt beloofd dat er binnen 24 uur gereageerd wordt, en tot op heden heb ik van de 9 verzoeken in de afgelopen week 2 keer een afwijzing gekregen (en dus 7 keer niets gehoord!).