LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn zoon wordt op straat gezet, wat moet ik nu?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Marijke Voogsgeerd

Mijn zoon wordt op straat gezet, wat moet ik nu?

Ongelezen bericht door Marijke Voogsgeerd »

Beste lezer,

Mijn 24 -jarige zoon heeft PDD-NOS en heeft 6 jaar in een instelling voor beschermd wonen gewoond. (RIBW Rivierenland). Per 1 mei is hij verhuisd naar een zogenaamde tussen -woning ,hij mag daar blijven wonen tot 1 januari 2018. Hij heeft echt geweldig zijn best gedaan om andere woonruimte te vinden , maar dat is tot nu toe niet gelukt. Vanuit de RIBW wordt er bitter weinig ondernomen om hem op weg te helpen. Zo is pas in oktober een verzoek tot bijzondere bemiddeling aangevraagd bij de Woningbouwvereniging. Bij mij en mijn partner komen wonen is geen optie , mede omdat mijn partner terminaal ziek is. De WMO zegt niets te kunnen doen vanwege te weinig geld.
En nu dreigt men hem dus uit de tussen- woning te zetten op 1 januari . Ik ben ten einde raad.
Wat kan ik nog doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 23 nov 2017 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid

Ridder777

Re: Mijn zoon wordt op straat gezet, wat moet ik nu?

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Misschien een dakloze uitkering aanvragen en naar de daklozenopvang gaan met uw zoon?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heeft u de gemeente benaderd voor hulp?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Marijke Voogsgeerd schreef:Beste lezer,

Mijn 24 -jarige zoon heeft PDD-NOS en heeft 6 jaar in een instelling voor beschermd wonen gewoond. (RIBW Rivierenland). Per 1 mei is hij verhuisd naar een zogenaamde tussen -woning ,hij mag daar blijven wonen tot 1 januari 2018. Hij heeft echt geweldig zijn best gedaan om andere woonruimte te vinden , maar dat is tot nu toe niet gelukt. Vanuit de RIBW wordt er bitter weinig ondernomen om hem op weg te helpen. Zo is pas in oktober een verzoek tot bijzondere bemiddeling aangevraagd bij de Woningbouwvereniging. Bij mij en mijn partner komen wonen is geen optie , mede omdat mijn partner terminaal ziek is. De WMO zegt niets te kunnen doen vanwege te weinig geld.
En nu dreigt men hem dus uit de tussen- woning te zetten op 1 januari . Ik ben ten einde raad.
Wat kan ik nog doen?
Hoe beroerd de situatie nu ook is , de titel van uw topic klopt niet vind ik.
Uw zoon wordt er niet uitgezet , er was sprake van tijdelijke bewoning tot 01-01-2018. en dat contract loopt nu af.
Wat ik mij afvraag is dan ook : is er in die 8 mnd bewoning dan geen enkele beweging geweest , bv richting kamerbewoning, zorgboerderij o.i.d ....ook niet van uw zoon, of van u ?
En ook zo.n RIBW heeft zeker ook ( na) zorgplicht ...
Direct vanaf de dag van intrek in deze " tussenwoning " ( 1 mei dus ) had er actief naar een vervolgplek gezocht moeten worden door alle betrokkenen.
Het is nu wel heel kort dag!
Waarom moet deze woning eigenlijk leeg? Is deze vergeven aan een ander per 1 jan a.s?
Ga zsm met iedereen in overleg , ook met de gemeente , en kijk wat er ( financieel ook ) mogelijk is ....
Sterkte met alles , ook met uw partner!

Gesloten