| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Minimabeleid anno 2005
Re: Minimabeleid anno 2005
Ik geef toe dat ik het als student ook niet breed heb. Gelukkig heb ik een vriendin met een volledige baan die mij in staat stelt om te studeren.
Maar ik begrijp wel dat het beleid van de huidige regering wel erg veel steunt op het afknijpen van de minima. Alles wordt duurder, maar verhogen van uitkering/loon is er niet bij tegenwoordig.
Ga maar eens boodschappen doen in een gemiddelde supermarkt. Zonder rare dingen te doen ben je een vermogen kwijt.
Maar ik begrijp wel dat het beleid van de huidige regering wel erg veel steunt op het afknijpen van de minima. Alles wordt duurder, maar verhogen van uitkering/loon is er niet bij tegenwoordig.
Ga maar eens boodschappen doen in een gemiddelde supermarkt. Zonder rare dingen te doen ben je een vermogen kwijt.
-
Gast
Wat versta je onder een vermogen?
Ik ben nooit te veel kwijt, hou iedere maand nog over en heb geen super inkomen...
rarara, hoe kan het dat ik het dus makkelijk redt en mensen die vaak meer verdienen steen en been klagen dat ze in de financiele problemen zitten...
Ik ben nooit te veel kwijt, hou iedere maand nog over en heb geen super inkomen...
rarara, hoe kan het dat ik het dus makkelijk redt en mensen die vaak meer verdienen steen en been klagen dat ze in de financiele problemen zitten...
Het zou fijn zijn als de regering eens ging inversteren in een kennis economie...
Investeer in de jeugd, is een investering in de toekomst...
Zorg dat er in de toekomst geen uitkeringsgerechtigen bijkomen!
En dan niet door regeltjes, dat als je geen diploma hebt je geen uitkering krijgt...
Maar door te investeren in beter onderwijs... Maak de groepen kleiner... Meer aandacht voor het individu!
Veel kids die geen diploma halen zijn niet dom, maar verdwalen in het hele concept van de hedendaagse opleidingen...
Finland heeft 20 jaar geinvesteerd in een kennis economie, maar plukt daan nu wel de vruchten van!!!
En als daar tegenover staat dat de kinderbijslag wordt afgeschaft...
So be it!!! Misschien een betuwelijn of een Noord/ Zuidlijn minder in de toekomst en je bent al een heel eind
Investeer in de jeugd, is een investering in de toekomst...
Zorg dat er in de toekomst geen uitkeringsgerechtigen bijkomen!
En dan niet door regeltjes, dat als je geen diploma hebt je geen uitkering krijgt...
Maar door te investeren in beter onderwijs... Maak de groepen kleiner... Meer aandacht voor het individu!
Veel kids die geen diploma halen zijn niet dom, maar verdwalen in het hele concept van de hedendaagse opleidingen...
Finland heeft 20 jaar geinvesteerd in een kennis economie, maar plukt daan nu wel de vruchten van!!!
En als daar tegenover staat dat de kinderbijslag wordt afgeschaft...
So be it!!! Misschien een betuwelijn of een Noord/ Zuidlijn minder in de toekomst en je bent al een heel eind
-
Gast
Hoe kan je investeren in een kenniseconomie als al je studenten afhaken? Het collegegeld is te hoog, dan moet je ook nog is door de opleiding heen rennen en je krijgt amper stufi. En dat wordt alleen maar erger, want iedereen vind zichzelf zo zielig! Dus meer geld voor onderwijs komt er ook niet!
Die links van Sja lijken me wel zinvol. Volgens mij is er ook nog iets wat Miepkniep heet ofzo en waar ook allerlei bespaartips opstaan.
Belangrijk punt is dat je zoveel mogelijk overal aan blijft deelnemen. Dan is vrijwilligerswerk een mooie optie. Uit je huisje in en in de maatschappij.
Grootste gevaar is dat je afgesneden raakt van het hele maatschappelijk gebeuren, en met opzeggen van internet zit die kans erin.
Mogelijk onderhoud je door het vrijwilligerswerk toch een soort netwerk waar een vaste baan uit kan rollen. Zo zijn er meerderen aan werk gekomen.
En moeilijkste van al: probeer je niet te laten verliezen in moedeloosheid, dat is wel een erg zwak fundament om op te bouwen. De voorgaande zin klinkt mogelijk arrogant en betweterig, maar weet uit eigen ondervinding dat het maar al te waar is.
succes,
S.
Belangrijk punt is dat je zoveel mogelijk overal aan blijft deelnemen. Dan is vrijwilligerswerk een mooie optie. Uit je huisje in en in de maatschappij.
Grootste gevaar is dat je afgesneden raakt van het hele maatschappelijk gebeuren, en met opzeggen van internet zit die kans erin.
Mogelijk onderhoud je door het vrijwilligerswerk toch een soort netwerk waar een vaste baan uit kan rollen. Zo zijn er meerderen aan werk gekomen.
En moeilijkste van al: probeer je niet te laten verliezen in moedeloosheid, dat is wel een erg zwak fundament om op te bouwen. De voorgaande zin klinkt mogelijk arrogant en betweterig, maar weet uit eigen ondervinding dat het maar al te waar is.
succes,
S.
www.miepknip.nl
deze site is even uitpluizen
Maar fijn om te horen dat er iemand iets heeft aan mijn bijdrage
deze site is even uitpluizen
Maar fijn om te horen dat er iemand iets heeft aan mijn bijdrage
Volgens mij heb je mij niet helemaal gegrepen, misschien moet je mijn stukje nog maar eens lezen...Hoe kan je investeren in een kenniseconomie als al je studenten afhaken? Het collegegeld is te hoog, dan moet je ook nog is door de opleiding heen rennen en je krijgt amper stufi. En dat wordt alleen maar erger, want iedereen vind zichzelf zo zielig! Dus meer geld voor onderwijs komt er ook niet!
Als je vragen hebt, vraag ze gerust
Nou, heb gegoogled op Miepkniep en vond deze:
http://www.miepkniep.nl
Lijkt erg op die link van Sja. Een prijsvergelijking van verschillende artikelen. Mwah....niet echt super, maar kan handig zijn bij grote aankopen.
S.
http://www.miepkniep.nl
Lijkt erg op die link van Sja. Een prijsvergelijking van verschillende artikelen. Mwah....niet echt super, maar kan handig zijn bij grote aankopen.
S.
Er is vast wel iemand die je er blij mee hebt gemaakt