Ben een moeder die even iets kwijt wil.
Ben een alleenstaande-bijstandsmoeder, met 2 geweldige pubers.
Mede door mijn ziekte, zit ik al jaren in de bijstand, waarvoor ik mij absoluut schaam.
Niemand in mijn directe omgeving weet hiervan, om vooroordelen te voorkomen, en dat laatste stukje trots te blijven houden.
Mijn inkomsten zijn sinds de Euro 520.00 per maand plus een maandelijkse belastingskorting van 180.00 per maand.
Zowel voor de komst van de Euro als tijdens de Euro, probeer ik zogoed mogelijk mijn verplichtingen na te komen, ik betaal dus liever mijn rekeningen, dan ik overhoud aan boodschappen geld.
Luxe kent mijn gezinnetje niet, de kabel vervingen wij onlangs ( bezuinigingsmaatregel) voor een schotel ( van de kinderbijslag) om maandelijkse kosten van UPC te besparen.
Wij hebben géén moderne mobieltjes, zoals iedereen ze tegenwoordig heeft.
Kleding kopen, zou een must moeten zijn, maar dit zit er niet in.
Dit computertje waar ik nu op typ, is een bruikleen, uit noodzaak, proefwerken/verslagen/online krantjes kunnen lezen, en mailings om postzegels uit te sparen.
Mijn lasten, zie ik alleen nog maar stijgen, ik betaal nu aan vaste lasten 525.00.
Momenteel ben ik wat moedeloos, ik vecht voor het bestaan voor mijzelf en mijn kinderen, kan ze nauwelijks geven wat ze nodig hebben.
Wil niet in schulden terecht komen, wetende dat ik daar nooit en te nimmer meer uit zou komen.
Helaas is er niks meer om op te bezuinigen.
Nibudsite bezocht, begroting gemaakt, alle tips zorgvuldig na gelezen, die al jaren toegepast werden, dus las ik niks nieuws.
Ben eigenlijk best wanhopig om eerlijk te zijn, maar goed, ik zal ongetwijfeld niet de enigste zijn.
Mocht er nog iemand serieuze tips hebben, dan zijn ze van harte welkom, want ik weet het niet meer!
Met vriendelijke groet,
Een vechtjas