LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] moet ik betalen? ...

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
deesss

moet ik betalen? ...

Ongelezen bericht door deesss »

hallo nieuw hier, :D

Even een vraagje.

Ik had me een tijd geleden aangemeld voor een workshop, maar door omstandigheden niet mee kunnen doen en het helemaal vergeten.

Er stond op het papier dat je alleen kon deelnemen als je een week van aanvang de betaling had voltooid, dit had ik dus niet gedaan. Maar nu ik niet deelneem (en ze wel een plek hebben beschikbaar gehouden voor mij) moet ik toch het bedrag voldoen wat over de 100,- loopt

moet ik betalen? .. en zo ja, mag dat wel omdat ik die week voor aanvang nooit een betaling heb gedaan en erop het papier stond alleen mocht deelnemen ná betaling.

Gaan ze straks de deurwaarders langsturen als ik niet betaal? ik heb dus wel een aanmeldingsformulier verstuurd maar niet betaald. Ook heb ik geen handtekening ergens gezet of een adres/bankgegevens gegeven

alvast bedankt

henk51

Re: moet ik betalen? ...

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik weet niet wat voor workshop het is en wat het totaal bedrag is.
Maar het is heel logisch dat als je niet komt opdagen je een bepaald bedrag moet betalen.
De organisatie heeft de ruimte gehuurd, spullen aangeschaft docent ingehuurd misschien koffie/lunch geregeld. Als iedereen zo denkt als u moet de organisatie dan maar alles uit eigen zak betalen?
Je bent een overeenkomst aangegaan met hun.
Er stond op het papier dat je alleen kon deelnemen als je een week van aanvang de betaling had voltooid
Dat slaat op het niet kunnen deelnemen,boete voor niet annuleren staat daar buiten.
Ook heb ik geen handtekening ergens gezet of een adres/bankgegevens gegeven
Ze hebben je toch weten te vinden dus moet er toch een adres bekend geweest zijn.
Je zegt niet getekend te hebben ook als het mondeling zou zijn is er toch een overeenkomst. Waarschijnlijk heeft het boete bedrag ook in de overeenkomst of brochure gestaan en was je daarvan op de hoogte. Je zou wat meer informatie kunnen geven over de workshop zoals duur en cursus bedrag.

gr Henk

puck15

Ongelezen bericht door puck15 »

In uw eerste zin laat u eigenlijk merken dat er een overeenkost is:
Ik had me een tijd geleden aangemeld voor een workshop, maar door omstandigheden niet mee kunnen doen en het helemaal vergeten.

Dat u het bent vergeten/ niet uitkwam, doet niets aan het feit dat u zich heeft aangemeld. Dat u de betaling niet heeft verricht, betekent dat ze u de toegang tot de workshop mogen weigeren, u heeft immers niet voldaan aan de betalingsverplichting vooraf. Dat u niet heeft deelgenomen ontslaat u niet van de betalingsverplichting, immers een overeenkomst.

en een handtekening hoeft ook feitelijk niet, dit gebeurt bij een mondelinge afspraak immers ook niet.

malaga

Ongelezen bericht door malaga »

Het is toch simpel:
Als je iets besteld, waar kosten aan verbonden zijn, moet je betalen, of je het gebruikt of niet!

FiscaalJurist

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Ik zou toch even gaan overleggen met je rechtsbijstand of het juridisch loket. Je vertelt dat er betaalt moest zijn een week voor de cursus of dat je anders niet kon deelnemen.

De vraag is hoe die voorwaarde juridisch gezien kwalificeert. Als die wordt gezien als ontbindende voorwaarden dan is het nog maar de vraag of nakoming kan worden gevorderd. Dit ligt uiteraard aan hoe de overeenkomst er uitziet en hoe één en ander wordt geformuleerd. De redenatie (afhankelijk van de formulering van de overeenkomst) kan dan zijn; als hun aangeven dat je niet kunt deelnemen als je niet 1 week van te voren had betaald dan hadden ze ook geen plaats vij hoeven te houden want je kon volgens hun niet eens meer deelnemen.

De tekst van de overeenkomst is dus leidend naar mijn mening

Gesloten