LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Multicopy verpest T-Shirt

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
nielsor

Multicopy verpest T-Shirt

Ongelezen bericht door nielsor »

Beste lezers! I am so mad..

Ik ben vandaag zeer teleurgesteld door de service hier in Amstelveen Multicopy. Ten eerste ben ik super on-klantonvriendelijk behandeld door de eigenaar op deze vestiging, als ik hem iets vroeg werd dit stug beantwoord en toen ik vroeg of meneer een factuur wilde uitschrijven was dit al teveel gevraagd. Hij zei dat ik dit maar met een bonnetje (niet op naam) bij de belastingdienst moest declareren

Ten tweede is mijn eigen aangebrachte shirt verpest omdat de bedrukking mislukt is. Vervolgens krijg ik te horen dat dit eigen risico is (raar, als je namelijk je huis laat schilderen en het is mislukt lijkt mij ook dat de schilder over moet doen en niet dat het jou schuld is dat de schilder dit heeft verpest)

Toen ik voor het eerst bij multicopy kwam heeft meneer mij verteld dat ik een nieuw shirt moest kopen omdat er anders niet op bedrukt kan worden. Hij mij nooit gewezen op het feit dat wanneer de bedrukking kan mislukken en dat dit dan mijn probleem is! Als je er geen verstand van hebt ga je er natuurlijk ook gewoon vanuit dat het altijd lukt!

Toen ik vandaag langs kwam om mijn shirt op te halen wees meneer mij op een pietepeuterig bordje half verstopt achter een aantal inktpatronen. Toen ben ik helaas wel uit me knetter gegaan. :?

Ik heb trouwens ook nergens voor getekend waar ik verklaar dat dit mijn eigen risico is. Het is dus puur vernieling van eigendom.

Graag zou ik hier reactie op willen en vooral eventuele vervolgstappen die ik kan nemen als dit mogelijk is.

olaf79

Re: Multicopy verpest T-Shirt

Ongelezen bericht door olaf79 »

- In principe is een winkel niet verplicht een factuur op te maken.
- Voor de belastingdienst heb je geen factuur op naam meer nodig tot € 75 ex btw, en sowieso heb je als zakelijke gebruiker niks op een consumentenforum te zoeken.

- De multicopy neemt werk aan. Ze heeft daarbij de verantwoordelijkheid dit deugdelijk en professioneel uit te voeren. Doet zij dit niet dan zijn de financiële gevolgen voor de MC. Ook eventuele schade die is veroorzaakt door hun ondeskundig handelen valt hieronder.

Ergo, de MC dient de prijs van het t-shirt te vergoeden.

nielsor

Olaf

Bedankt voor je reactie! Ik heb de shirts uiteindelijk gewoon privé gekocht. Als zakelijk gebruiker mag ik volgens mij ook gewoon vragen stellen, staat nergens iets over in de voorwaarden.

Ik hoop spoedig meer te horen over de mogelijkheden om deze schade te vergoeden.

Niels

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij bedrukken T shirt of iets anders loop je altijd de kans op een misdruk.

Bij papier is de drukker verantwoordelijk en moet dit weggooien...

Maar omdat U de Kleding aanleverde loopt U het risico dat het fout gaat.
Dat is het nadeel van bij 2 bedrijven kopen.

Het T shirt was goed, en de misdruk, jammer maar normaal risico bij drukken en bij grote partijen sneuvelen er meestal een paar.
Daarom krijg je ook vaak iets meer geleverd als het goed gaat want het juiste aantal leveren en drukken is lastig en weggooien kost hun geld voor afvoeren afval dus meestal krijg je meer als je een redelijk aantal liet drukken.

olaf79

stofzuigertje schreef:Bij bedrukken T shirt of iets anders loop je altijd de kans op een misdruk.

Bij papier is de drukker verantwoordelijk en moet dit weggooien...

Maar omdat U de Kleding aanleverde loopt U het risico dat het fout gaat.
Dat is het nadeel van bij 2 bedrijven kopen.

Het T shirt was goed, en de misdruk, jammer maar normaal risico bij drukken en bij grote partijen sneuvelen er meestal een paar.
Daarom krijg je ook vaak iets meer geleverd als het goed gaat want het juiste aantal leveren en drukken is lastig en weggooien kost hun geld voor afvoeren afval dus meestal krijg je meer als je een redelijk aantal liet drukken.
Dit is onzin. De MC verkoopt zelf geen t-shirts maar ze verkopen wel de dienst bedrukken van t-shirts. Als zij dat werk verknallen is dat hun risico. Hun volledige risico

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

olaf79 schreef:- In principe is een winkel niet verplicht een factuur op te maken.
Waarop baseer je dit? Want een winkel is een bedrijf en dient als zodanig btw te heffen en af te dragen, dus een factuur.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

nielsor schreef:Olaf

Bedankt voor je reactie! Ik heb de shirts uiteindelijk gewoon privé gekocht. Als zakelijk gebruiker mag ik volgens mij ook gewoon vragen stellen, staat nergens iets over in de voorwaarden.
Je kunt wel een vraag stellen, maar we kunnen hier hoogstens antwoorden geven volgens het consumentenrecht. Daar heb je dan niets aan.

olaf79

kuklos schreef:
olaf79 schreef:- In principe is een winkel niet verplicht een factuur op te maken.
Waarop baseer je dit? Want een winkel is een bedrijf en dient als zodanig btw te heffen en af te dragen, dus een factuur.
Een kassabon is genoeg. Je bent alleen verplicht een factuur op te stellen als je verkoopt aan andere bedrijven. Aan de consument ben je dat niet verplicht. Uiteraard zijn er, Nederland zou nederland niet zijn, uitzonderingen hierop in bepaalde gevallen. En ja, zelfs weer uitzonderingen op de uitzondering.
belastingdienst schreef: Goederen en diensten aan particulieren

Verkoopt u goederen of diensten aan particulieren? Dan bent u niet verplicht een factuur uit te reiken...

olaf79

nielsor schreef:Olaf

Ik hoop spoedig meer te horen over de mogelijkheden om deze schade te vergoeden.

Niels
Uiteraard zal je via tros radar geen schade vergoedt krijgen. Wat je moet doen is de MC middels brief (liefst aangetekend) aansprakelijk te stellen voor de schade. Je stuurt daarbij het aankoopbewijs van het t-shirt mee als bewijs wat het kostte en dat het nieuw was. Je geeft aan dat je binnen 10 dagen de schade vergoedt wilt hebben. Je geeft tevens aan dat MC als professional zijn werk niet goed heeft gedaan en dit heeft geleid tot deze schade en dat je hun daarvoor verantwoordelijk houdt. Je wijst erop dat het in Nederland niet is toegestaan het recht op schadevergoeding middels algemene bedingen uit te sluiten of te beperken en deze bedingen onwettig zijn.
Waarschijnlijk kom je dan al een heel eind.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vraag me eigenlijk af hoe duur dat t-shirt nou eigenlijk was. Als het bedrukt moest worden zal het effen zijn geweest, dus een tientje? 15 euro?

nielsor

Bedankt voor jullie reacties!

Angora, ik ben net gestart met me bedrijfje en ben een jonge ondernemer (21 jaar) Elke cent die telt! Plus het feit dat ik gewoon niet zo behandeld wil worden maakt het verder natuurlijk een principe kwestie dat ik een vergoeding wil hebben voor de schade. Het shirt kostte me 15 euro + dat ik nu al 3 weken geen shirt met bedrijfsnaam en slogan aan mijn vrienden kan geven (wat ik hen heb beloofd)

Ps. Ik bergrijp dat ik via tros geen schadevergoeding krijg (was ook niet mijn intentie ;), het enige wat ik aan jullie wilde vragen was of ik in mijn recht stond. Ik ga zowat twijfelen door dit door dit soort onvriendelijke mensen.. Echt nog nooit zoiets meegemaakt! In ieder geval bedankt voor jullie steun en reacties!

Mvg Niels

witte angora

Dan gaat deze onvriendelijke ouwe knar jou de eerste economische les leren die je kennelijk het hardste nodig hebt:

Vraag je, voor je een actie onderneemt, eerst eens af of het je meer kost dan dat het je oplevert. Zo ja: niet aan beginnen.

*Edit:* Deze onvriendelijke ouwe knar heeft nog een tip voor je: als je bedrukte t-shirts wilt uitdelen, kijk dan eens op internet. Voor die 15 euro + drukkosten kun je er wel meer dan één te pakken krijgen.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Nou Niels, volgens mij sta jij volkomen in je recht. Als Multicopy ook T-shirts aanbied met bedrukking (okay, je had je eigen T-shirt) moet dat domweg goed zijn, klip en klaar. Vergelijk het maar met (hoe gek het ook lijkt) met iemand die is overleden en de kaarten gedrukt moeten worden. Als er een naam fout gedrukt word en goed is aangeleverd, is dat het risico van de drukker. Mijn zoon heeft een bedrijf in relatiegeschenken; onlangs zelfs in Utrecht de innovatieprijs 2014 gewonnen met bedrukte (echte) rozen; is de naam fout komt de rekening op zijn bord. Logisch. Wat mij wel intrigeert hoe je "uit je knetter" bent gegaan.

witte angora

"uit je knetter"... Euhhh...

Beetje driftig geworden misschien?

Dat Niels in zijn recht staat, daar ben ik het helemaal mee eens. En dat nu iedere cent telt zal ongetwijfeld waar zijn. Maar om nu duurbetaalde uren te steken in een t-shirt van 15 euro, terwijl dat ook nog eens als verliespost in de administratie opgenomen zou kunnen worden, waardoor het verlies uiteindelijk nog een stukje minder wordt?

Maar goed, dat is de keuze van Niels.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

witte angora schreef:"uit je knetter"... Euhhh...Beetje driftig geworden misschien?
Dat begrijp ik, W.A. Daarom vraag ik hoe hij uit zijn knetter gegaan is. Om in Feijenoord termen te blijven: is het bij woorden of 'daden' gebleven :lol: Boing.....

witte angora

Ik vermoed zo dat het bij knetterende woorden is gebleven. Woorden die in een sneller tempo en met meer volume dan gebruikelijk is geuit zijn.

Netjes gezegd dan.

Maar ik ga dan ook niet 'uit mijn knetter'. :wink:

nielsor

Bedankt voor jullie antwoorden ;)

Het is uiteraard bij woorden gebleven precies zoals witte angora beschrijft.. :P

Niels

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

olaf79 schreef:Dit is onzin. De MC verkoopt zelf geen t-shirts maar ze verkopen wel de dienst bedrukken van t-shirts. Als zij dat werk verknallen is dat hun risico. Hun volledige risico
Nee, niet waar.
Als TS met een JPGtje op een USB stick komt dat heel erg korrelig wordt op de grootte die hij wil hebben op zijn shirt, is het niet het probleem van Multi Copy, maar van TS.
Goed overleg of je plaatje past, het juiste aantal DPI heeft etc. is erg belangrijk.
Dat risico kun je niet enkel op MC afwentelen.

olaf79

VioletPrue schreef:
olaf79 schreef:Dit is onzin. De MC verkoopt zelf geen t-shirts maar ze verkopen wel de dienst bedrukken van t-shirts. Als zij dat werk verknallen is dat hun risico. Hun volledige risico
Nee, niet waar.
Als TS met een JPGtje op een USB stick komt dat heel erg korrelig wordt op de grootte die hij wil hebben op zijn shirt, is het niet het probleem van Multi Copy, maar van TS.
Goed overleg of je plaatje past, het juiste aantal DPI heeft etc. is erg belangrijk.
Dat risico kun je niet enkel op MC afwentelen.
Nee, een professional hoort dat te zien en dan te melden of simpelweg te weigeren omdat het niet kan.

MultiCopy NL

Ongelezen bericht door MultiCopy NL »

Beste Nielsor,

Vervelend dat je bent teleurgesteld door de service van een van onze vestigingen. Laat ik dan ook meteen voorop stellen dat de communicatie en het handelen zoals je beschrijft beslist niet de manier is waarop wij met onze klanten om willen gaan. Eerlijkheid, integriteit en rechtvaardigheid zijn onze sleutelwoorden en daarbij even belangrijk als klantfocus en het continu leveren van optimale kwaliteit. Daarom allereerst onze oprechte verontschuldigingen hiervoor.

We hebben jouw klacht per e-mail ontvangen en zullen maandag contact met je opnemen. Ik weet zeker dat we samen tot een passende oplossing kunnen komen.

Gesloten