LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nationale Nederlanden betaalt niet uit

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
AdHeijmans

Nationale Nederlanden betaalt niet uit

Ongelezen bericht door AdHeijmans »

Ik had vanaf 1 december 1989 een levens (lijfrente) verzekering bij de Nationale Nederlanden (voorheen was de polis bij de RVS). OP 1 december 2017 zou deze uitkeren. De polis stond op naam van mij en mijn ex-echtgenote en de waarde van de uitkering is in tweeen gesplitst en zo ook in het convenant beschreven. Vanaf maart. 2017 ben ik in de weer geweest om alles te regelen. Nu stelt Nationale Nederlanden dat het hun beleid is alles in een keer uit te keren, dus zowel naar mij en mijn ex-echtgenote. Ze hebben echter niet het correcte adres van mijn ex en dus ook geen gegevens hoe ze haar gedeelte kunnen uitkeren. Gevolg zij blijven mijn helft vasthouden. Volgens mij een vorm van diefstal.

chrisd1

Re: Nationale Nederlanden betaalt niet uit

Ongelezen bericht door chrisd1 »

AdHeijmans schreef:Nu stelt Nationale Nederlanden dat het hun beleid is alles in een keer uit te keren, dus zowel naar mij en mijn ex-echtgenote
En hebben ze ook aangegeven, waar en wanneer ze dat precies zo met jou zijn overeengekomen?

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

Via een notaris is via naam en geboortedatum je adres enzo te vinden, en kan NN niet (regelen)? Geloof ik niet. Zij kunnen u in basis de helft uitkeren, dit is nodeloos traineren.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt bljkbaar die waarde in tweeën laten splitsen en dat in een convenant opgenomen. Maar is die polis toentertijd ook bij de verzekeraar gesplitst? Een convenant is slechts een afspraak tussen u en uw ex. Daar heeft een ander geen boodschap aan.

Een verzekerde moet zelf de uitkering claimen, dus uw ex moet haar gegevens verstrekken voordat NN tot uitkering kan overgaan.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Lady1234 schreef:Een verzekerde moet zelf de uitkering claimen, dus uw ex moet haar gegevens verstrekken voordat NN tot uitkering kan overgaan.
Ze zijn blijkbaar in gezamenlijkheid verzekerd en moeten dus blijkbaar ook in gezamenlijkheid claimen. Het zou me niet verbazen, als zoiets gewoon in de polisvoorwaarden staat.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Jullie hebben blijkbaar toentertijd één verzekering afgesloten. Dat jullie nadien 'besluiten' dat die verzekering half om half naar ieder van jullie gaat, is iets wat jullie onderling besluiten en waar de verzekeraar buiten staat.

Los daarvan is de uitkering van een levensverzekering afhankelijk van het in leven zijn van het verzekerde leven. Grote kans dus dat ze sowieso een bewijs van in leven zijn van je ex zullen moeten ontvangen voordat ze tot uitkering kunnen overgaan.

Gesloten