LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse energie maatschappij stuurt toren hoge rekening

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Ashwin070

Nederlandse energie maatschappij stuurt toren hoge rekening

Ongelezen bericht door Ashwin070 »

Beste radar,

we zijn sinds 1 jaar overgestapt naar NLE Nederlandse energie maatschappij, daarvoor namen we elektra af bij Essent. gister krijg ik een rekening binnen een jaarafrekening van bijna 2900 euro. ik heb met NLE contact opgenomen en gevraagd hoe dat kan.
NLE maakt ons duidelijk dat we bij de vorige leverancier te weinig aan stroom hebben betaal, of dat de Essent de 3 jaar lang te weinig in rekening heeft gebracht waardoor de koste zijn door geschoven naar NLE. ik vraag me hier bij af Kan dat? en als ik ben over gestapt bij een energie maatschappij dan is me contract toch ook beëindigd? NLE beweert dat de verbruik wat hun hebben juist is en als ik dat vergelijk en bereken met de vorige leveranciers dan kom ik stukken hoger uit. bij NLE dan bij Essent. ik voel mij hierbij heel erg opgelicht omdat ik ben overgestapt naar NLE voor een goedkopere tarief en nu heel erg duur uitkom. NLE legt de schuld nu bij mij neer en beweerd dat ik niet de meterstanden heb door gegeven tijdens overstappen, dit is niet waar omdat ik daar bewijs van heb per mail een bevestiging. NLE dwingt me dus om het bedrag te betalen en hameren erop dat het ons schuld is dat er een bedrag open staat.

bij deze weg wil ik u vriendelijk om hulp vragen.

Met vriendelijke groet Ashwin

Ik wacht op de Reactie

Bob Schurkjens

Re: Nederlandse energie maatschappij stuurt toren hoge rekening

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het beste wat je kan doen is zelf proberen uit te rekenen wat je dan volgens jou wél aan NLE zou moeten betalen. Aan de hand van je rekeningen en je meterstanden. Als je dat niet lukt, hulp vragen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt toch van de vorige leverancier een eindafrekening ontvangen met de stand? Kijk of die stand overeenkomt met de beginstand op deze afrekening.
Komen die standen overeen, dan hebt u het verbruikt.

En klopt de stand die u hebt doorgegeven per mail met de standen op de nota’s?

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe is de jaarafrekening altijd gemaakt? Hebt u zelf de standen doorgegeven, of is er elk jaar geschat? Bij schattingen gaat het vaker mis dat er te laag berekend wordt. Maar dat wil niet zeggen dat u naderhand niet hoeft bij te betalen.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Heb je digitale meter of nog oude?
Vooral de oudere meters en zelf opgeven, en als je niet doet gaan ze gokken, en dat kan zowel te hoog als te laag zijn.

Kijk eens naar opgave eindstand vorig jaar of die cijfers kloppen.
Een leesfout of naast de zwarte ook de rode opgeven en je hebt een super verbruik opgegeven!

95% van alle fouten komt nog door oude meters en opname / doorgave fouten.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Hoeveel kWh en M3 heb je verbruikt afgelopen jaar? En wat was je deelbetaling?

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Zo, veel vragen aan de Topicstarter, nu even afwachten op zijn reactie...........

grun

Ongelezen bericht door grun »

Ik heb nog nooit meegemaakt dat de nieuwe leverancier de eindafrekening van de vorige leverancier probeert te innen. TS zou volgens mij de eindafrekening van Essent zelf horen te krijgen

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

NLE legt de schuld nu bij mij neer en beweerd dat ik niet de meterstanden heb door gegeven tijdens overstappen, dit is niet waar omdat ik daar bewijs van heb per mail een bevestiging.
Aan wie heb je de standen doorgegeven? En is op basis van die standen ook een eindafrekening bij Essent opgemaakt?

In principe zou de eindstand van Essent natuurlijk de beginstand bij NLE moeten zijn. Komen de beginstanden van de rekening van NLE overeen met de eindstanden bij Essent?

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

TS wacht op een reactie maar geeft zelf geen enkel antwoord op de vragen die er gesteld worden door forum leden.

Zijn toch simpele maar belangrijke vragen om gericht antwoord te kunnen geven.

Zoals is eindstand Essent gelijk aan beginstand NLE ,en klopt afrekeningsstand met stand meters.

Kan ook zijn dat TS door de antwoorden de fout gevonden en vermelden niet nodig vind, dit soort topics duiken veel te veel op laaatste tijd vraag stellen en dan blijven zwijgen.

groeten Henk

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Topic starter is nooit meer terug geweest. Dus er komen geen antwoorden.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Panklare oplossingen op een presenteerblaadje. Dát is wat mensen graag willen. Gemak dient de mensch.

Groot is dan ook de teleurstelling van veel topicstarters op dit forum.

Theotrucker

Hij schrijft:
Ik wacht op de reactie!

Theotrucker

Maar het eerste antwoord kwam pas 17 uur later.

Gesloten