Geachte heer/ mevrouw
Ik was in het bezit van een nefit topline CV ketel . Hierbij zou de brander en de warmteregelaar vervangen moeten worden
, dat duurde een redelijke periode , daar de branders niet voorradig waren . Uiteindelijk heb ik besloten om een andere CV ketel aan te schaffen , daar ik het hele zaakje van kromgetrokken warmteregelaars niet meer vertrouwde (en mijn gezondheid die al niet al te best is ) mij meer waard is . In overleg met mijn installateur ( waar ik al een zeer lange tijd altijd van op aan kan) heb ik besloten om gebruik te maken van de inruil bonus en speciale korting op de trendline CV ketel van in totaal € 700. - . Geweldig denk je , maar dan ga je kijken voor welke prijs ze aangeboden worden . Adviesprijs nefit € € 2000, - . Bij diverse online bedrijven te bestellen voor € 1250.- . Mijn installateur met deze prijzen geconfronteerd , waardoor wij ( zeer goede vrienden door de jaren heen) bijna woorden kregen . Nefit nog gebeld , met als antwoorden het afwerken van een voorgekauwd antwoordenlijstje .en verder konden ze daar ook niks n doen , maar ik meen dat je als je een adviesprijs van 2000 hanteert dat niemand hem aan kan bieden voor €1250,- . Buiten deze financiële klap , omdat ik ook niet langer wilde wachten ,daar de plaat van de warmteregelaar al behoorlijk krom was. Komen daar en uiteraard begrijpelijk uit het oogpunt van de installateur (CV service zuid) nog de installatie kosten bij en dit voor een defect nefit product dat de gezondheid en de veiligheid in gevaar brengt . Ik ben van mening dat die installatiekosten door nefit vergoed zouden moeten worden . Al met al ben ik door de productfouten vande nefit CV ketel, inclusief alle “kortingen “ €1600.- lichter .
Met vr Gr Wilco Willems
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nefit cv-ketel: groot verschil advies- en verkoopprijs
-
Wilcohetzijzo
Nefit cv-ketel: groot verschil advies- en verkoopprijs
Laatst gewijzigd door Radar op 14 mar 2018 09:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp
Re: Nefit cv-ketel: groot verschil advies- en verkoopprijs
Een adviesprijs en de online prijsstelling zijn twee los van elkaar staande zaken. Als een bedrijf deze ketel kan leveren voor E 1250,- dan is dit een feit. Nefit gaat daat natuurlijk niet over.Wilcohetzijzo schreef:Geachte heer/ mevrouw
Ik was in het bezit van een nefit topline CV ketel . Hierbij zou de brander en de warmteregelaar vervangen moeten worden
, dat duurde een redelijke periode , daar de branders niet voorradig waren . Uiteindelijk heb ik besloten om een andere CV ketel aan te schaffen , daar ik het hele zaakje van kromgetrokken warmteregelaars niet meer vertrouwde (en mijn gezondheid die al niet al te best is ) mij meer waard is . In overleg met mijn installateur ( waar ik al een zeer lange tijd altijd van op aan kan) heb ik besloten om gebruik te maken van de inruil bonus en speciale korting op de trendline CV ketel van in totaal € 700. - . Geweldig denk je , maar dan ga je kijken voor welke prijs ze aangeboden worden . Adviesprijs nefit € € 2000, - . Bij diverse online bedrijven te bestellen voor € 1250.- . Mijn installateur met deze prijzen geconfronteerd , waardoor wij ( zeer goede vrienden door de jaren heen) bijna woorden kregen . Nefit nog gebeld , met als antwoorden het afwerken van een voorgekauwd antwoordenlijstje .en verder konden ze daar ook niks n doen , maar ik meen dat je als je een adviesprijs van 2000 hanteert dat niemand hem aan kan bieden voor €1250,- . Buiten deze financiële klap , omdat ik ook niet langer wilde wachten ,daar de plaat van de warmteregelaar al behoorlijk krom was. Komen daar en uiteraard begrijpelijk uit het oogpunt van de installateur (CV service zuid) nog de installatie kosten bij en dit voor een defect nefit product dat de gezondheid en de veiligheid in gevaar brengt . Ik ben van mening dat die installatiekosten door nefit vergoed zouden moeten worden . Al met al ben ik door de productfouten vande nefit CV ketel, inclusief alle “kortingen “ €1600.- lichter .
Met vr Gr Wilco Willems
Natuurlijk hoef je nu geen nieuwe ketel als deze nog gewoon werkt, dat is je eigen keuze, je hoeft ook geen (dure) Nefit te kopen en je zit niet aan je installateur vast. Dat je misschien goed bevriend bent met je installateur wil nog niet zeggen dat hij ook moet leveren.
Wat vraagt hij voor de ketel en voor de installatie ? Euro 700,- korting zegt helemaal niets.
Kijk ook eens verder, bijvoorbeeld Remeha heeft prima ketels, welke een veel leukere prijs hebben.
Waarom je denkt dat je E 1600 lichter bent, snap ik niet helemaal.
Nefit hanteert een adviesprijs van 2000 euro, ppdat een installateur zo'n 700 euro korting kan geven en er toch nog wat aan kan verdienen. Dat u besluit een nieuwe ketel aan te schaffen in plaats van de oude te laten repareren, is uw keuze, niet die van Nefit. Ik zie dan ook niet waarom Nefit dat zou moeten betalen.
-
renewouters
Je kunt gewoon online de goedkoopste ketel kopen en vragen of een installateur die voor je wilt monteren. Alleen moet je dan wel rekening houden met de hoofdprijs aan installatiekosten. Installateurs willen immers ook niet genaaid worden, die willen ook gewoon een normaal inkomen verdienen. Ik zou zelf die online dingen laten voor wat het is en gewoon met een vertrouwde installateur in zee gaan. Die paar honderd euro verschil (die je over minstens 15 jaar moet uitsmeren) is het niet waard om gezeik te krijgen. Als zo'n online gekocht ding een keer kapot is sta je bij de installateur onder aan de lijst om snel geholpen te worden.
Lijkt me duidelijk omdat dit bedrag van rekening TS is afgegaan.Brahms schreef:Waarom je denkt dat je E 1600 lichter bent, snap ik niet helemaal.
Voornamelijk vanwege een problem met zijn oude ketel:
https://www.welkombijnefit.nl/nl/waarschuwing
Zonder dat issue had oude ketel langer gebruikt kunnen worden
Topicstarter kiest er zelf voor om.de ketel te vervangen en niet te laten herstellen via het (garantie-) herstelprogramma van Nefit.
Dat Topicstarter daardoor E 1600 lichter is kan je moeilijk Nefit aanrekenen.
Dat Topicstarter daardoor E 1600 lichter is kan je moeilijk Nefit aanrekenen.
-
stofzuigertje
Een AWBtje voor maar €729,- gekocht en zelf geplaatst....
Dat is dus voordeliger dan Nefit.....
Die zijn vanaf €850 ook leverbaar maar ik wil RVS ketel en makkelijker onderhoud.
Ook het laten monteren is niet zoveel werk en onder de €1200,- geplaatst is mogelijk.
Ook AWB heeft Ad Fiets Prijzen..... die staan online maar ik kan nergens iemand vinden die ze voor die Dubieus hoge prijs kan leveren!
Ik weet dat vele merken een 2x normale verkoop waarde aan Adviesprijs geven, de Philips TV heeft niets met de AWB ketel te maken maar wel zelfde verschil....
Ook op Vakantie veiling zie ik producten met die hoge..... en bied en krijg ze soms voor 25% of minder......
Dat is dus voordeliger dan Nefit.....
Die zijn vanaf €850 ook leverbaar maar ik wil RVS ketel en makkelijker onderhoud.
Ook het laten monteren is niet zoveel werk en onder de €1200,- geplaatst is mogelijk.
Ook AWB heeft Ad Fiets Prijzen..... die staan online maar ik kan nergens iemand vinden die ze voor die Dubieus hoge prijs kan leveren!
Ik weet dat vele merken een 2x normale verkoop waarde aan Adviesprijs geven, de Philips TV heeft niets met de AWB ketel te maken maar wel zelfde verschil....
Ook op Vakantie veiling zie ik producten met die hoge..... en bied en krijg ze soms voor 25% of minder......