Ik zou de mogelijkheid krijgen tot maandag om alle papierwerk te verzamelen en kreeg de huurcontract per mail vooraf om dit alvast te lezen. In het weekend kwam ik er achter dat ik niet aan alle eisen kan voldoen en heb de afspraak afgezegd ivm andere woning en voldoe helaas niet aan de eisen. Maandag 29/2/2016 kreeg ik een mail terug dat ik de huurcontract niet zomaar kan opzeggen en dat ik de makelaars een bedrag van €645 verschuldigd ben.
Indien ik met een afkoop voorstel kwam dan was het opgelost. Ik moest dus mijn huurcontract (die niet getekend is) afkopen en anders gaat het naar de incasso, daar zouden veel kosten bij komen volgens K&P makelaars Groningen.
Ik heb ze op 29/2/2016 geïnformeerd dat ik nergens een handtekening onder heb gezet noch akkoord ben gegaan met de huurovereenkomst. Dit moest een vergissing zijn.
1/3/2016 heb ik een mail ontvangen dat ik wel degelijk een handtekening heb gezet onder een voor-overeenkomst die ik zelf ook mee heb gekregen in een enveloppe. Ik kon mijn huurcontract afkopen voor €250 als ik het niet vandaag kan overmaken dan sturen ze het naar de incasso. Beetje chantage dus.
Vandaag telefonisch contact gehad met de makelaar (gesprek ook opgenomen) hierin gaf hij aan dat ik wel een handtekening heb gezet maar die formulier hebben ze niet in bezit. Ik heb de formulier namelijk zelf meegenomen.
Yeah right, geloven jullie het zelf? Ik vind het jammer dat K&P makelaars op zo'n manier met mensen omgaat. Als je niet met ze in zee gaat, zoeken ze een manier om toch geld af te roggelen.