LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nick & Simon Aangenaam geannuleerd: krijg kosten niet terug

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
madeleinefavre

Nick & Simon Aangenaam geannuleerd: krijg kosten niet terug

Ongelezen bericht door madeleinefavre »

als verjaardagscadeau voor mijn dochter het ik in oktober 2017 kaartjes gekocht voor het Concert 'Aangenaam' van Nick & Simon op 13 april in Den Haag. Ik was er vroeg bij dus plaatsen lekker dicht bij het podium.

Tot mijn grote verbazing en teleurstelling ontving ik maandag 19 maart jl. een mail van NTK (de kaartverkoper):
Helaas moeten wij u mededelen dat de voorstelling van Nick & Simon op vrijdag 13 april wegens buitenlandse tv opnames is geannuleerd. :evil:

Je mag wel gratis omboeken naar een andere dag, maar dan zitten we of apart en helemaal achterin. Bovendien moet ik dan extra kosten gaan maken om te reizen naar een andere plaats.
Dus koos ik er voor om geld terug te vragen. Nu krijg ik alleen de kaartgelden terug. De reserveringskosten etc. krijg ik niet terug.
Dit is toch belachelijk!

Nick & Simon Onaangenaam!

mahadma

Re: Nick & Simon Aangenaam geannuleerd: krijg kosten niet terug

Ongelezen bericht door mahadma »

Uit de FAQ:
Wat gebeurt er als een voorstelling wordt verplaatst?
Indien een voorstelling door de producent/organisator wordt verplaatst wordt er contact met u opgenomen waarin de opties worden toegelicht. In principe zijn de kaarten die u reeds in uw bezit heeft automatisch geldig voor de nieuwe datum. Mocht u op de nieuwe datum verhinderd zijn zullen wij uitsluitend de kaartprijs restitueren.

Dit kunt u voordat u besteld eenvoudig lezen, zelfs zonder in te loggen of te bestellen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

mahadma schreef:Uit de FAQ:
Indien een voorstelling door de producent/organisator wordt verplaatst wordt er contact met u opgenomen waarin de opties worden toegelicht. In principe zijn de kaarten die u reeds in uw bezit heeft automatisch geldig voor de nieuwe datum. Mocht u op de nieuwe datum verhinderd zijn zullen wij uitsluitend de kaartprijs restitueren.

Dit kunt u voordat u besteld eenvoudig lezen, zelfs zonder in te loggen of te bestellen.
Maar ja, in hoeverre is dit redelijk en volgens de wet...

arvandongen

Ongelezen bericht door arvandongen »

Het lijkt mij dat het aangeboden alternatief niet vergelijkbaar is met de originele order. Ik zou zeggen dat de voorwaarden in deze situatie onredelijk bezwarend zijn, en daarmee nietig.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

arvandongen schreef:Het lijkt mij dat het aangeboden alternatief niet vergelijkbaar is met de originele order. Ik zou zeggen dat de voorwaarden in deze situatie onredelijk bezwarend zijn, en daarmee nietig.
Daar zullen zeker al eerder juridische vragen over gesteld zijn, dus vast wel ergens te vinden.

b t w, misschien dat je die kosten bij de artiesten zou kunnen claimen? Het NTK is slechts tussenpersoon.

rjutte
Contacteer:

Ongelezen bericht door rjutte »

Zit in hetzelfde schuitje. Kan niet naar een vd alternatieven, dubbel gedupeerd door geen retour transactiekosten en servicekosten..... Belachelijk.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

rjutte schreef:Zit in hetzelfde schuitje. Kan niet naar een vd alternatieven, dubbel gedupeerd door geen retour transactiekosten en servicekosten..... Belachelijk.
Waarom is dat belachelijk? De transactie kosten zijn er geweest en ook de servicekosten voor het verwerken van de kaarten en jouw benaderen achteraf valt ook onder de service, dit ook allemaal conform de algemene voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan.

De verkoper kan er ook weinig aan doen dat Nick & Simon een buitenlands televisie programma boven hun Nederlandse fans stelt.

madeleinefavre

Eens, maar NTK zou het dan moeten kunnen verhalen op het management van Nick en Simon!
Voor ons als individu is dat veel moeilijker.
Trouwens het verwerken van de kaarten is geautomatiseerd en de kaartjes moet je zelf uitprinten.

Letwel: er wordt geen gelijkwwasrdig alternatief geboden!

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

witte angora schreef:Maar ja, in hoeverre is dit redelijk en volgens de wet...
Denk even terug aan het wielertocht topic. ;) Dit is niet volgens de wet. Zelfs bij overmacht moet je alles wat je hebt betaald terug krijgen.
viewtopic.php?f=91&t=182385
arvandongen schreef:Het lijkt mij dat het aangeboden alternatief niet vergelijkbaar is met de originele order. Ik zou zeggen dat de voorwaarden in deze situatie onredelijk bezwarend zijn, en daarmee nietig.
Dit beding staat op de zwarte/grijze lijst en is daarmee vernietigbaar. Het verschil tussen nietigheid en vernietigbaar is dat de wederpartij nog een keuze heeft om de vernietigbaarheid in te roepen of niet.
mahadma schreef:Het NTK is slechts tussenpersoon.
Waar maak je dat uit op? NTK claimt het eigendom op de kaarten. Dat vind ik niet passen bij een tussenpersoon.
sylvesterb schreef:Waarom is dat belachelijk?
Omdat de verkoper blijvend tekortschiet in zijn verbintenissen.

Mark1992

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Wat zijn je rechten?
Ken je rechten
Als een concert wordt afgelast, dan heb je recht op teruggave van het geld, ongeacht de reden. Soms biedt de organisator van het concert een alternatief, zoals een andere datum waarop je kunt gaan. Let op: hier hoef je niét mee akkoord te gaan, de keuze is aan jou.

De prijs van een kaartje bestaat uit de 'kale' kaartprijs plus de reserveringskosten die of per kaartje worden berekend of het is een vast bedrag per bestelling.

Kaartjes via officieel verkooppunt
Heb je de kaartjes rechtstreeks bij het theater of via een officieel verkooppunt gekocht, dan heb je recht op teruggave van het totaal betaalde bedrag, dus inclusief de reserveringskosten.

Kaartjes via wederverkoper
Heb je de kaartjes gekocht via een wederverkoper? Vaak betaal je dan bovenop de oorspronkelijke prijs van het kaartje een extra bedrag plus servicekosten. De wederverkoper moet je bij de aankoop van de kaartjes informatie geven welk bedrag je terugkrijgt als het concert wordt afgelast. Dan krijg je vaak alleen de oorspronkelijke prijs van het kaartje terug.

Is dat niet gebeurd dan moet het volledige bedrag inclusief de reserveringskosten worden terugbetaald. Lees de voorwaarden bij aankoop van kaartjes via een wederverkoper dus altijd goed na.

Dus: Kijken of het een wederverkoper is of een officieel verkooppunt is. Wanneer het een officieel verkooppunt is kunt u alles vergoed krijgen, óók reserveringskosten. Wanneer het een wederverkoper betreft dan krijg u alleen de kale kaartprijs vergoed.

Bron: https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... t-afgelast

#Edit: Kijkende naar de website lijkt NTK op een officieel verkooppunt. Dit betekend dat zij verplicht alles moet vergoeden. Zij waarschuwen namelijk zelf voor wederverkopers op hun website...

Hoe kan ik zien wat een officieel verkooppunt is?
Een overzicht van de officiële en onofficiële verkooppunten is te vinden op de website WeetWaarJeKoopt.nl. Kijk hier voor meer informatie over de campagne 'Weet waar je koopt'. De Nationale Theaterkassa doet ook mee met de campagne 'Weet waar je koopt' en staat daar als officieel en erkend verkoopkanaal geregistreerd.

rjutte
Contacteer:

Ongelezen bericht door rjutte »

Bovendien kun je de kaarten alleen maar via dat kanaal verkrijgen.

madeleinefavre

Na de nodige inspanning heb ik vandaag toch nog het restant van de kosten terugontvangen.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

witte angora schreef:
mahadma schreef:Uit de FAQ:

Maar ja, in hoeverre is dit redelijk en volgens de wet...
De dienst waarvoor je servicekosten betaalt is geleverd.

alfatrion

Welke dienst zou dat zijn?

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Servicekosten en dat soort ongein zijn echt onzin. Zou u de AH 5 euro betalen voor service kosten (de kassa kost geld). Dat een bedrijf een deel van zijn dienst uit besteed bij een ander is zijn probleem en hij moet die kosten maar verwerken in de prijs van de dienst (ticket).

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De artiest heeft de verkoop van kaartjes uitbesteed dus als de artiest een voorstelling annuleert, moet hij voor die kosten opdraaien. En niet de toeschouwer.

alfatrion

Deze casus was vandaag bij Radar op televisie en ConsuWijzer geeft aan dat je recht hebt op al je geld inclusief servicekosten. Ik vond het opvallend dat de woordvoerder aangaf dat dit maar in enkele gevallen fout was gegaan. Even de FAQ updaten, denk ik dan.

Gesloten