LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet aannemen pakket 16kg ondanks pop-up ad op website Kiala

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Sven Bakker

Niet aannemen pakket 16kg ondanks pop-up ad op website Kiala

Ongelezen bericht door Sven Bakker »

Kiala.jpg
Kiala.jpg (96.59 KiB) 1691 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Op de website van Kiala is het feit letterlijk onontkoombaar dat je pakketten onder de 20 kg kan versturen voor E 3,04.
Er verschijnt namelijk op elke pagina binnen de site opnieuw een dikke, schermvullende pop-up die je eerst weg moet klikken om door te gaan.
Na alles over formaat en gewicht te hebben ingevoerd op de website, kan ik 2 etiketten uitprinten en op mijn 2 paketten plakken.
Eenmaal aangekomen bij het Kiala punt werden de pakketjes (2 x net aan 16kg) geweigerd omdat ze te zwaar zouden zijn (max 15kg).

Een telefoonnummer van Kiala is er niet te vinden, slechts een knop "Particulieren" op het klantenservice deel, die je verwijst naar een formulier
waarbij je gegevens over een webwinkel moet invullen (??).
Ik heb uiteindelijk het volgende Kiala (UPS) telefoonnumer gevonden 020-5040500 na een keuze menu en wachttijd en inmiddels weer minstens 10 (bel)minuten verder kreeg ik een medewerker van UPS aan de lijn: "Dat is de fout van het Kiala-punt, zij hadden het moeten aannemen."

Pas nadat ik de factuur heb gekregen over een maand kan ik weer opnieuw gaan bellen om mijn geld terug te krijgen.
Geen excuses, er werd ook niet gevraagd om welk Kiala-punt het ging...niks.
Omdat het pakketjes betreft die de koper al betaald had, kan ik nu naast het geld dat ik inmiddels aan belkosten kwijt ben, ook nog een de verzend kosten van de andere verzenddienst uit eigen zak gaan betalen.

Namens het Kiala-punt inmiddels wel optrechte excuses en hebben meteen gebeld naar UPS, maargoed daar schiet ik nu weing mee op.
Wiens fout het is, is natuurlijk niet mijn probleem; ik betaal Kiala via internet, dus lijkt het me de verantwoorlijkheid van Kiala of UPS om dat zelf op te lossen. Zorg dat je medewerkers ook op Kiala-punten goed geinformeerd zijn, zodat ik niet een maand op mijn geld hoef te wachten en alles al aan belkosten kwijt ben.

taxikemperman

Re: Niet aannemen pakket 16kg ondanks pop-up ad op website Kiala

Ongelezen bericht door taxikemperman »

En uw vraag aan ons is?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

taxikemperman schreef:En uw vraag aan ons is?
Uit de OP haal ik dit:
Sven Bakker schreef:Zorg dat je medewerkers ook op Kiala-punten goed geinformeerd zijn, zodat ik niet een maand op mijn geld hoef te wachten en alles al aan belkosten kwijt ben.
Helaas heeft dit forum niets met Kiala van doen, dus wij, althans ik, kunnen hier niets mee. Het lijkt een klacht uit frustratie te zijn die inmiddels al opgelost is, althans, dat maak ik uit de OP op.

Sven Bakker

Het probleem is in die zin niet opgelost, omdat Kiala / UPS, zich afdoet met een "Bel over een maand nog maar eens terug, misschien dat we dan je geld terug storten".
Gewenste actie: Kiala / UPS neemt met mij contact op en betaald mij binnen 2 weken het bedrag terug, lijkt me niet meer dan redelijk voor hun niet geleverde dienst.
Het is niet mijn verantwoordelijkheid of hun medewerkers juist zijn geinformeerd over het wel of niet aannemen van pakketjes.

En ja, frustratie is er dan inderdaad ook, het heen en weer zeulen van pakketten van 16 kg kost tijd en energie, ik zal het verder niet hebben over de kosten die ik gemaakt heb bij een andere verzenddienst.

Ik had gehoopt dat teksten op dit forum ook openbaar zichtbaar zouden zijn, vandaar mijn zin...
Zorg dat je medewerkers ook op Kiala-punten goed geinformeerd zijn, zodat ik niet een maand op mijn geld hoef te wachten en alles al aan belkosten kwijt ben.
Deze zin is aan Kiala gericht in de hoop dat zij dit lezen.

taxikemperman

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Waarom zou Kiala dit lezen? Deze site heeft niets met Kiala te maken
Teksten zijn wel openbaar.
Waarom zet je je klacht dan niet op http://www.klacht.nl

mp2017

Ongelezen bericht door mp2017 »

snuffel1 schreef:UPS/Kiala neemt helemaal geen zendingen van particulieren aan en die pop up was helemaal niet voor u bedoeld maar voor de zakelijke markt. Er staat in die pop up zeer duidelijk van winkel (zakelijk) tot winkel en alle getoonde tarieven zijn exclusief BTW. U kunt als gast wel verzendbonnen uitprinten maar uw zendingen worden niet geaccepteerd omdat niet bedrijfsmatig bezig bent. Kiala is een afhaalpunt voor particulieren en neemt eventueel retour goederen van die particulieren aan als ze retour winkel gaan. Voor zover ik weet is Post.nl de enige die pakketverzending voor particulieren verzorgt en daar terecht ook hogere kosten aan verbindt.
@snuffel

Ik weet echt niet, waar je je informatie vandaan haalt.

In ieder Kiala, nu UPS kan je als particuleer zendingen versturen.

Kan niet begrijpen, dat je steeds verkeerde info plaatst.

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd »

snuffel1 schreef:UPS/Kiala neemt helemaal geen zendingen van particulieren aan en die pop up was helemaal niet voor u bedoeld maar voor de zakelijke markt. Er staat in die pop up zeer duidelijk van winkel (zakelijk) tot winkel en alle getoonde tarieven zijn exclusief BTW. U kunt als gast wel verzendbonnen uitprinten maar uw zendingen worden niet geaccepteerd omdat niet bedrijfsmatig bezig bent. Kiala is een afhaalpunt voor particulieren en neemt eventueel retour goederen van die particulieren aan als ze retour winkel gaan. Voor zover ik weet is Post.nl de enige die pakketverzending voor particulieren verzorgt en daar terecht ook hogere kosten aan verbindt.
Nee hoor, ik verzend als particulier zo'n 6 pakketjes per maand via Kiala (nu UPS) naar België. Wat ze met die tekst bedoelen (van winkel tot winkel) is dat ze verzenden van het ene Kiala-punt (een winkel) naar een ander Kiala-punt (ook een winkel). Ik moet mijn pakket dus naar de winkel brengen (bij ons is dat de Primera) in plaats van naar het postkantoor.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Sven Bakker schreef: Deze zin is aan Kiala gericht in de hoop dat zij dit lezen.
Dit is het forum van Radar. Dit is niet de klantenservice van Kiala. Ik kan me ook niet herinneren dat Kiala een webservice heeft dat alle fora afstruint op zoek naar negatieve berichten waar ze vervolgens ineens wél de helpende hand gaan bieden, waar ze eerst de klant lieten stikken. Oftewel: bij mijn weten komt Kiala hier niet.

Je zou Kiala eventueel een mail kunnen sturen met een link naar dit topic, dan kunnen ze het lezen. Maar misschien is het nog beter de tekst in je openingsbericht via de mail daarheen te sturen, zonder link naar dit topic.

mp2017

Ongelezen bericht door mp2017 »

witte angora schreef:
Sven Bakker schreef: Deze zin is aan Kiala gericht in de hoop dat zij dit lezen.
Dit is het forum van Radar. Dit is niet de klantenservice van Kiala. Ik kan me ook niet herinneren dat Kiala een webservice heeft dat alle fora afstruint op zoek naar negatieve berichten waar ze vervolgens ineens wél de helpende hand gaan bieden, waar ze eerst de klant lieten stikken. Oftewel: bij mijn weten komt Kiala hier niet.

Je zou Kiala eventueel een mail kunnen sturen met een link naar dit topic, dan kunnen ze het lezen. Maar misschien is het nog beter de tekst in je openingsbericht via de mail daarheen te sturen, zonder link naar dit topic.
Toch ga je weer aan het feit voorbij,wat TS bedoeld.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een ander inleverpunt gaan en daar inleveren.

Ging perfect en of die wel de regels volgde weet ik niet.
Er zitten lastige tussen en ik kon zonder wegen het inleveren.
Was ongeveer 12 Kg maar de sticker was voldoende, even scannen en weggezet zonder na wegen!

Dit was 2016.

Sven Bakker

Bedankt voor de tips!

@JohnDeBassist Ik kan gewoon etiketten uitprinten als particulier https://www.kiala.nl/c2c/verzending-particulier

@witteangora @taxikemperman Nee, precies. Ik kan ook nogmaals 10 minuten aan de telefoon hangen met Kiala; dat zou pas het doel voorbij schieten.
Het gaat op internet om zoekwoorden en als ik hier Kiala in typ, zie ik dat ik dat ik niet de enige ben. Uiteraard had ik al eindeloos gezocht naar een tel. nummer van Kiala of een normale manier van e-mailen en zelfs inmiddels gebeld en voordat ik het allemaal online slingerde. Dat Kiala niet alle Forums elke dag bijhoudt kan ik in meegaan, maar zoals gesteld door anderen: deze link kan ik wel weer verspreiden op social media, zoals twitter, maar ook als uitleg naar de koper van de pakketten - zoals ik reeds gedaan heb op bijvoorbeed Twitter. en naar de koper.
Dat lijkt me toch het doel van Radar.
En dit is precies hoe het werkt, want veel mensen hebben geen zin om na een maand nog eens achter die paar euro aan te gaan en laten het erbij zitten, waarbij zowel het probleem niet wordt opgelost als ook het geld niet wordt geretourneerd.
Dat dit dus niet de site van Kiala, is dus juist goed, mijn geld kan ik na een maand terugkrijgen (wat er vanover is na belkosten), maar het bereik is veel groter en ja zo heb ik met een klacht oa NS zelfs nog meer succes geboekt.

Gesloten