Ik ontving een brief/factuur met een acceptgiro erbij waarin staat dat ik een introductiepakket heb ontvangen van een bedrijf Front International voor factuurberag van 3,50 euro. Omdat ze de nota sturen: 4,50 administratie kosten.
Ik zou de pakket niet reour hebben gestuurd en nog niet hebben betaald. Zeer vreemd. Gelukkig kan ik ze bellen op hun 0900 nummer waarbij je nooit iemand te spreken krijgt.
--- Opsomming feiten ---
1. Heb dit pakket nooit ontvangen en kan dus niets retour sturen.
2. Voor vragen kun je contact opnemen met de klantenservice op 0900 - 456 45 64 (je krijgt nooit iemand aan de lijn, altijd machine dat het druk is). Probeer maar uit.
3. Adres is postbus adres in Zwijndrecht.
4. Op de factuur is geen KVK of BTW nummer.
5. Bedrijfsnaam komt niet voor bij KvK Online.
6. Heb een tweede brief/aanmaning ontvangen met nu nog groter bdrag voor administratiekosten.
VRAAG: wie krijgt nog meer van deze vreemde facturen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nieuw oplichtingspratijk? Front International?
Re: Nieuw oplichtingspratijk? Front International?
Dit is een bekend verhaal. Zoek even op het woord 'front' in dit forum en je leest direct dat het oplichtes zijn.
Oh ja, helemaal vergeten eerst te zoeken in het forum. Nou, ben dus niet de eerste zo te zien.
Alleen raar hoe ze aan je adres en naam komen. Ik sta namelijk niet in een telefoonboek.
Alleen raar hoe ze aan je adres en naam komen. Ik sta namelijk niet in een telefoonboek.
wij hebben ook twee paketjes ontvangen op 1 adres met twee verschillende voorletters, terug gestuurt, nu aanmaanning met 2keer 4.50 potokosten ,wat nu hebben niks zijn niet van plan te betalen
de Graaf
de Graaf
Typ bij de zoekfunctie maar eens Tono en Provea in. Hetzelfde verhaal. Niet reageren, niet betalen. 0900-nummer is geldklopperij.
Vergoeding vragen voor ongevraagde toezending is overigens wettelijk verboden. (wel evt vervolgzendingen bewaren, laat ze t maar zelf komen ophalen!). Ook niet bang zijn als ze dreigen met deurwaarder. Vraag maar of ze een getekende overeenkomst kunnen overleggen -> kunnen ze niet. Dus geen enkele rechter zal hun gelijk geven.
Vergoeding vragen voor ongevraagde toezending is overigens wettelijk verboden. (wel evt vervolgzendingen bewaren, laat ze t maar zelf komen ophalen!). Ook niet bang zijn als ze dreigen met deurwaarder. Vraag maar of ze een getekende overeenkomst kunnen overleggen -> kunnen ze niet. Dus geen enkele rechter zal hun gelijk geven.
ik had zo een boxershort besteld , alleen porto kosten vond ik prima.
maar als je het pakketje zou houden, zit je vast aan een abbonement
en betaal je €14.95 per onderbroek. dat wilde ik niet , na een tig aantal
keer bellen waarna eindelijk een keer opgenomen werd, zei men dat
ik het pakje terug kon sturen met € 1.50 aan verzendkosten.
dat heb ik gedaan, na een aantal weken kwam er een aanmaning,
weer gelijk gebeld , na een lange tijd kreeg ik gehoor en melde mijn
verhaal. de telefoniste zei dat ze het pakje niet ontvangen had en dat
dat wel vaker gebeurde , ik hoefde de aanmaning niet te betalen en ze
zei dat ze het verder met de kpn af zou handelen.
volgens mij zeggen ze zomaar wat.
ze proberen bij iedereen hetzelfde en af en toe hebben ze beet.
maar als je het pakketje zou houden, zit je vast aan een abbonement
en betaal je €14.95 per onderbroek. dat wilde ik niet , na een tig aantal
keer bellen waarna eindelijk een keer opgenomen werd, zei men dat
ik het pakje terug kon sturen met € 1.50 aan verzendkosten.
dat heb ik gedaan, na een aantal weken kwam er een aanmaning,
weer gelijk gebeld , na een lange tijd kreeg ik gehoor en melde mijn
verhaal. de telefoniste zei dat ze het pakje niet ontvangen had en dat
dat wel vaker gebeurde , ik hoefde de aanmaning niet te betalen en ze
zei dat ze het verder met de kpn af zou handelen.
volgens mij zeggen ze zomaar wat.
ze proberen bij iedereen hetzelfde en af en toe hebben ze beet.