LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe Revu

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
rukkels

Nieuwe Revu

Ongelezen bericht door rukkels »

Dag iedereen,

mijn probleem is het volgende..Dit gaat om de opgepakte jongen Jason uit Amersfoort, die van extremistische daden wordt verdacht. Ik ken deze jongen en heb bij hem op school gezeten. Ik werd 2 weekjes geleden gebeld door een schrijfster van de Nieuwe Revu, dat tijdschrijft met actuele artikelen. Zij hadden mijn naam op de site van schoolbank.nl zien staan. Hierdoor kon ze tegen vergoeding met mij in contact komen. Ze vroeg me een aantal dingen over deze jongen en hoe hij in omgang was met zijn medeschoolgenoten. Uit beleefdheid heb ik de meeste vragen beantwoord, maar niet alle. Dit deed ik expres, zo gaf ik bijv. geen antwoord op de vraag of ik nog andere klasgenoten kende. Ik wilde niemand ongevraagd betrekken, en bovendien vond ik dat werk voor de Nieuwe Revu zelf.
Deze week is de Nieuwe Revu uitgekomen. En ik ben geschrokken. Want mijn naam wordt enkele malen genoemd in het artikel over deze jongen. Echter heb ik nooit toestemming gegeven om mijn naam te publiceren! Het klinkt jullie misschien overdreven in de oren, maar ik voel me op dit moment redelijk bedreigd. Iedereen kan nu lezen wat ik van die jongen vond en hoe ik hem kende. Bovendien klopt de informatie niet, eerst wordt ik netjes beschreven als een scholier die een klas lager zat(wat ook niet helemaal klopt, ik deed Havo en Jason VWO) en later blijk ik een ex-klasgenoot te zijn.
Ongevraagd iemands naam publiceren, mag dat? En kan ik hier bijvoorbeeld mee naar de rechter stappen?

Gast

Re: Nieuwe Revu

Ongelezen bericht door Gast »

Zolang jij niet hebt aangegeven dat je niet wilde dat je naam in het blad zou komen, mogen ze dit doen volgens mij.
Je hebt vrijwillig de vragen beantwoord en je wist van te voren waar het over ging.
Je was niet verplicht om dit "interview" te geven, maar hebt het wel gedaan.
Ik denk dus dat je er nu nog maar weinig tegen kan doen.

rem

Re: Nieuwe Revu

Ongelezen bericht door rem »

Haha Rukkels heet je toch?
Nou zeg maar Sukkels
Dat doe je toch niet...als iemand belt voor een paar vragen dan verzeker je jezelf er toch wel van dat je naam niet vermeld wordt. Beetje naief van je hoor

Gesloten