| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nieuwe zorgpremie Ander Zorg
Nieuwe zorgpremie Ander Zorg
Ik bekijk net mijn nieuwe polis voor volgend jaar bij Ander Zorg.
Ik heb geen aanvullende verzekering en maximale eigen risico.
Ik dacht dat de premies een 5 tot 10% zouden stijgen.
Maar de nieuwe premie is 30% hoger ik betaal nu € 88,50 en ga betalen € 114,75 dat is toch niet normaal.
Weet iemand een zorgverzekering die niet zoveel stijgt?
Maar de nieuwe premie is 30% hoger ik betaal nu € 88,50 en ga betalen € 114,75 dat is toch niet normaal.
Re: Nieuwe zorgpremie Ander Zorg
Wel even alle cijfers met elkaar vergelijken en niet alleen het eindbedrag.
Waarschijnlijk is de korting voor het maximale eigenrisico lager dan vorig jaar.
Waarschijnlijk is de korting voor het maximale eigenrisico lager dan vorig jaar.
kweenie
vindt dit leuk
-
Lowieze
Had u eerst een collectiviteitskorting op de basisverzekering misschien? Want die zijn er voor volgend jaar allemaal afgehaald, waardoor de premie nogal wat hoger kan zijn dan in 2022.
Anderzorg is gewoon heel flink gestegen, en de korting bij een extra eigen risico is verlaagd.
Dus dubbelop duurder.
Dus dubbelop duurder.
-
witte angora
Jawel, Zorg en Zekerheid. Ik hoef 'maar' iets van 13 euro meer te betalen, gaat nu 130 en een beetje kosten. Een veel kleinere stijging dus. Maar goed, ik had dan ook geen collectiviteitskorting of maximaal eigen risico. En ik wilde al die jaren wel de zekerheid dat ik bij alle zorgverleners terecht kan. Misschien dat daar de pijn een beetje zit?
Alle verzekeraars zijn de afgelopen jaren terughoudend geweest met premieverhogingen en hebben ingeteerd op hun reserves. Het is dan niet gek dat een prijsvechter eerder de bodem van de reserves (voor eenzelfde product als de duurdere verzekeraars) ziet en dus de prijzen meer.moeten verhogen.
Erthanax
vindt dit leuk
-
Bezorgdeburger
Is in andere onderwerpen en in de huiskamer ook al uitgebreid besproken. De premies voor de basisverzekering verschillen niet meer zoveel tussen de verschillende ziektekostenverzekeraars.Stamel schreef: ↑15 nov 2022 17:34Ik bekijk net mijn nieuwe polis voor volgend jaar bij Ander Zorg.
Bij hoogste eigen risico van € 885,-- is de goedkoopste €. 108,-- per maand.
Kijk wel goed naar de andere voorwaarden voor je kiest voor de goedkoopste.
Die zijn er veel, maar meestal stijgen die van 125 naar 135 euro en daar hebt U niet zoveel aan omdat U maar 114,75 gaat betalenStamel schreef: ↑15 nov 2022 17:34Ik bekijk net mijn nieuwe polis voor volgend jaar bij Ander Zorg.
Als U de premie opbouw van dit jaar en komend jaar naast elkaar legt kunt U dit misschien zelf zien waar het verschil in zit.
Mocht U dit jaar een collectiviteit korting hebben, dan is dat een van de redenen dat Uw premie zoveel omhoog gaat.
Andere vraag is of U tevreden bent met uw huidige verzekering qua vergoeding en zorgverlener keuze.
Laatst gewijzigd door Dirkie op 16 nov 2022 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Zekur Gewoon is maar 102,95 met 885 euro eigen risico. Inderdaad wel goed checken waar je daarmee terecht kunt.Bezorgdeburger schreef: ↑16 nov 2022 10:28Bij hoogste eigen risico van € 885,-- is de goedkoopste €. 108,-- per maand.
Kijk wel goed naar de andere voorwaarden voor je kiest voor de goedkoopste.
https://www.zekur.nl/zorgverzekering/pr ... on%20ZEKUR
Eigen bevinden de premie en de geboden vergoedingen bij alle verzekeraars zich op een weegschaal. Rechts of links gaat iets naar beneden of naar boven, het is maar net waar je de voorkeur aan geeft. Iets meer premie of iets meer vergoedingen, of minder natuurlijk.......
Ik zat niet in een collectief
De stijging van de premie is niet van belang. Van belang is wat u gaat betalen en of de polis aan uw wensen voldoet.
-
Geip Suusje
Vorig jaar heeft Anderzorg de naam "Basis" toegekend aan een duurdere verzekering.Stamel schreef: ↑15 nov 2022 17:34Ik bekijk net mijn nieuwe polis voor volgend jaar bij Ander Zorg.
Dat betekende dat ik stilzwijgend een duurder product kreeg.
Als je het ontdekte kon je voor de goedkoopste versie een ander product met een andere naam kiezen.
Ik was erg pissed over dit stiekeme gedoe. Ben toen overgestapt naar FBTO, en daar blijf ik komend jaar ook bij, mede vanwege de prijs.
In 2023 gaat me daar de basisverzekering met maximaal ER en jaarbetaling €1329,97 kosten. Omgerekend is dat €110,83/mnd.
Ja, zoals ik al eerder aangaf stijgt de premie met 20,25 en daalt de korting met 5,50. Effectief dus 25.75 op een prijs van nog geen 90 euro. Bij alle zorgverzekeraars stijgen de prijzen zo hard, dus die gecommuniceerde stijging klopt gewoon niet en nu raak je de groep jongere mensen weer extra hard door ook de korting te verlagen.
Hoezo worden de jongeren weer extra geraakt? Ook genoeg ouderen hebben zo’n polis.
-
Mathilde D.
Ook wij waren geschrokken over de gigantische prijsstijging. Wij betaalden in 2022 €1052 voor Anderzorg Compact en de prijs stijgt in 2023 naar €1363. Percentueel is de stijging (1363-1052)/1052 * 100%= 29,56%.Stamel schreef: ↑15 nov 2022 17:34Ik bekijk net mijn nieuwe polis voor volgend jaar bij Ander Zorg.