LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nog steeds mail in Mijn Overheid na overlijden

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
AliceL

Nog steeds mail in Mijn Overheid na overlijden

Ongelezen bericht door AliceL »

Mijn man is 14 september j.l. onverwacht overleden. Dit is al erg genoeg, er is veel te regelen. Maar ik ben verbaasd en gekwetst dat hij via zijn e-mail nog steeds berichten krijgt via Mijn Overheid. En ik kan er nog steeds in via zijn DiGiD code. Er kwam een bericht binnen van de Belastingdienst, gericht aan de erven van. En nu kreeg hij ook een bericht van het Kadaster , dat hij bezwaar kon aantekenen , omdat de tenaamstelling was veranderd. Dit vind ik idioot. Het moet toch niet zo moeilijk zijn , in dit digitale tijdperk, om dit met een vinkje te voorkomen.

mahadma

Re: Nog steeds mail in Mijn Overheid na overlijden

Ongelezen bericht door mahadma »

Het is nu gericht aan "de erven", de bel dienst weet mogelijk niet wie de erven zijn, vroeger met de post werd het laatste woonadres gebruikt, nu het laatst bekende digi adres. Wel zo zeker dat het aankomt. Wellicht kunt u met een belletje naar 0800 0543 het een en ander regelen.

GJS

Ongelezen bericht door GJS »

mahadma schreef:Het is nu gericht aan "de erven", de bel dienst weet mogelijk niet wie de erven zijn, vroeger met de post werd het laatste woonadres gebruikt, nu het laatst bekende digi adres. Wel zo zeker dat het aankomt. Wellicht kunt u met een belletje naar 0800 0543 het een en ander regelen.
Ik vind het juist het stomste wat ze kunnen doen, post voor de erven naar de Digitale berichtenbox van de overledene sturen, want in principe is die DigiD code om daar in te kunnen kijken persoonlijk en zou met niemand gedeeld mogen worden.
Ze zouden het i.i.g. ook nog per post moeten versturen.

En bij het kadaster zouden ze i.d.d. ook wel wat zorgvuldiger in dit soort gevallen mogen zijn.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

In principe is al die info privé, ja. Om in mr Visser te praten, echter, als je gehuwd bent is het zoals nu ook blijkt, best wel handig dat je elkaars info qua digitale erfenis (passwoorden) weet dan wel kan vinden. En als je gehuwd bent ben je een eenheid, dus waarom zal je voor elkaar bepaalde codes niet 'delen'. Als je (voorbeeld) het passwoord van een facebook niet weet, die ook privé is, nooit een fb kunnen afsluiten. Wij, mijn partner en ik, hebben een gesloten enveloppe met onze passwoorden voor de langstlevende op een voor ons vindbare plaats. Alleen maar verstandig.

En wat die zogenaamd betrouwbare post betreft, die wist gisteren voor de zoveelste keer onze brievenbus weer eens niet te kunnen vinden .........

AliceL

Ongelezen bericht door AliceL »

De Belastingdienst had al bericht ontvangen dat alles naar mij gestuurd moest worden. En het Kadaster wist dat mijn man was overleden. Dus het ligt ook aan de Belastingdienst en het Kadaster. Ik heb Mijn Overheid gebeld, maar die konden er nu nog niets mee doen. Er wordt aan gewerkt, was het antwoord.

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Eerst gecondoleerd met uw verlies, staan er voor u belangrijke dingen in de berichtenbox van uw overleden man. Neen! u heeft het aangemeld en verder proberen het leven op te pakken.
Maakt u zich geen zorgen om MIJN OVERHEID, massa traagheid.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bij een evhtpaar wordt de digid niet snel geblokkeerd bij overlijden. Trouwens wel zo nuttig ivm het doen van de aangifte volgend jaar. Dan kan dat digitaal en hoeft het niet op papier. En het lijkt mij nogal logisch dat je die inlogcodes als echtpaar van elkaar weet.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Gecondoleerd. Beide instanties putten uit de Basisregistratie Personen, en dat betekent dat mutaties soms even op zich laten wachten, want de gemeente is bronhouder daarvan. Los daarvan is er het afwikkelen van de nalatenschap/erfenis, en dat kan ook even duren. Ten derde zijn er een aantal dingen die (pas) per 01-01 of 31-12 boven komen, denk aan de laatste belastingaangifte etc. Daarvoor is het noodzakelijk dat uw man "digitaal" nog even blijft voortbestaan.

Gesloten