LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NUON Jaarafrekening

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Fransen

NUON Jaarafrekening

Ongelezen bericht door Fransen »

Via deze weg wil ik mijn absolute onvrede uitten over de NUON.
Ik heb de jaarafrekening ontvangen van de NUON. Tot mijn verbazing moet ik nog een naheffing betalen van een € 560,- en gaat mijn maandbedrag met meer dan het dubbele omhoog!
Is dit zomaar mogelijk? En kan de NUON zomaar zulke naheffingen sturen?
Ik ben een half jaar geleden gaan samenwonen en dus zal ik best wat meer gebruiken maar het dubbele is niet mogelijk!
Hoe kun je dit controleren of dit klopt?
Wie kan mij helpen? Of heeft ervaring met deze manier van zakendoen met de NUON?

Groeten,
Bart

Gast

Re: NUON Jaarafrekening

Ongelezen bericht door Gast »

Als je inderdaad veel meer bent gaan gebruiken mogen zij dit doen,
maar om het te controleren of alles klopt kan je toch op de jaarafrekening kijken of de genoteerde meterstanden kloppen met de standen bij je meters?
Het zal iets afwijken omdat je in die tussentijd al weer hebt verbruikt,
maar als het goed is moet het toch een beetje na te gaan zijn.
Men heeft de prijzen zowiezo al verhoogd i.v.m.het duurder worden van energie,ook als je niet moet bijbetalen.

osseworst

Ongelezen bericht door osseworst »

Nuon, en de andere leveranciers, adviseren dan ook om bij te verwachten meer-verbruik, bijvoorbeeld door gezinsuitbreiding, dit te melden. Het maandbedrag zal dan verhoogd worden, zodat je niet opeens een gigantische naheffing krijgt.
En zoals Tamar al zei: Buiten het feit dat je meer bent gaan gebruiken, zijn de prijzen ook gestegen.

delphi

Ongelezen bericht door delphi »

volgens mij komt het niet eens zozeer door je samen wonen. Ik wwon sinds augustus vorig jaar in een woning waar voor mij een stelletje woonde. Ik heb hun energie-abbonnement bij Nuon "overgenomen". Ik ben ongeveer 3 dagen per week niet eens thuis (zit dan bij mijn vriend) en toch kreeg ik ook een naheffing van ongeveer 300 euro en gingen mijn maandlasten omhoog!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Heb je de meterstanden dan gecontroleerd of die overeen komen met wat er op je jaarnota staat?
Ik vind het vreemd,dat je meer moet gaan betalen,zou het toch even navragen.

nol

Ongelezen bericht door nol »

Ik ben nu al 3mnd bezig met correspondentie over een jaarafrekening van 571 euro, 418 m3 waterverbruik? Wat bleek, NUON heeft een fout gemaakt door een geschatte verbruik te geven van 163 terwijl ik doorgaf 293. Nu hebben we dus in 4 jaren bovenop alles, 418m3 meer verbruikt. Fout ligt bij NUON maar het is wel verbruikt dus moet je betalen. NUON geeft Vitens de schuld en andersom ook, bij klachten kom je nergens door en als je eenmaal door bent dan geeft Vitens als antwoord onze excuus voor alles maar u heeft het wel verbruikt dus betalen.Ze geven wel aan dat NOUN vaker fouten maakt vandaar dat per 1 aug 2005 Vitens straks ook de jaarrekeningen stuurt en niet meer NOUN, tevens zeggen ze dat de wisseling tussen NOUN en Vitens een oorzaak is. Al met al geven ze elkaar de schuld maar de klant is de dupe door gebrek aan goede communicatie. NOUN doet wat die wil en Vitens zegt alleen: 'u heeft het wel verbruikt'.
Het enige wat je kan doen is een betalingsregeling treffen, standaard bij NUON is 50 euro maar ga voor de 20 euro. Ons klant-onvriendelijk bejegenen, hun ook maar wachten op hun geld. Betaal het niet ineens, hoeft niet.

powerdeck

Ongelezen bericht door powerdeck »

ik heb hetzelfde probleem. Van 1998 t/m 2002 gebruik ik rond de 6300 kwh en ineens in 2003 8300 kwh met een eindafrekening van 463 euro extra, en de jaar afrekening over 2004 is weer 6400kwh dus vergelijkbaar met de jaren daarvoor.

Ik ben nog in gesprek met de Nuon want het klopt van geen kant.

Gesloten