| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oddie dreigt met incassobureau, wat nu?
-
emiliezwagerman
Oddie dreigt met incassobureau, wat nu?
Mijn dochter heeft telefonisch akkoord gegeven aan het bedrijf Oddie voor een actie waarbij je kassabonnen moet scannen, daarop krijg je korting (o.i.d.) Zij heeft geen bevestigingsmail ontvangen en kon dus niet binnen de gestelde termijn melden dat zij niet akkoord was met de overeenkomst.
Oddie stuurde haar een betalingsherinnering en de geluidsopname waarop te horen is dat zij "ja" zegt. Mijn dochter heeft in meerdere mails aangegeven geen bevestigingsmail te hebben ontvangen. Volgens Oddie zou deze in haar spam ontvangen zijn.
Ik heb de consuwijzer ingeschakeld en op advies van hen twee keer een brief naar Oddie gestuurd. Een keer om aan te geven dat wij juridisch gezien geen overeenkomst hebben omdat er geen bevestiging is gestuurd, waardoor wij niet binnen de termijn de "overeenkomst" konden ontbinden. Een keer omdat er een schriftelijke bevestiging nodig is als je een overeenkomst sluit over een product en dienstverlening. Oddie levert volgens de consumentenwijzer een product en een dienst (soort USB stick en korting op kassabonnen). Volgens Oddie heeft de consuwijzer in beide brieven ongelijk.
Vervolgens hadden wij besloten gewoon niet meer te reageren en heb ik de mails met Oddie verwijderd. Het leek erop dat zij het opgegeven hadden. Totdat wij vandaag een laatste aanmaning per post ontvingen. Zij dreigen nu dat als de betaling niet binnen 14 dagen bij hen binnen zij eee incassobureau inschakelen. Consuwijzer zegt dat wij niet moeten betalen omdat Oddie niet in zijn recht staat. Wat moeten we nu doen.
ps. inmiddels is onze dochter verhuisd, wat gebeurt er als ik de brief terug stuur naar Oddie, met de mededeling "verhuisd"
Groeten Emilie Zwagerman
Oddie stuurde haar een betalingsherinnering en de geluidsopname waarop te horen is dat zij "ja" zegt. Mijn dochter heeft in meerdere mails aangegeven geen bevestigingsmail te hebben ontvangen. Volgens Oddie zou deze in haar spam ontvangen zijn.
Ik heb de consuwijzer ingeschakeld en op advies van hen twee keer een brief naar Oddie gestuurd. Een keer om aan te geven dat wij juridisch gezien geen overeenkomst hebben omdat er geen bevestiging is gestuurd, waardoor wij niet binnen de termijn de "overeenkomst" konden ontbinden. Een keer omdat er een schriftelijke bevestiging nodig is als je een overeenkomst sluit over een product en dienstverlening. Oddie levert volgens de consumentenwijzer een product en een dienst (soort USB stick en korting op kassabonnen). Volgens Oddie heeft de consuwijzer in beide brieven ongelijk.
Vervolgens hadden wij besloten gewoon niet meer te reageren en heb ik de mails met Oddie verwijderd. Het leek erop dat zij het opgegeven hadden. Totdat wij vandaag een laatste aanmaning per post ontvingen. Zij dreigen nu dat als de betaling niet binnen 14 dagen bij hen binnen zij eee incassobureau inschakelen. Consuwijzer zegt dat wij niet moeten betalen omdat Oddie niet in zijn recht staat. Wat moeten we nu doen.
ps. inmiddels is onze dochter verhuisd, wat gebeurt er als ik de brief terug stuur naar Oddie, met de mededeling "verhuisd"
Groeten Emilie Zwagerman
Laatst gewijzigd door Radar op 08 feb 2017 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Re: Oddie dreigt met incassobureau, wat nu?
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verko ... marketing/De ondernemer moet het aanbod dat hij telefonisch doet, bevestigen aan de consument. De consument tekent vervolgens het aanbod of stuurt zijn schriftelijke instemming aan de ondernemer. Alleen dan is de consument gebonden aan het aanbod.
Dit mag ook per e-mail. De ondernemer mailt dan het aanbod naar de consument. De consument kan dan per e-mail instemmen met het aanbod. Ook kan de consument het aanbod printen, zijn handtekening zetten en het daarna aan de ondernemer per post of per e-mail toesturen.
Aan het vereiste van schriftelijkheid wordt niet voldaan als de ondernemer in het telefoongesprek, waarin hij het aanbod doet, de consument bijvoorbeeld vraagt:
- om op een bepaalde telefoontoets te drukken ter bevestiging van de overeenkomst; of
In beide voorbeelden is er geen sprake van schriftelijke instemming met het aanbod. Er is dan dus nog geen geldige overeenkomst tot stand gekomen. De schriftelijke instemming is bedoeld om de consument in de gelegenheid te stellen het contract rustig te lezen en een bewuste keuze maken of hij contract wil ondertekenen. Pas na de schriftelijke instemming komt de overeenkomst tot stand en gaat de bedenktijd lopen.
- om een mondeling ja te geven dat op band wordt opgenomen.
Er is dus geen geldige overeenkomst gesloten en dus hoeft er niet betaalt te worden. Dan kunnen zij alsnog een incassobureau inschakelen maar die kan weinig incasseren op het moment dat je geen geld verschuldigd bent. Mochten zij je benaderen, is het wel verstandig dit te melden bij het incassobureau en het daarbij te laten.
In het ergste geval gaan ze je dagvaarden en dan mogen zij gaan bewijzen dat een geldige overeenkomst is gesloten, wat zij niet kunnen.
Op welke wijze is deze overeenkomst tot stand gekomen, ik begrijp dat dit telefonisch is gebeurd en dat er een bandopname is, maar wie heeft wie gebeld, dat is namelijk wel een belangrijk punt om te bepalen of het schriftelijkheidsvereiste hier van toepassing is, zoals dit gesteld wordt door de ACM.emiliezwagerman schreef:Mijn dochter heeft telefonisch akkoord gegeven aan het bedrijf Oddie voor een actie waarbij je kassabonnen moet scannen, daarop krijg je korting (o.i.d.) Zij heeft geen bevestigingsmail ontvangen en kon dus niet binnen de gestelde termijn melden dat zij niet akkoord was met de overeenkomst.
Groeten Emilie Zwagerman
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verko ... marketing/
Wat ik mij nog even afvraag is waar er voor betaald moet worden. Ik heb net even de site van dat oddie doorgekeken, maar daar wordt nergens gesproken over een soort abonnement, heel vreemd.
maar als het dus gaat over een doorlopend abonnement dat telefonisch is aangeboden, zonder dat uw dochter het initiatief tot contact heeft genomen, dan geldt het schriftelijkheidsvereiste, en dat is niet te omzeilen door een ja op een bandopname, maar kan alleen met een fysieke handtekening.
-
emiliezwagerman
Super bedankt voor jullie reacties
Ik begrijp de casus als volgt.
Uw dochter heeft met Oddie.nl een telefonisch een abonnement afgesloten, op grond waarvan uw dochter een bepaald bedrag moet betalen en in ruil daarvoor geld terug krijgt iedere keer als ze een aankoop doet plus een USB stick.
Ik vind het aanbod onvoldoende duidelijk. Je krijgt tussen 2,5% en 15% terug, maar nergens valt uit op te maken wanneer je wat krijgt. Ik ben daarom van mening dat er geen overeenkomst tot stand is gekomen omdat het aanbod onvoldoende bepaald is.
Verder geeft Oddie.nl niet vooraf duidelijk aan dat klanten een herroepingsrecht hebben. Als er al een overeenkomst tot stand zou zijn gekomen dan zou deze vernietigbaar zijn omdat informatie over het herroepingsrecht niet vooraf is gegeven. Het opnemen in de algemene voorwaarden is daarvoor onvoldoende.
Bovendien heb je een herroepingsrecht van 12 maanden, nu Oddie.nl dit niet duidelijk heeft aangegeven.
Oddie.nl geeft weliswaar aan dat ze een welkomstbrief hebben verstuur, maar ze kunnen niet aantonen dat deze ook ontvangen is. En uw betwist dat deze brief aangekomen zou zijn, dan geldt dat deze niet is aangekomen.
Uw dochter heeft met Oddie.nl een telefonisch een abonnement afgesloten, op grond waarvan uw dochter een bepaald bedrag moet betalen en in ruil daarvoor geld terug krijgt iedere keer als ze een aankoop doet plus een USB stick.
Ik vind het aanbod onvoldoende duidelijk. Je krijgt tussen 2,5% en 15% terug, maar nergens valt uit op te maken wanneer je wat krijgt. Ik ben daarom van mening dat er geen overeenkomst tot stand is gekomen omdat het aanbod onvoldoende bepaald is.
Verder geeft Oddie.nl niet vooraf duidelijk aan dat klanten een herroepingsrecht hebben. Als er al een overeenkomst tot stand zou zijn gekomen dan zou deze vernietigbaar zijn omdat informatie over het herroepingsrecht niet vooraf is gegeven. Het opnemen in de algemene voorwaarden is daarvoor onvoldoende.
Bovendien heb je een herroepingsrecht van 12 maanden, nu Oddie.nl dit niet duidelijk heeft aangegeven.
Oddie.nl geeft weliswaar aan dat ze een welkomstbrief hebben verstuur, maar ze kunnen niet aantonen dat deze ook ontvangen is. En uw betwist dat deze brief aangekomen zou zijn, dan geldt dat deze niet is aangekomen.
Dat is een onjuist standpunt.emiliezwagerman schreef:Ik heb de consuwijzer ingeschakeld en op advies van hen twee keer een brief naar Oddie gestuurd. Een keer om aan te geven dat wij juridisch gezien geen overeenkomst hebben omdat er geen bevestiging is gestuurd, waardoor wij niet binnen de termijn de "overeenkomst" konden ontbinden.
Een USB stick is inderdaad een product. De kortingsactie is een dienst, want dit is een "economische activiteit, anders dan in loondienst, die gewoonlijk tegen vergoeding geschiedt, als bedoeld in artikel 50 van het Verdrag". Dit soort overeenkomsten moeten schriftelijk aangegaan worden.emiliezwagerman schreef:Een keer omdat er een schriftelijke bevestiging nodig is als je een overeenkomst sluit over een product en dienstverlening. Oddie levert volgens de consumentenwijzer een product en een dienst (soort USB stick en korting op kassabonnen). Volgens Oddie heeft de consuwijzer in beide brieven ongelijk.
Dan gaan zij kosten maken die ze zullen proberen te verhalen op uw dochter. Ik schat de casus in dat Oddie daarbij aan het kortste eind zal trekken. Uw dochter heeft immers verschillende argumenten op grond waarvan ze dit met gemak afzonderlijk kan winnen.emiliezwagerman schreef:ps. inmiddels is onze dochter verhuisd, wat gebeurt er als ik de brief terug stuur naar Oddie, met de mededeling "verhuisd"
Het maakt niet uit wie het initiatief neemt. Zie art. 6:230v lid 6 BW.berndv schreef:maar als het dus gaat over een doorlopend abonnement dat telefonisch is aangeboden, zonder dat uw dochter het initiatief tot contact heeft genomen, dan geldt het schriftelijkheidsvereiste
Even los van of alles al dan niet terecht is: waarom gaat iemand in vredesnaam in zee met zo'n bedrijf?????
Ze doen op die site geeneens moeite om de boel te verbloemen: er staat gewoon glashard dat je genaaid wordt.
- Je betaalt 99 euro per jaar
- Je krijgt 2,5% cashback (als je goed leest zijn die andere alleen als je gebruik maakt van hun overstapservice) over een maximum van 250 euro/maand oftewel: 6,25 EUR/maand = 75 euro per jaar....
Dat is de enige garantie die ze zwart op wit geven. De rest is gebakken lucht.
Ze doen op die site geeneens moeite om de boel te verbloemen: er staat gewoon glashard dat je genaaid wordt.
- Je betaalt 99 euro per jaar
- Je krijgt 2,5% cashback (als je goed leest zijn die andere alleen als je gebruik maakt van hun overstapservice) over een maximum van 250 euro/maand oftewel: 6,25 EUR/maand = 75 euro per jaar....
Dat is de enige garantie die ze zwart op wit geven. De rest is gebakken lucht.
Het maakt niet uit wie het initiatief neemt. Zie art. 6:230v lid 6 BW.[/quote]alfatrion schreef:[quote="bernd]
maar als het dus gaat over een doorlopend abonnement dat telefonisch is aangeboden, zonder dat uw dochter het initiatief tot contact heeft genomen, dan geldt het schriftelijkheidsvereiste
Ik zie het inderdaad, zoals het daar staat zijn alleen verlengingen uitgesloten van het schriftelijkheidsvereiste, maar dat komt dan niet overeen met de informatie die verstrekt wordt door de aangewezen toezichthouder, de ACM.
[/quote]Is het schriftelijkheidsvereiste altijd van toepassing?
Het vereiste van schriftelijkheid geldt in een aantal situaties niet. Deze zijn:
bij verlenging van bestaande overeenkomsten die betrekking hebben op het geregeld verrichten van diensten of tot het geregeld leveren van elektriciteit, gas, water of stadsverwarming,
bij gemengde overeenkomsten die via telefonische verkoop tot stand komen en;
als de consument zelf belt naar een ondernemer.
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verko ... marketing/
Misschien nog een oude tekst van toen de Colportagewet nog relevant was?
Al probeert de eigenaar zich niet vrij te geven, via SIDN.nl kun je gewoon vinden welke 32-jarige Turk er achter deze onzin zit. En met het e-mail adres dat daar te vinden is, kun je ook direct zien welke onzinwebsites hij in het verleden nog meer heeft gehad.
Wat is de relevantie van het feit dat het een Turk is?Jetsertje schreef:Al probeert de eigenaar zich niet vrij te geven, via SIDN.nl kun je gewoon vinden welke 32-jarige Turk er achter deze onzin zit. En met het e-mail adres dat daar te vinden is, kun je ook direct zien welke onzinwebsites hij in het verleden nog meer heeft gehad.
Ik had natuurlijk kunnen weten dat er iemand over zou vallen over dit "racisme". Al had het vermoedelijk geen probleem geweest als ik had gemeld dat het om een 32-jarige man zou gaan, terwijl het net zo relevant zou zijn en "seksistisch".GJvdZ schreef:Wat is de relevantie van het feit dat het een Turk is?Jetsertje schreef:Al probeert de eigenaar zich niet vrij te geven, via SIDN.nl kun je gewoon vinden welke 32-jarige Turk er achter deze onzin zit. En met het e-mail adres dat daar te vinden is, kun je ook direct zien welke onzinwebsites hij in het verleden nog meer heeft gehad.
Ik kan helaas niet ontkennen dat veel, misschien wel het merendeel, van dit soort sites/praktijken onderdeel zijn van bedrijfseigenaren met meerdere paspoorten. Ik probeer niet te polariseren, maar het is toch wel opmerkelijk.GJvdZ schreef:...
Wat is de relevantie van het feit dat het een Turk is?
Bron?absent schreef:Ik kan helaas niet ontkennen dat veel, misschien wel het merendeel, van dit soort sites/praktijken onderdeel zijn van bedrijfseigenaren met meerdere paspoorten. Ik probeer niet te polariseren, maar het is toch wel opmerkelijk.GJvdZ schreef:...
Wat is de relevantie van het feit dat het een Turk is?
-
emiliezwagerman
Incasso bureau KEYINCASSO is inmiddels ingeschakeld, waarschijnlijk door Oddie. Wat nu?
Ik heb de enveloppe nog niet open gemaakt. Onze dochter woont niet meer bij ons.
Terug sturen of open maken en actie ondernemen?
Ik heb de enveloppe nog niet open gemaakt. Onze dochter woont niet meer bij ons.
Retour afzender met de melding "verhuisd". Er valt ook niemand voor de rechter te slepen als de dagvaarding niet naar de juiste persoon gaat. Maar tot een dagvaarding zal het vermoedelijk nooit komen, omdat de zaak zo geseponeerd wordt. Er is immers geen geldige overeenkomst en ze weten zelf ook donders goed dat ze zo'n rechtszaak verliezen.emiliezwagerman schreef:Incasso bureau KEYINCASSO is inmiddels ingeschakeld, waarschijnlijk door Oddie. Wat nu?
Het blijft dan bij treiteren in de hoop dat jij of je dochter gaat betalen. Niets van aantrekken en vooral niet druk om maken. Gewoon elke keer lachen op het moment dat je weer een brief krijgt, dat heb ik ook gedaan bij brieven van Intrum Justitia.
Geen idee of die brieven nog gestuurd worden, ik ben immers lang geleden ook verhuisd. Zag ergens op het forum staan dat je een incassobureau zou kunnen sommeren te stoppen met het sturen van brieven als ze je maar niet voor de rechter willen slepen.
Als je de brief openmaakt dan schend je het grondwettelijk briefgeheim.emiliezwagerman schreef:Incasso bureau KEYINCASSO is inmiddels ingeschakeld, waarschijnlijk door Oddie. Wat nu?
Ik neem dat jullie dochter volwassen is, aangezien jullie dochter niet meer bij jullie woont. Ik zou jullie dochter aanraden om het juiste adres door te geven aan Keyincasso. Verder kun je best nog een keer naar Keyincasso je standpunt aangeven. Er is geen rechtsgeldige overeenkomst tot stand gekomen vanwege het schriftelijkheidsvereisten van art. 6:230v lid 6 BW. Daarnaast kunnen jullie en jullie dochter aangegeven dat verder reageren bijzonder ongewenst is, zodat jullie later meer mogelijkheden hebben. Dit dan zowel naar Keyincasso als naar Oddie. Als een van twee daarna toch doorgaat, dan is sprake van een agressieve handelspraktijk en dat is onrechtmatig.
-
stofzuigertje
Elk bedrijf dat goederen verkoopt of diensten leverde mag ook een eigen incasso bureau beginnen.
Volkomen legaal en eigenaar mag zelfde persoon zijn.
Maar retour afz, verhuist, adres ??? is voldoende.
Adres onbekend mag niet voor je dochter maar of het nu onbekend of dat je het niet wilt zeggen....???
3x ??? is beter.
Dan zoeken ze het maar uit en na 2x retour afzenden gewoon bewaren en niets doen.
Eventueel kun je ondertekenen met meisjes naam van je vrouw, zodat het lijkt dat er iemand anders met andere achternaam op jullie adres woont.
Dreigen met incasso mag, haar naam gebruiken ook!
Volkomen legaal en eigenaar mag zelfde persoon zijn.
Maar retour afz, verhuist, adres ??? is voldoende.
Adres onbekend mag niet voor je dochter maar of het nu onbekend of dat je het niet wilt zeggen....???
3x ??? is beter.
Dan zoeken ze het maar uit en na 2x retour afzenden gewoon bewaren en niets doen.
Eventueel kun je ondertekenen met meisjes naam van je vrouw, zodat het lijkt dat er iemand anders met andere achternaam op jullie adres woont.
Dreigen met incasso mag, haar naam gebruiken ook!
Dit is een aangepaste versie van een al eerder geplaatst bericht, waarbij de persoonsgegevens zijn verwijderd. Het lijkt hierdoor iets minder evident, maar neem maar van mij aan dat het klopt.
Omdat ik toch wel geïnteresseerd was in KEYINCASSO, ben ik eens naar dit bedrijf gaan Googlen en tot mijn verbazing, gaan alle klachten en vragen over dit bedrijf in combinatie met Oddie.nl, geen uitzonderingen.
Dat is op zijn minst verdacht te noemen. Je zou verwachten dat een incassobureau taken van verschillende bedrijven in behandeling neemt en er dus ook wel meer klachten en verhalen naar voren komen van andere bedrijven. Reden genoeg om dus iets wat dieper te graven.
Helaas zijn de bedrijven in twee verschillende steden ingeschreven en daar is dan ook geen link te vinden. Ze gebruiken ook twee verschillende telefoonnummers; Oddie.nl 085 732 59 91 & Keyincasso.com 085 732 68 34, wat wel op elkaar lijkt maar ook niet zoveel zegt.
Reeds had ik al gemeld dat de eigenaar van Oddie.nl een 32-jarige Turk is. Dit was makkelijk te vinden via SIDN.nl, waar het e-mail adres van de eigenaar vermeld stond. Dit e-mail adres kon ook gekoppeld worden aan het Facebook-account van de persoon. Deze gegevens zijn helaas aangepast op SIDN.nl en het Facebook-account kan met het e-mail adres niet meer gevonden.
Wel heb ik in mijn zoekgeschiedenis de naam en e-mailadres nog kunnen vinden. Helaas mag ik die volgens de regels niet posten, tenzij Radar mij hier een uitzondering laat maken. Wel zal ik een deel van het e-mail adres plaatsen, waar men de identiteit van de persoon nog altijd niet mee kan achterhalen, maar wel belangrijk is voor het verhaal. Dit is [persoonsgegevens verwijderd].
Ondanks dat de eigenaar van Oddie B.V. dus probeert voorzichtig te zijn, is zijn mobiele telefoonnummer via https://www.telefoonboek.nl/bedrijven/t ... /oddie-b.v./ nog wel te vinden. Dit is [persoonsgegevens verwijderd] en als je het nummer vervolgens in Facebook knipt en plakt, is de Facebook van de eigenaar weer te vinden. Ik denk wel een ander Facebook-account want deze staat vol met foto's waarop Erdogan wordt aanbeden waarvan ik mij niet kan herinneren dat die op het Facebook-account dat ik eerder zag ook stond.
Maar we dwalen af, dus terug naar KEYINCASSO. Wat valt daar over te vinden? Omdat het bedrijf geen gebruik maakt van een .nl-domeinnaam, zijn geen gegevens via SIDN.nl op te vragen. Wel is het mogelijk om via WHOIS.com gegevens op te vragen over .com-domeinnamen. Dan krijg je het volgende resultaat: https://www.whois.com/whois/keyincasso.com.
Opvallend is dat de achternaam van de geregistreerde overeenkomt met de achternaam van de eigenaar van Oddie BV. Een link is dus wel degelijk ontstaan tussen de twee bedrijven. Maar nog duidelijker wordt wanneer je het e-mail adres van de geregistreerde door WHOIS haalt. Dan krijg je het volgende: https://www.whois.com/whois/mcc-turkije.com
Wordt het e-mail adres herkend? Hint; eerder heb ik een deel van het e-mail adres in dit bericht al genoemd. En wie logisch kan nadenken, weet wat daarmee bedoelt wordt.
Maar niet alleen het e-mail adres, ook het telefoonnummer is zeer interessant. Het opgegeven telefoonnummer, is namelijk het telefoonnummer van Oddie BV.
Het is dus evident, Oddie B.V. en Keyincasso zijn eigendom van een en dezelfde persoon. De bedrijfsvoering van Oddie BV is duidelijk, mensen een overeenkomst aansmeren dat wettelijk gezien niet geldig is, deze mensen bang maken door te dreigen met een incassobureau om vervolgens met het eigen incassobureau inderdaad te proberen incasseren. 3 punten waarop "klanten" bang worden gemaakt in de hoop dat ze betalen.
Zeg Radar, dit lijkt mij een prima onderwerp om een item over te maken. Dit lijkt mij geen gezonde bedrijfsvoering en ik vermoed wettelijk niet eens toegestaan.
Omdat ik toch wel geïnteresseerd was in KEYINCASSO, ben ik eens naar dit bedrijf gaan Googlen en tot mijn verbazing, gaan alle klachten en vragen over dit bedrijf in combinatie met Oddie.nl, geen uitzonderingen.
Dat is op zijn minst verdacht te noemen. Je zou verwachten dat een incassobureau taken van verschillende bedrijven in behandeling neemt en er dus ook wel meer klachten en verhalen naar voren komen van andere bedrijven. Reden genoeg om dus iets wat dieper te graven.
Helaas zijn de bedrijven in twee verschillende steden ingeschreven en daar is dan ook geen link te vinden. Ze gebruiken ook twee verschillende telefoonnummers; Oddie.nl 085 732 59 91 & Keyincasso.com 085 732 68 34, wat wel op elkaar lijkt maar ook niet zoveel zegt.
Reeds had ik al gemeld dat de eigenaar van Oddie.nl een 32-jarige Turk is. Dit was makkelijk te vinden via SIDN.nl, waar het e-mail adres van de eigenaar vermeld stond. Dit e-mail adres kon ook gekoppeld worden aan het Facebook-account van de persoon. Deze gegevens zijn helaas aangepast op SIDN.nl en het Facebook-account kan met het e-mail adres niet meer gevonden.
Wel heb ik in mijn zoekgeschiedenis de naam en e-mailadres nog kunnen vinden. Helaas mag ik die volgens de regels niet posten, tenzij Radar mij hier een uitzondering laat maken. Wel zal ik een deel van het e-mail adres plaatsen, waar men de identiteit van de persoon nog altijd niet mee kan achterhalen, maar wel belangrijk is voor het verhaal. Dit is [persoonsgegevens verwijderd].
Ondanks dat de eigenaar van Oddie B.V. dus probeert voorzichtig te zijn, is zijn mobiele telefoonnummer via https://www.telefoonboek.nl/bedrijven/t ... /oddie-b.v./ nog wel te vinden. Dit is [persoonsgegevens verwijderd] en als je het nummer vervolgens in Facebook knipt en plakt, is de Facebook van de eigenaar weer te vinden. Ik denk wel een ander Facebook-account want deze staat vol met foto's waarop Erdogan wordt aanbeden waarvan ik mij niet kan herinneren dat die op het Facebook-account dat ik eerder zag ook stond.
Maar we dwalen af, dus terug naar KEYINCASSO. Wat valt daar over te vinden? Omdat het bedrijf geen gebruik maakt van een .nl-domeinnaam, zijn geen gegevens via SIDN.nl op te vragen. Wel is het mogelijk om via WHOIS.com gegevens op te vragen over .com-domeinnamen. Dan krijg je het volgende resultaat: https://www.whois.com/whois/keyincasso.com.
Opvallend is dat de achternaam van de geregistreerde overeenkomt met de achternaam van de eigenaar van Oddie BV. Een link is dus wel degelijk ontstaan tussen de twee bedrijven. Maar nog duidelijker wordt wanneer je het e-mail adres van de geregistreerde door WHOIS haalt. Dan krijg je het volgende: https://www.whois.com/whois/mcc-turkije.com
Wordt het e-mail adres herkend? Hint; eerder heb ik een deel van het e-mail adres in dit bericht al genoemd. En wie logisch kan nadenken, weet wat daarmee bedoelt wordt.
Maar niet alleen het e-mail adres, ook het telefoonnummer is zeer interessant. Het opgegeven telefoonnummer, is namelijk het telefoonnummer van Oddie BV.
Het is dus evident, Oddie B.V. en Keyincasso zijn eigendom van een en dezelfde persoon. De bedrijfsvoering van Oddie BV is duidelijk, mensen een overeenkomst aansmeren dat wettelijk gezien niet geldig is, deze mensen bang maken door te dreigen met een incassobureau om vervolgens met het eigen incassobureau inderdaad te proberen incasseren. 3 punten waarop "klanten" bang worden gemaakt in de hoop dat ze betalen.
Zeg Radar, dit lijkt mij een prima onderwerp om een item over te maken. Dit lijkt mij geen gezonde bedrijfsvoering en ik vermoed wettelijk niet eens toegestaan.
Hallo,
Mijn zus maakt op dit moment precies hetzelfde mee met dit bedrijf. Toen ze het mij vertelde gaf ik direct aan dat zij absoluut niet moet betalen. Ze heeft per mail aangegeven dat ze niet akkoord gaat. Na haar mail, kreeg ze een 'bedreigmail' waarin stond dat haar stem was opgenomen.
Mijn man werkt als advocaat. Ik heb het aan hem overgedragen. Hij is er nu mee bezig.. Ze weten dat veel mensen niet naar een advocate kunnen/willen gaan. Mensen zijn bang en weten niet beter. Dus betalen ze maar.
[Ongefundeerde bewering verwijderd door moderatie]
Mijn zus maakt op dit moment precies hetzelfde mee met dit bedrijf. Toen ze het mij vertelde gaf ik direct aan dat zij absoluut niet moet betalen. Ze heeft per mail aangegeven dat ze niet akkoord gaat. Na haar mail, kreeg ze een 'bedreigmail' waarin stond dat haar stem was opgenomen.
Mijn man werkt als advocaat. Ik heb het aan hem overgedragen. Hij is er nu mee bezig.. Ze weten dat veel mensen niet naar een advocate kunnen/willen gaan. Mensen zijn bang en weten niet beter. Dus betalen ze maar.
[Ongefundeerde bewering verwijderd door moderatie]
Laatst gewijzigd door Radar op 18 jun 2017 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd