LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenste postreclame

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Boeke

Ongewenste postreclame

Ongelezen bericht door Boeke »

Krijg van "Schooneberg HoorSupport" (zelf zijn ze oostindisch doof!) ongewenste postreclame in de bus. Als ik het aangegeven telefoonnummer bel word ik verwezen naar postfilter.nl. Daar moet ik me dan registreren om die reclame voortaan NIET meer te ontvangen. Overigens neemt Postfilter.nl voor het verwerken van dat verzoek maar liefst 6-8 weken tijd!

Ik vraag me werkelijk af in wat voor wereld we leven waarin we steeds meer moeite moeten doen om iets niet te krijgen wat ongewenst is (belmeniet-register, postfilter, etc.) Bovendien omzeilt men de blokkade makkelijk door de naam bijv. iets anders te spellen (voorletter meer of minder) en dan kan het gewoon wel weer omdat het postfilter dat digitaal niet opmerkt. Ook kan men alles omzeilen als je een (verplichte) registratie hebt bij de KvK.

Verder: Nu ben ik dus geregistreerd bij een postfilter.nl database die ongetwijfeld onder de AVG valt. Als ik dat niet wens krijg ik toch weer die eveneens ongewenste postreclame. D.w.z. ik krijg postreclame of ik ben geregistreerd in een onoverzichtelijke verzameling van databases van schimmige en anonieme "blokkeer-websites" waarvan het wel erg veel gevraagd is om bij te houden wat er precies geregistreerd staat, hoe lang en wat men er (verder) mee doet.

Wat moet ik doen om hier vanaf te komen?

sylvesterb

Re: Ongewenste postreclame

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Boeke schreef:Krijg van "Schooneberg HoorSupport" (zelf zijn ze oostindisch doof!) ongewenste postreclame in de bus. Als ik het aangegeven telefoonnummer bel word ik verwezen naar postfilter.nl. Daar moet ik me dan registreren om die reclame voortaan NIET meer te ontvangen. Overigens neemt Postfilter.nl voor het verwerken van dat verzoek maar liefst 6-8 weken tijd!

Ik vraag me werkelijk af in wat voor wereld we leven waarin we steeds meer moeite moeten doen om iets niet te krijgen wat ongewenst is (belmeniet-register, postfilter, etc.) Bovendien omzeilt men de blokkade makkelijk door de naam bijv. iets anders te spellen (voorletter meer of minder) en dan kan het gewoon wel weer omdat het postfilter dat digitaal niet opmerkt. Ook kan men alles omzeilen als je een (verplichte) registratie hebt bij de KvK.

Verder: Nu ben ik dus geregistreerd bij een postfilter.nl database die ongetwijfeld onder de AVG valt. Als ik dat niet wens krijg ik toch weer die eveneens ongewenste postreclame. D.w.z. ik krijg postreclame of ik ben geregistreerd in een onoverzichtelijke verzameling van databases van schimmige en anonieme "blokkeer-websites" waarvan het wel erg veel gevraagd is om bij te houden wat er precies geregistreerd staat, hoe lang en wat men er (verder) mee doet.

Wat moet ik doen om hier vanaf te komen?
Je registeren bij postfilter.nl hiermee voorkom je dat bedrijven die jouw gegevens hebben verzameld jouw gegevens niet meer mogen gebruiken.

Als je bewijs hebt dat de ondernemers door het wijzigen van de naam alsnog post sturen kun je hier wel wat mee, maar zoals ik het lees is het enkel een vermoeden van je en niets feitelijks. Het heeft weinig zin voor een bedrijf om ongewenste reclame te versturen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Boeke schreef:Wat moet ik doen om hier vanaf te komen?
Bij het oud papier mikken in de tijd dat Postfllter.nl bezig is jou op de 'zwarte lijst' te zetten. Dit heeft gewoon tijd nodig. Postfilter zal de 'zwarte lijst' heus wel actueel houden, maar bedrijven moeten de nieuwe gegevens ook nog in hun systeem implanteren.

Hoe vaak krijg je die reclame? Toch niet dagelijks? Waarom denk je dat ze je naam iets anders gaan spellen als het niet meer onder je huidige naam kan?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Post filter hoeft niet.....

Retour afzender en dan als reden schrijven Geadresseerde Overleden!
Daar reageren bedrijven wel gelijk op en zullen niets meer sturen.

Nee, niet U maar dit soort bedrijven met ongewenste reclame kunnen zo dood vallen!

Ook bedrijven als ECI en Readers Digest en zo kom je alleen op deze manier er het snelste vanaf....

Gesloten