LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterecht beschuldigd van inbraak?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Pitbullmuis

Onterecht beschuldigd van inbraak?

Ongelezen bericht door Pitbullmuis »

Ik wil graag wat weten.
Vier jaar geleden hebben we ruzie gekregen met onze buren. Mijn buurvrouw heeft toen een wijnfles frontaal in mijn gezicht gegooid waardoor ik veel letselschade heb opgelopen. De politie heeft haar na de deur opengebroken te hebben gearresteerd en ik ben die nacht voor behandeling per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Doordat veel omstanders gezien hebben dat haar woning opengebroken was hebben ze diezelfde nacht bij haar in gebroken en veel spullen mee genomen. Ik heb een advocaat genomen voor de letselschade en verder wil ik niets met mijn buren te doen hebben. Er is toch zo nu en dan nog ruzie als zij een avond flink gedronken hebben. Maar nu word ik al 4 jaar vals besschuldigd van inbraak in haar huis. En ik zou niet eenmaal maar tweemaal bij haar ingebroken hebben. Ook hebben we contact gehad met politie en woningstichting over de hele zaak en over de vele ruzies die zij zelf hebben na een avond drinken wat ze overigens 6 avonden van de 7 doen en bedreigen ze mijn dochters op straat. Maar zowel politie als woningvereniging sturen me van het kastje naar de muur. En ik wil eigenlijk na 4 jaar ook wel weer een beetje leef en woongenot terug. Wat kan ik hier nu in godsnaam aan doen. Zodat ik ook weer fijn kan wonen.
Laatst gewijzigd door Radar op 31 aug 2017 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Brahms

Re: Onterecht beschuldigd van inbraak?

Ongelezen bericht door Brahms »

Heel vervelend dit !
Iedere keer als er ook maar iets voorvalt de politie bellen, dus bij geluidoverlast, bedreiging, laster en andere ongein.
Al aan verhuizen gedacht ?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dat na de Politie inval niemand de deur goed achterliet en handige pubers haar woning leeg haalde, beetje slordig en na openbreken en haar arrestatie
had de rest familie maatregelen moeten nemen.

Verder is mondeling iets roepen helaas moeilijk bewijsbaar.
Maar op basis van toen en nu kun je woningruil vragen om problemen te voorkomen.
Vaak wil een woningbouw wel meewerken aan dergelijke probleemgevallen.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Verhuizen, een andere (redelijke) oplossing is er niet.

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC »

Hoewel ik geen direct voorstander ben van het gebruiken van geweld, moet u het volgende maar eens overdenken, om de komende jaren ook niet in voortdurende ellende te zitten.

Als er mensen zijn die anderen beschuldigen over wat zij zelf aanrichten of aangericht hebben, en niemand luistert meer naar de uitgebrachte noodsignalen, dan wordt het tijd dat eens een flinke, niet mis te verstane waaschuwing naar zulke mensen uitgaat.

Leg vanaf nu al uw pogingen om er met behulp van derden uit te komen schriftelijk vast. Geen telefoontjes meer, alles schriftelijk regelen! Lijkt er na verloop van tijd geen recht op een ongestoord woongenot voor u te bestaan, dan moet u het recht zelf halen. Maar u kunt dan tenminste aantonen dat u er zelf alles aangedaan heeft om het recht op reguliere manier te behalen. En soms gebeuren er, na zo'n laatste strijd, dan plotseling "ongelukjes", als u begrijpt wat ik bedoel.

Waarschuw vooraf de instanties die u zouden moeten helpen of handhaven wel even in over uw vermeende actie en noem datum en tijdstip dat u zelf op zult treden. U zult verbaasd zijn hoe diezelfde instanties, die het nu af laten weten, dan wel plotseling aanwezig kunnen zijn en u uiteindelijk het recht niet in eigen hand hoeft te nemen.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

BreejKC schreef:Hoewel ik geen direct voorstander ben van het gebruiken van geweld, moet u het volgende maar eens overdenken, om de komende jaren ook niet in voortdurende ellende te zitten.

Als er mensen zijn die anderen beschuldigen over wat zij zelf aanrichten of aangericht hebben, en niemand luistert meer naar de uitgebrachte noodsignalen, dan wordt het tijd dat eens een flinke, niet mis te verstane waaschuwing naar zulke mensen uitgaat.

Leg vanaf nu al uw pogingen om er met behulp van derden uit te komen schriftelijk vast. Geen telefoontjes meer, alles schriftelijk regelen! Lijkt er na verloop van tijd geen recht op een ongestoord woongenot voor u te bestaan, dan moet u het recht zelf halen. Maar u kunt dan tenminste aantonen dat u er zelf alles aangedaan heeft om het recht op reguliere manier te behalen. En soms gebeuren er, na zo'n laatste strijd, dan plotseling "ongelukjes", als u begrijpt wat ik bedoel.

Waarschuw vooraf de instanties die u zouden moeten helpen of handhaven wel even in over uw vermeende actie en noem datum en tijdstip dat u zelf op zult treden. U zult verbaasd zijn hoe diezelfde instanties, die het nu af laten weten, dan wel plotseling aanwezig kunnen zijn en u uiteindelijk het recht niet in eigen hand hoeft te nemen.
Prima tip !

En voordat je het weet zit topicstarter op het politieburo, bij de rechter, heeft een strafblad en zijn baan kwijt.
Toevallig gisteren een opvallend verhaaltje in het plaatselijke krantje over iemand welke gebeten was door een hond, en de eigenaar een zetje gaf: boete, strafblad en zeer goed betaalde baan kwijt.

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Pitbullmuis schreef:Ik wil graag wat weten.
Vier jaar geleden hebben we ruzie gekregen met onze buren. Mijn buurvrouw heeft toen een wijnfles frontaal in mijn gezicht gegooid waardoor ik veel letselschade heb opgelopen. De politie heeft haar na de deur opengebroken te hebben gearresteerd en ik ben die nacht voor behandeling per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Doordat veel omstanders gezien hebben dat haar woning opengebroken was hebben ze diezelfde nacht bij haar in gebroken en veel spullen mee genomen. Ik heb een advocaat genomen voor de letselschade en verder wil ik niets met mijn buren te doen hebben. Er is toch zo nu en dan nog ruzie als zij een avond flink gedronken hebben. Maar nu word ik al 4 jaar vals besschuldigd van inbraak in haar huis. En ik zou niet eenmaal maar tweemaal bij haar ingebroken hebben. Ook hebben we contact gehad met politie en woningstichting over de hele zaak en over de vele ruzies die zij zelf hebben na een avond drinken wat ze overigens 6 avonden van de 7 doen en bedreigen ze mijn dochters op straat. Maar zowel politie als woningvereniging sturen me van het kastje naar de muur. En ik wil eigenlijk na 4 jaar ook wel weer een beetje leef en woongenot terug. Wat kan ik hier nu in godsnaam aan doen. Zodat ik ook weer fijn kan wonen.
Elk voorval schriftelijk vastleggen. Niet meer bellen (want daar heeft u later geen bewijs van) maar alles via brieven doen. Een dossier opbouwen over deze situatie. Verder kunt u kijken of u een gebiedsverbod voor de buren kunt op laten leggen. Of aangifte doen van laster en smaad. Daarnaast kijken of u kunt verhuizen.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

BreejKC schreef:Hoewel ik geen direct voorstander ben van het gebruiken van geweld, moet u het volgende maar eens overdenken, om de komende jaren ook niet in voortdurende ellende te zitten.......

......Lijkt er na verloop van tijd geen recht op een ongestoord woongenot voor u te bestaan, dan moet u het recht zelf halen . Maar u kunt dan tenminste aantonen dat u er zelf alles aangedaan heeft om het recht op reguliere manier te behalen. En soms gebeuren er, na zo'n laatste strijd, dan plotseling "ongelukjes", als u begrijpt wat ik bedoel.......

@TS :
negeer dit " advies " , eigen rechter spelen , hoe begrijpelijk ook is , laat de boel vaak gigantisch escaleren. En het mag ook niet , al valt het te snappen uiteraard.
( ik bedoel, een wijnfles in je gezicht gooien is ook niet misselijk immers :shock: )

Probeer van alles een dossier aan te leggen en breng dit opnieuw dan bij de politie en de WBV .
Verder zie ik geen oplossing behalve zsm zien te verhuizen mbv de WBV , probeer met een urgentieverklaring en een dossier dit voor elkaar te krijgen.

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Sluit mij aan bij de dossier-raadgevers ...

Burgemeester, mediator, wijkagent, verhuurder ... ze kunnen/willen allemaal helpen, het liefst vanachter hun computer, maar zonder een dossier neemt niemand een risico óók bij een confrontatie een wijnfles in het gezicht te kunnen krijgen of wegens smaad zèlf voor de rechter te worden gedaagd. Misschien herkent u hierin het eindeloze pest-geval in Leersum van onlangs?

http://www.ad.nl/binnenland/de-ergste-b ... ~a5268797/

moederslink

En het gaat ook maar door. Echt on-be-grijpe- lijk dat buren elkaar soms het leven zo zuur en tot een hel kunnen maken. :twisted:
Zie " de rijdende rechter " ___ " bonje met de buren " ; vaak ook ouderen waarbij het gif en het venijn dan uit de ogen spat en ik dan denk : " mens , mens waar ben je mee bezig ? Denk toch om je hart ! " :shock:
Helaas is het ďan ook vaak zo dat de getreiterde/ gepeste/ getergde buur van ellende dan maar vertrekt .

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Van sommige mensen vraag je je inderdaad af waar het verstand zit. Soms is zelf verhuizen inderdaad de enige oplossing om rust te krijgen. Maar of je dat nu als oplossing moet beschouwen?

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik denk niet dat verhuizen een oplossing is, de treiterbuur wordt dat beloond voor het gedrag. Maar goed daar schiet TS niks mee op, verhuizen kost ook nog eens klauwen met geld. En dat door je buren!!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar ja, wat dan? Dan maar alles goed vinden? Hier in de flat zijn er ook een paar waar ik de moed maar opgegeven heb, het heeft geen enkel nut. Ze menen bepaalde rechten te hebben, en als je er wat van zegt, of de wbv inschakelt, heb je knallende ruzie. En gaan zij uiteindelijk weg, dan komt de volgende bak ellende weer. Dat gaat hier aan de lopende band, in beide portieken trouwens. Geen idee wat het is.

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Vroeger heel vroeger viel een stelletje (helaas buitenlanders) de vrouw van mijn vriend lastig. Telkens als hij de deur uitging kwamen ze met 4 man tevoorschijn om haar te beledigen en ging zijn telefoon weer dat het zover was.

We zijn met drie auto`s vol er naar toegereden en de situatie opgelost, we hebben ze letterlijk en figuurlijk van 3 hoog afgeslagen, ze kropen in hun busje om weg te komen maar die lag al rap op zijn kant.

Er is aangifte gedaan, we zeiden met z`n allen...als u in de brandnetels valt weet u dan ook welke heeft geprikt??
Er viel niet te bewijzen wie wat heeft gedaan.

Zo ging dat vroeger, maar de tijden veranderen de aso`s hebben het voor het zeggen.

moederslink

reggie2 schreef:Ik denk niet dat verhuizen een oplossing is, de treiterbuur wordt dat beloond voor het gedrag. Maar goed daar schiet TS niks mee op, verhuizen kost ook nog eens klauwen met geld. En dat door je buren!!
Dat klopt natuurlijk ook wat jij zegt !
Maar als het mij zou gebeuren? Dan zit ik nog liever op een betonvloer en in kale zooi dan daar nog langer blijven .
De overlastplegers, de aso.s krijgen en houden __ ruim baan __ :evil:

BreejKC

Voor al degenen die op mijn eerdere reactie reageerden en menen dat ik het "eigen rechter spelen" aanmoedig: de laatste alinea heb ik niet voor niets aan mijn eerdere reactie toegevoegd.

Helaas blijkt in de alledaagse praktijk dat het daadwerkelijk eigen rechter spelen geen goede keuze is. Maar diezelfde praktijk maakt het mogelijk dat als je aankondigt dit te doen bepaalde instanties, die voorheen stil bleven zitten, dan wel ineens in actie menen te moeten komen, omdat men vreest dat de zaak dan echt wel eens uit de hand zou kunnen lopen. Soms lijkt er geen andere optie meer dan deze om tenminste ten gunste van de niet-schuldigen nog enige beweging in de zaak te krijgen. Uiteraard zou ik graag zien dat de praktijk anders zou zijn, maar door het verkeerde prioriteiten stellen komen de onschuldige mensen tegenwoordig te gemakkelijk in de knel bij degenen die het wat minder goed met hun medemens voor hebben.
Laatst gewijzigd door BreejKC op 17 aug 2017 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

BreejKC schreef:Voor al degenen die op mijn eerdere reactie reageerden en menen dat ik het "eigen rechter spelen" aanmoedig: de laatste alinea heb ik niet voor niets aan mijn eerdere reactie toegevoegd.

Helaas blijkt in de alledaagse praktijk dat het daadwerkelijk eigen rechter spelen geen goede keuze is. Maar diezelfde praktijk maakt het mogelijk dat als je aankondigt dit te doen bepaalde instanties, die voorheen stil bleven zitten, dan wel ineens in actie menen te moeten komen, omdat men vreest dat de zaak dan echt wel eens uit de hand zou kunnen lopen. Soms lijkt er geen andere optie meer dan deze om tenminste ten gunste van de niet-schuldigen nog enige beweging in de zaak te krijgen. Uiteraard zou ik graag zien dat de praktijk anders zou zijn, maar door het verkeerde prioriteiten stellen komen de onschuldige mensen tegenwoordig te gemakkelijk in de knel buj degenen die het wat minder goed met hun medemens voor hebben.
Helemaal mee eens, de escalatie dan maar uitlokken en doen alsof je er helemaal gek van wordt. Laat de politie maar uitrukken en de brandweer en je rent natuurlijk wel als eerste naar je dokter...ontoerekingsvatbaar, je bent helemaal de weg kwijt. YEP :D

reggie2

moederslink schreef:
reggie2 schreef:Ik denk niet dat verhuizen een oplossing is, de treiterbuur wordt dat beloond voor het gedrag. Maar goed daar schiet TS niks mee op, verhuizen kost ook nog eens klauwen met geld. En dat door je buren!!
Dat klopt natuurlijk ook wat jij zegt !
Maar als het mij zou gebeuren? Dan zit ik nog liever op een betonvloer en in kale zooi dan daar nog langer blijven .
De overlastplegers, de aso.s krijgen en houden __ ruim baan __ :evil:

Ik ben het met jou eens, net als ik het met Witte Angora eens ben. Maar je kan ook dan weer buren treffen die net zo zijn. Helaas hoor je het tegenwoordig erg veel. Zelf denk ik dat de woningstichting met de andere organisaties eens wat harder moeten lopen.

@BreejkC , ik snap dat je het niet letterlijk bedoelt maar eigen rechter spelen is nou eenmaal verboden.

BreejKC

En daarom moet je het (misschien) niet daadwerkelijk doen, maar wel groots aankondigen dát je het gaat doen.

reggie2

BreejKC schreef:En daarom moet je het (misschien) niet daadwerkelijk doen, maar wel groots aankondigen dát je het gaat doen.

Ook daar bereik je niks mee, dat valt onder de norm dreigen.

Gesloten