LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterecht geld ontvangen.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Falcor

Onterecht geld ontvangen.

Ongelezen bericht door Falcor »

Goedendag.

Ik heb een aantal maanden geleden onterecht geld ontvangen op mijn rekening.
Aangezien ik een goede inkomen had op dat moment heb ik het bedrag niet opgemerkt.

7 maanden later stond er bij mijn moeders huis ineens de postbode met een aangetekende brief voor mij. Ik woonde daar al lang niet meer maar mijn zusje heeft die brief aangepakt (aangetekend voor mij, mijn zusje pakt het aan. Fout van de post, maar dat gebeurt dagelijks denk ik )

Dit was een aanmaning van een incassobureau die het geld ineens opeiste incl incassokosten.
Ik had tot heden niets van dat bedrijf gehoord.

Nu ben ik het er mee eens dat ze dat geld terug willen hebben en heb met het incassobureau maar een betalingsregeling getroffen.

Nu is mijn vraag, hoe komt dat incasso bureau aan mijn adres? Deze was naar mijn weten alleen opvraagbaar door een gerechtsdeurwaarder.
Het bedrijf is wel Incasso & Gerechtsdeurwaarder maar kan een bedrijf zonder iets te laten weten gelijk een Gerechtsdeurwaarder sturen?

harrie masch

Re: Onterecht geld ontvangen.

Ongelezen bericht door harrie masch »

Ja dat kunnen ze, maar extra kosten laten innen natuurlijk niet in zo'n geval.
Het is de fout van de opdrachtgever. Als U volledig bereid bent om mee te werken aan terugbetaling mag U dat geen extra geld kosten.

witte angora

Re: Onterecht geld ontvangen.

Ongelezen bericht door witte angora »

Er zijn hier blijkbaar, uitgaande van jouw verhaal, een aantal fouten gemaakt. Lees maar eens wat op onderstaande links staat:

http://www.consumentenbond.nl/juridisch ... ergemaakt/

http://www.geldenrecht.nl/artikel/2012- ... 19000-euro

Of je het incassoburo zou moeten betalen waag ik te betwijfelen. Daar heb ik geen informatie over kunnen vinden.

Gesloten